Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 december 2011

DMC kleurenkaart

Telkens als ik een nieuw borduurwerkje begin, zoek ik eerst in m'n voorraad naar de kleurtjes die ik voorradig heb. Maar het worden er onderhand wel erg veel, en alhoewel ze op kleur zijn gerangschikt in vakjes is het toch nog lastig. Ik gebruik altijd DMC, maar heb ook nog wel enkele gekregen kleurtjes van Anchor.

Bij de borduurschema's worden de kleuren meestal ook wel keurig genoemd, maar op de naam kun je soms echt niet aan; wat de één grijs noemt, noemt de ander groen..
Ik wilde eigenlijk wel eens een kleurenkaart hebben waarop ik aan kan kruisen wat ik in voorraad heb.
Je kunt zoiets kopen of bestellen, kost zo'n 20 à 25 euro.., en dat vind ik wel een beetje duur.
Dus ik zocht naar andere mogelijkheden via internet.

Bij Hobbydoos vond ik een kleurenkaart, maar de vakjes zijn daar zo klein, en bovendien is de lijst niet te kopiëren of af te drukken...
Na een klein uurtje zoeken op het world wide web, dacht ik opeens "als ik het nu eens met een engelse zoekterm in tik..." Dus ik ging aan de slag met "dmc color list", en ja hoor; BINGO...


En je kunt de lijst ook nog in gedeelten uitprinten, het zijn 4 pagina's. En dat heb ik natuurlijk gedaan.
Kijk maar bij Yarn Tree .
Gelukkig had mijn mannetje net een nieuwe kleurencartridge in de printer gedaan. Ik vertel hem maar niet dat ik er heerlijk gebruik van gemaakt heb...

Zo kon ik al mijn borduurzijde gaan archiveren. Een paar nummers kon ik niet vinden, maar ik moet zeggen dat je er ook wel een beetje kippig van wordt.., misschien vind ik ze nog wel alsnog..!



En eigenlijk wil ik nog een veel grotere doos of dozen... Ik kwam op internet deze foto tegen, en nu blijkt deze van niemand anders dan van Miriam van Borduurblog te wezen... tja, ze heeft het netjes voor elkaar.
Nu ik nog...

14 opmerkingen:

  1. In eerste instantie dacht ik: dat lijkt mijn garendoos wel. En toen keek ik eens echt goed ..... Grappig om je eigen bakjes zo tegen te komen!
    Overigens heb ik de gele doos bij de Karwei gekocht als ik het me goed herinner. Eigenlijk is de bak dus voor spijkertjes o.i.d. bedoeld, maar hij functioneert prima.

    Groeten, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er inderdaad netjes uit, goed zeg die kleurenkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn moeder heeft er een gekocht en volgens mij was die al rond de 30 euro, ik heb een blad met kleurnummers en kleine kleurblokjes uit een borduur tijdschrift gehaald en daar werk ik mee, het klopt niet allemaal maar ik heb een heleboel zijde gekregen met onbekende merken dus dat is toch wel handig, de nieuwe dmc doe ik wel meteen op kaartjes...dat is wel zo makkelijk , en dan in een theedoos van de action gaat prima maar het is een mega klus dat uit te zoeken......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat netjes en mooi, Elizabeth! En slim ook, met de kleurenkaart! Ik heb een oude theedoos op mij wachten om mijn borduurgaren mooi in te sorteren. Dat idee heb ik bij jou opgedaan, en dat kan ook wel: ik heb een stuk minder garen dan jij ;-) Dat gaat dus nog wel passen, denk ik. Ik zal er t.z.t. verslag over uitbrengen op mijn logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent net als ik een pietje precies :-) Vorig jaar kreeg ik een cadeaubon van mijn werk.
    en daar heb ik voor mijzelf om dezelfde reden een kleuren/stalenkaart van Dmc aangeschaft.. Die was inderdaad iets van 25 euro...best wel prijzig. En normaal zou ik zoiets ook niet zo gauw aanschaffen. Dus het was echt een cadeautje. Maar op die manier kon ik net als jij al die kleuren zonder nummer traceren.. en netjes opbergen, En toch wijken ook op die kaart de kleurtjes soms een beetje af. En is het net als wol oppassen met verfbadjes ;-)

    Hee het is vrijdag vandaag :-)
    ik had eigenlijk een breiwerkje verwacht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie zoekt, die vindt wat ;)

    Onze borduurvoorraad is net weer opgeruimd. Sommige kleurtjes worden vaker gebruikt, want borduren doet m'n moeder niet meer. Het wordt enkel gebruikt om de ami's te voorzien van ogen en neuzen en wat er nog meer allemaal nodig is ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja handig is het wel maar ik borduur minder en minder met dmc....heb wel alles wat ik ehb netjes in dozen en genummerd. Alleen oude dingen zijn niet genummerd. Maar die maak ik op aan neuzen, ogen ed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat is handig zo,n kleurlijst.Je heb het toch al weer aardig opgeruimd.Ik heb een grote doos gekocht eigelijk voor schroefjes maar er kan heel veel in.Nog even rond gekeken op je blog allemaal leuke dingen.Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handig, die lijst. Ziet er mooi uit zo, met al die kleurtjes. Ik heb een grote doos waar alles in zit, maar dat blijft zoeken....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zet altijd het nummer op het kaartje... ergens in dit huis moet nog een kleurenkaart liggen, wel een van 40 jaar geleden....ik borduur niet zo veel.
    Groeten van Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had ooit een echte DMC koffer, waarin alle kleuren die er ooit zijn uitgegeven door DMC in pasten, inclusief kleurenkaart. Met van elke kleur 1 of meer strengen DMC.
    Het was een hele dure koffer, die ik van mijn moeder "erfde", maar helaas ben ik zo dom geweest om die via MP te verkopen, inclusief alle DMC (en mijn moeder had dus jarenlang strengetjes DMC gespaard en gevraagd voor verjaardagen en Sinterklaas e.d.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh..., dat is jammer! Tja soms doe je dingen waarvan je later niet begrijpt dat je ze gedaan hebt.. Maar daar heb je de koffer nog niet mee terug...

      Verwijderen
  13. Dank voor dit 'oude' berichtje met de link naar de kleurenkaart. Ik kan weer verder met uitzoeken!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...