Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 december 2011

Het gaat weer goed met Spookey...

Hè hè..., wat kun je je toch zorgen maken om een poes! De andere gezinsleden halen hier glimlachend en wat meewarig de schouders over op, maar ik trek het me het welzijn van de poezen echt een beetje aan.

Maar goed nieuws: Spookey is weer bijna de oude! Na een aantal dagen heel veel slapen en sloom zijn, begon ze langzamerhand weer kleine beetjes te eten. Ik dacht dat ze dat wel onopvallend wilde doen, maar toen ik ze meenam naar het schoteltje met voer en haar daar een beetje aanhaalde, ging ze juist eten en keek ze steeds of ik er nog wel bij stond... Nou ga ik hier geen gewoonte van maken, maar ik was nu toch wel blij dat ze eindelijk iets ging eten...


Spook komt inmiddels weer lekker "koppies" geven en bijt ook weer zachtjes in m'n been als ze iets wil... (ze is af en toe net een hondje...) En ze komt weer lekker op m'n hobbytafel liggen, het liefst onder de halogeenlamp...
De pilletjes van het kuurtje hoeft mevrouw echt niet, en door het voer...? Haha, ze eet er netjes omheen! En ik moet nog uitkijken met grote zus Boofy ook, want die zal alle bordjes nog wel even nalikken!
'k Had ook nog een penicilline spuit kunnen halen bij de DA, maar omdat ze geen koorts had en toch langzamerhand begon op te knappen, heb ik dit maar niet gedaan.


Dit is dus Boofy, een lekkere luilak die heerlijk haar eigen gang kan gaan. Een tevreden poes, maar niet zo sociaal als Spooky. Met Spook heb ik echt "contact", gewoon even knipperen met je ogen naar elkaar, ze "begrijpt" het als ik zeg "eten eten...", dan loopt ze naar de keuken. 
Spooky kan zelfs "kusjes" geven, als ze wakker wordt en ik haar een beetje uitdaag, komt ze naar m'n gezicht en dan duwt ze het neusje tegen me aan.
En als ze 's avonds vlees krijgen en Boofy is er nog niet, gaan we even naar buiten en roep ik "Boofy"....! Als het lang duurt, zeg ik "zoek ..zoek" tegen Spook en dan floept ze langs de poort de wijk in en komt ze meestal samen met Boofy terug. En dan kan er gesmuld worden! Andersom doet Boofy dit trouwens ook met Spooky, echt handig hoor.


Nou, dit is wel een kattenverhaal geworden, ik hoop maar dat ik jullie daar niet mee verveel. Maar ze zijn me heel veel waard en geven zoveel gezelligheid!



14 opmerkingen:

  1. He, een pak van je hart dat het beter met Spooky gaat...fijn meis. Snap het best hoor. Pink is momenteel ZO bang....vuurwerk knallen maken haar overstuur dit jaar. Vorig jaar...weinig last maar nu! Ze zit nu al de hele avond te bibberen in de schuur...helemaal achteraan verstopt tussen de rommel zeg maar...arm beest. En wat ze anders NOOIT doet...ze heeft de hele nacht aan mijn voeten geslapen. Ik had een fleece dekentje neergelegd op mn voeteneind...de deur op een kier...en ja hoor...madammeke sprong op mn bed, draaide een paar keer rond, ging snorren en sliep snel in. Normaal wil ik haar niet op de slaapkamer maar dit is een speciaal geval. Vind het zo zielig dat ze ZO bang is van het knallen...ben benieuwd hoe het komende avond en nacht gaat!!

    Alvast een goede jaarwisseling meis.

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is super zo nog voor het nieuwe jaar dat alles goed gaat met Spooky. Kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen erom maakt, je krijgt nu eenmaal een band met huisdieren.

    Een goede jaarwisseling!

    Groet,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het weer goed gaat. Kun je weer opgelucht het nieuwe jaar in. Goede jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heerlijk dat Spooky opknapt! Dat sociale zit vast in de naam, onze Spooky is ook de sociaalste van de drie, luistert als een hondje, gaat graag mee als ik me ga aankleden en 'helpt' dan door tegen me op te springen en zachtjes in m'n benen te bijten... En als we ons zorgen maken waar Molly toch blijft, gaat Spook naar buiten en komt terug met Molly. Wat een bijzondere dieren zijn katten hè? Goede jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het nog goed is gekomen met je maatje.
    Wat grappig dat ze elkaar gaan halen voor het eten! Ik hoop dat ze niet te veel last gaan hebben van het vuurwerk.
    Ik wens jullie een goed uiteinde en een goed begin van een geweldig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat alles weer goed gaat met Spookey! Ik kan me je zorgen goed voorstellen hoor! Ik ben ook een echt kattenmens. Helaas is mijn vriend allergisch, maar door jouw verhalen hier krijg ik toch nog wat mee voor mijn "poezenliefde". Hoe zijn ze met vuurwerk, zijn ze daar bang van? In ieder geval veel plezier met de poezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is goed nieuws zo op de valreep naar het nieuwe jaar en ik kan je bezorgdheid heel goed voorstellen,hoor, het gaat hier precies zo als een van de beestjes wat mankeert het zijn tenslotte toch je huisgenoten. Hopelijk hebben ze niet teveel last van het vuurwerk en nogmaals fijne jaarwisseling,meissie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spookey lijkt op mijn rode vos, heel gezellig en houd me voortdurend in de gaten met wat ik doe.
    En als ze wat mankeren dan gaat dat aan je hart en ben je bezorgt. Dus het is heel herkenbaar en ik ben blij dat het weer goed gaat.Leuk zoals jouw katten met elkaar omgaan en zo trouw. Een fijne Oudejaars avond, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het weer goed gaat, op dat gebied leef ik echt met je mee. Leuk is dat, dat ze elkaar gaan halen voor het eten, hier is dat ook zo.
    Gelukkig wordt er hier in het buitengebied weinig geknald, we horen wel in de verte de knallen uit het dorp komen. De boeren hier zijn ook niet zo gecharmeerd van vuurwerk, daar worden de koeien, schapen en paarden en zo heel erg onrustig van, dus hier valt het altijd mee. Wij hebben ook nooit vuurwerk, heel vroeger voor de kinderen wel eens een enkele siervuurpijl, maar daar bleef het dan ook wel bij.
    Fijne jaarwisseling en een goed, gezond en creatief 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is goed nieuws! Huisdieren zijn toch afhankelijk van ons mensen.. Ik merk aan al je reacties dat heel veel webvriendinnen ook katten/poesen liefhebbers zijn. Ik vind het geweldige dieren vooral als je er meer dan 1 hebt.
    Wij zijn niet groot geworden met vuurwerk, maar vanavond gaan schoonzoon en kleinzonen een mooie show geven voor pake en beppe bij hen op de boerderij om 8 uur anders wordt het te laat voor de kinderen..... Tot volgend jaar...
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, wat fijn dat het weer beter gaat met Spookey!
    Het blijven toch lieve en vooral ook eigenwijze beesten, die katten. Maar daarom ben ik er ook zo gek mee! Dus ik kan me helemaal inleven in je verhaal!
    Fijne jaarwisseling!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goed begin voor het nieuwe jaar, zonder kattenzorgen. gelukkig dat ze weer lekker is opgeknapt..ik zit hier nog te wachten dat de 2e kat thuis komt van haar nachtlijke avontuur.. vorig jaar was ze ook naar buiten geglipt en kwam ze 1 januari pas thuis.. gisteravond wilde ze naar buiten ...maar ik vrees dat ze weer ergens ondergedoken zit. :-((

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...