Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 28 december 2011

Spooky en 3 kerstballetjes

Spooky is nog steeds niet de oude. De DA heeft haar gisteren onderzocht en vond de klieren in de nek wat opgezet en waarschijnlijk heeft ze keelpijn waardoor ze niet wil slikken en dus ook niet wil eten en drinken...
Ook het ene oog is wat ontstoken. Ze heeft een injectie tegen de pijn gekregen en een ogenzalfje en een kuurtje. Maar mevrouw wil echt geen half pilletje.. Ik heb haar vastgehouden en DH heeft geprobeerd het pilletje naar binnen te duwen, maar spuugde hem uit en krabde mij behoorlijk. Gevolg was dat ze er van door ging en voorlopig ons uit de weg ging.



Het is best een bang en schrikachtig poesje, maar ze kan wel fel zijn. Gisteravond zag ik haar nog wel likkebaardend de keuken uit komen lopen, ik denk dat ze toch iets van het vlees gegeten heeft dat ik had klaargezet... Maar ze eet ook gras en later had ze dus weer zitten spugen. Het schiet dus allemaal niet op...


Dit zijn de 3 laatste balletjes, links "sneeuwkristal", dan "sneeuwvlokje"en dan "eenvoudige roos" in wording...
Vanmorgen heb ik dat balletje afgemaakt en nu ziet ie er zo uit:


Nu heb ik voor de kerst ook nog een heel bijzonder balletje gekregen, niet gebreid maar gehaakt! Op de foto van de 3 balletjes zie je hem al in het kerststukje... En hier kun je hem beter zien:


'k Heb hem van Corrie gekregen en er zat zo'n lief kaartje bij. Ze maakt deze balletjes in een handomdraai, ze haakt 2 helften en zet ze dan aan elkaar. En leuk dat ze zijn! Ik wil natuurlijk nog even proberen of ik dit ook kan... Maar alhoewel ik vakantie heb, kom ik gewoon tijd tekort...


Ik ga weer gauw verder met de pinkeep, dan hoop ik dat ik die morgen kan laten zien!

17 opmerkingen:

  1. Wat vervelend om te horen dat Spooky nog steeds niet de oude is. Als je denkt dat ze weer eet kan je het halve pilletje ook fijn hakken en onder het eten door doen. Doe ik bij dat eigenwijze ding van ons ook altijd. Beterschap met de poes. De kerstballen zien er prachtig uit.

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jammer dat de poes niet kan praten en je eenvoudig kan vertellen wat er aan scheelt...Beterschap voor haar!

    Mooie ballen weer! Ook die van Corrie, heel chique.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh schandalig wat loop ik een eind achter op je berichten..
    Ik zie mooie kerst boorduursels, gehaakte ballen, gebreide ballen. en 3 kerstpakketten..Leuk, maar vaak gebruik je de helft maar. Ik mag dit jaar mijn kerstpakket zelf uitzoeken via zo'n cadeau service.. ook dat vind ik weinig aan.. maar goed een gegeven paard.... Die pizza pan lijkt me wel wat maar of je het echt gaat gebruiken...Het zijn van de kastvullers vind ik altijd.
    Ik hoop maar dat je kat snel beter wordt, Ook katten kunnen natuurlijk griep krijgen.maar het is altijd zo zielig vind ik. Hij zal vast weer gauw opknappen

    lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoop dat de poes snel beter is, zo zielig altijd. Wat een leuke kerstballetjes weer, dat gehaakte ding is ook heel leuk, wanneer ik tijd heb *U* ook eens zoiets proberen.
    En wat de kerstpakketten betreft, toch altijd leuk wat je krijgt en die pizzapan lijkt me erg handig, hoef je je grote oven niet aan te zetten en blijft hij nog schoon ook.
    Geniet nog maar even van je vakantie en ik ben benieuwd naar je pinkeep :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach arme poes,altijd zo lastig als je niet precies weet wat ze mankeren en die van mij daar krijg je ook geen pil in zelfs niet ergens doorheen gemalen, ze hebben het altijd gelijk door!Hopelijk knapt Spooky snel weer op.Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kerst ballen vooral de grijze vindt ik leuk,zielig die spooky hoop dat ze snel opknapt
    marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. aah wat erg voor je poes, hopelijk knapt ze snel op. Je kerstballen blijven schitterend,
    grtz Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw mooie ballen weer, die laatste met die gaatjes is ook erg mooi.
    Ik hoop dat het beestje snel weer opknapt
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik krijg nu dit bericht van jou op mijn dashboard....ik ga ff kijken op jouw blog en zie dat ik van de laatste 2 geen melding heb gekregen op mijn dashboard..heel raar ..en van andere blogs ook niet allemaal...raar!

    Ik hoop dat hij snel weer opknapt ...

    liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kerstballen. En, als je nu doorgaat (1 per week) heb je volgend jaar toch een volle boom?!? Misschien wel 2...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Arme Spooky, Geef hem maar een dikke knuffel van mij.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer prachtige kerstballen.. en hopelijk knapt poes gauw weer op.
    Groeten van Willemien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. beterschap met je poesje! mooie ballen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige ballen joh!!!!!

    Ik heb ook een "moeilijk-pillen-gevende-kat" .... wat ik altijd doe ik is het pilletje tussen 2 lepels fijnmalen, wat water erbij, en dan optrekken in een spuitje. Spuitje tegen bekie aan en schieten maar hihihihihihi .... Tegen de tijd dat ze door heb wat het is .... zit het "pillen-prutje" er al in ;-)

    Sterkte meis .... hoop dat Spooky snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie ballen weer en wat een leuk cadeautje een gehaakte bal. beterschap met Spooky

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als onze kat een pilletje moet zit ik op mijn knieen klem de kat ertussen en pak zijn koppie beet achter bij zijn kaken en dan gaat dat bekkie wel opene en als ze slikken zit het er in maar hier ook weleens met bloederige schrammen na toedienen hoor ;o)
    Je balletjes zijn mooi en zeker dat gehaakte er zit een plastic bal in denk ik?
    Zo heb ik ook wel een kantklosbal gezien , het zijn ware kunstwerkjes...

    fijne vakantie verder....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Och arme Spooky, ik heb met 'm te doen. Ik hoop maar dat ze snel weer beter is...

    Je kerstballen blijven prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...