Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 15 december 2011

Meebreideken blok 37: Kleisteek

Bijna een week lang geen blogberichtje meer geplaatst... Hoe bestaat het!
'k Ben wel bezig met allerlei dingetjes en de komende tijd zal ik die ook aan jullie laten zien.
Maar vanavond alvast het nieuwe blokje voor de deken.....

Dit leuke steekje vond ik in het 850 stekenboek van mijn zus. Het is een simpel, maar o zo leuk steekje. Het geeft wat reliëf en structuur. Het heet "kleisteek"...



Opzetten: alles is mogelijk, maar ik ben uitgegaan van 46 steken. Eerst 2 ribbelsteken, dan 42 patroonsteken en tenslotte weer 2 ribbelsteken.
Brei na het opzetten van de steken 3 naalden ribbelsteek en ga dan verder met onderstaand patroontje, maar begin met toer 3 en 4.

Kleisteek:
Toer 1 en 2: alles recht breien
Toer 3: 2 rb.st, (1 r - 1 av) steeds herhalen, eindig met 2 rb.st
Toer 4: 2 rb.st, 42 steken breien zoals de steken zich voordoen, eindig met 2 rb.st.



Daarna steeds toer 1 t/m 4 herhalen totdat je een lapje hebt van 19 cm. Dan brei je nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant je alle steken losjes af.

Veel breiplezier!

9 opmerkingen:

  1. het natte strandsteekje haha, mooi zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke steek, ken hem nog van vroeger, heb toen spencers voor de kinderen gebreid in die steek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk steekje ik ken hem nog van school
    Wat is je blog mooi!!

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer mooi uit
    gr linda

    PS ik heb heel veel leuke reacties gekregen op jou uiltje, hij hangt aan mijn tas en iedereen vind hem helemaal leuk, dus dat compliment geef ik je even door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een leuk blok! Ik ben inmiddels ook aan een blokkendeken begonnen en ga zeker ook blokken uit jouw verzameling gebruiken!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een bijpassende foto gevonden bij dit steekje! 'k Sta er elke keer weer versteld van hoeveel verschillende haak- en breisteken er bestaan..
    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het blijft leuk die blokken en elke week wanneer jij een nieuwe plaats denk ik Ohh ja die moet ik ook weer oppakken. een goed voornemen voor volgend jaar als de herfst plaid af is, en onderhand heb je een hele stapel aan blokken zelf al gemaakt.
    Maar ik weet van mezelf dat wanneer ik eenmaal die breipennen weer oppak dat ik het motortje weer op vol vermogen zet. dus ben er niet zo bang voor dat dat blijft liggen

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is het mogelijk om een patroon te sturen van het jaartal 2017
    Groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor deze leuke steek, ga hem in mijn deken gebruiken.
    grtjs Riet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...