Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 25 december 2011

Kerst



Licht

Daar is uit 's werelds duistre wolken
een licht der lichten opgegaan
Komt tot zijn schijnsel alle volken
en gij, mijn ziele, bid het aan
Het komt de schaduwen beschijnen
de zwarte schaduw van de dood
De nacht der zonde zal verdwijnen
genade spreidt haar morgenrood






Ik heb iets met dit prachtige oude lied, het verwoordt zo mooi de opgang van hèt licht.
De bewerking rond dit lied is gecomponeerd door Jan Zwart en komt uit zijn "Suite Kerstfeest".
Het wordt uitgevoerd door Henk Bouwman op het orgel van de Grote Kerk in Nijkerk.



Ik wil graag alle bloglezers een goed en fijn kerstfeest toewensen met allen die jullie lief en dierbaar zijn. Laten we ook denken aan al die mensen die deze dagen weer herinnerd worden aan het gemis van een geliefde, mensen die vervolgd worden, in gevangenschap moeten leven, grote zorgen en pijn hebben... Ik hoop dat het geboren kind ook hen tot troost zal zijn!

14 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen toe
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook hele fijne kerstdagen met allen die je lief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jij ook meid een fijne kerst met allen die je lief zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook hele fijne en gezellige kerstdagen samen met je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor jou en je gezin ook hele fijne dagen en al het goeds voor 2012.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook heel fijne kerstdagen met je geliefden om je heen! En alvast een super 2012 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor jou en je gezin ook hele fijne kersdagen teogewenst en veel liefde voor 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele fijne kerstdagen Elizabeth, voor jou en je gezin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elizabeth, een hele fijne feestdagen. Ik heb je blog in 2011 met heel veel plezier gevolgd, en ik ga dat in 2012 ook doen.
    Ik wens je alle geluk en gezondheid voor 2012.
    liefs Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kerstborduurwerkjes zijn schattig.
    Ik heb ook al drie kerstballen gebreid,ze staan op mijn blog.
    Als je wil kan je een kijkje nemen.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb met de Kerst niet achter de computer gezeten dus zie dit nu pas, maar ik hoop dat je een hele fijne kerst hebt gehad, Elizabeth!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...