Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 29 december 2011

Hoe is het eigenlijk met de breirol?

De breirol maakt het goed, maar staat wel eenzaam te wachten in de breimand om er eens uit gehaald te worden.
De laatste keer dat ik over haar blogde was 27 september nb.., en toen liet ik patroontje 9 zien, V-ajour.
Inmiddels was er al wel wat bijgekomen. Het mozaïekpatroontje van de meebreideken volgde als patroon 10.


En dat werd gevolgd door het sneeuwklokjespatroontje van Roos, wat een lief motiefje is dat...


En het stukje was nog niet af, of ik was al weer gecharmeerd van een ander blokje. Bij Wolatelier Dian zag ik die prachtige pauwensteek. Tja, en toen had ik opeens tweemaal een ajourpatroontje achter elkaar gebreid... En dat was ik van tevoren nu juist niet van plan geweest. Ik wilde het een beetje afwisselen.


En toen kwamen de uiltjes... Gezien bij Peetjes Breirol, en tot stand gekomen door samenwerking van Roos en Petra.. Ik moet er nog wel kraaltjes opzetten om de oogjes wat beter uit te laten komen, maar het is een fantastisch leuk motiefje. 


Beetje wazige foto..., maar hieronder zie je het iets scherper..


En het laatste motiefje is er weer één die ik ook voor de meebreideken heb gemaakt. Het is de oogjessteek in dominopatroon. Ik maak deze breirol af voordat het oude jaar wisselt met het nieuwe jaar. De rol is dan 1.80 m lang en dan vind ik het wel oké. Ik begin volgend jaar met een nieuwe breirol !

Wat ik zeker ga doen is m'n initialen in de breirol verwerken. Ik ben geïnspireerd door Mientje, die heel enthousiast is begonnen aan een breirol en n.a.v. het Ajourletter blokje van de meebreideken 4 letters bij me heeft opgevraagd. Wat een verrassing toen ze later in een bedankje een foto meestuurde..., moet je nu eens kijken..... dat is toch schitterend?


Wordt vervolgd dus...

5 opmerkingen:

  1. Het is net als met de Kerstballen hééél verslavend om weer een nieuw patroon aan je breirol te maken. En nu het laatste deel en je Pronkrol is klaar en op de foto's te zien is het prachtig geworden. Wat zijn er toch veel patronen hé Elizabeth en wat is er in de loop van de jaren veel gebreid.Heb je wel eens gedacht aan een gehaakte rol? groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige pronkrol..ben er maar heel trots op..........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke blogs heb je, ik ga je volgen! Jouw kat lijkt op onze Pip! En je breirol is mooi!! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heee ik heb ook zo'n "vergeten" breirol.... ;-)
    wil er in het nieuwe jaar toch weer een paar patroontjes aanbreien. Ik ga gewoon door tot ik 60 ben (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Achja, soms blijft het even liggen. Soms doe je er opeens heel veel aan. Dat vind ik nou het leuke van met meerdere dingen tegelijk bezig zijn. Dan kun je lekker afwisselen, net in welke bui je bent...

    Ik vin dje breirol in ieder geval prachtig worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...