Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 december 2011

Kerstborduurwerk

Afgelopen vrijdag ben ik spontaan begonnen met het onderstaande borduurtje, en zaterdag was het al af.





Het ging zo lekker vlot dat ik besloot ook het grotere broertje te gaan maken...
De patroontjes komen van Carmela. Ik vind ze zo enig!


Ik wilde het originele wit graag vervangen door roze, maar toen ik bezig was vond ik het geheel erg druk worden. Ik ben onderaan begonnen en naar boven toe heb ik eigenlijk steeds meer weggelaten.


Nu ben ik bezig met de afwerking. Ik ga van beiden een pinkeep maken. Dat heb ik nog nooit gedaan, en ik vind ze zo mooi.
Ik heb intussen ook nog een paar kerstballen gebreid. Twee zijn er af, de derde staat nog op. Ik ga er morgen foto's van maken om ze aan jullie te laten zien.

                                                    

Straks nog even naar de dierendokter met Spooky. Ze is al vanaf zaterdag niet lekker en wil niet meer eten en drinken. Ze ligt veel te slapen en kijkt zo lodderig uit d'r oogjes. Dat kan nooit goed zijn..

Verder ben ik vandaag aan het opruimen geweest. Het is niet te geloven wat een rommel je kunt maken in een paar dagen ... Er staan hier drie kerstpakketten en alhoewel ik al het één en ander heb weggegeven, blijft er toch ook nog veel over dat een plekje moet krijgen. Gelukkig zaten er allemaal bruikbare spullen in, en vooral met het kookboek van de C1000 ben ik erg blij.

                                              

Maar zo hebben we ook een speciale elektrische pizza-pan gekregen, die je zo op tafel kunt zetten en dan kun je aan tafel je pizzaatje maken en bakken.... Leuk verzonnen, maar of we het gaan doen????
Wat doen jullie met al die luxe dingetjes uit een kerstpakket?

21 opmerkingen:

  1. helaas hier geen kerstpakketten.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden bonnen en alleen zoonlief een pakket en die bewaard alles voor als hij ooit op zichzelf gaat ;-)en al het eetbare spul is snel op hier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend schattig borduurtje, vooral het kleine werkje spreekt me enorm aan. Ik ga even kijken bij Carmela. Bedankt voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We geven heel veel dingen aan vrienden die geen kerstpakket hebben gekregen en brengen dingen die we niet lusten naar de voedselbank (belachelijk dat zoiets in Nederlands nodig is, maar ze zijn zo blij met giften).
    Groetjes,
    Esther.
    PS. Beterschap met de kat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kerstborduurtjes, heel schattig.
    De eetbare dingen uit het kerstpakket zijn hier altijd snel op, ik kreeg een cadeaukaart van V&D, mag ik zelf wat uitzoeken, ook heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige borduurtjes heb je gemaakt. En ja, die kerstpakketten om soms niet goed van te worden. Ik vind persoonlijk dat er veel te veel rommel inzit waar je niets mee kan. Ik geef ook heel vaak dingen weg aan de liefhebber.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke kerstborduurtjes, schattig.

    heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige borduurtjes!

    Wij kregen bonnen, een pakket met handdoeken etc, en m'n moeder kreeg niets...

    Kun je die pizzapan niet gebruiken om dingen warm te houden? Of als paellapan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, en heel veel sterkte met Spooky!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die borduurtjes zijn echt schattig he? De eerste kerstboom heb ik zelf ook af. De tweede vond ik te druk, dus heb ik niet gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige borduurwerken!!! als je materiaal in huis hebt en weet waar je een patroon kunt vinden dan kun je dus zo aan de slag.
    Ik heb wel een kerstpakket weggegeven: allemaal eetbare/bruikbare biologische producten.
    Veel sterkte met Spooky.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterkte met Spooky! Leuke borduurtjes zeg! Tja, manlief krijgt een heel simpel basispakket, allemaal gewoon bruikbare dingen (en de kerstmuts was leuk speelgoed voor de fretten...), zelf kreeg ik een kaart, waar ik nog iets voor moet uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve borduurwerkjes! Wat is een pinkeep?
    Veel plezier met het maken ervan!
    liefs, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie borduurtjes, knap gedaan. Hoe gaat het met het poesje? Ik hoop dat ie snel opknapt.

    gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zijn ze geworden Elizabeth deze kerstbomen van Carmela. Hopelijk is Spooky weer opgeknapt.
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie borduurwerkjes! Heerlijk om zo even tussendoor te maken.
    Hopelijk gaat het gauw weer beter met Spooky.
    Tja en kerstpakketten: ik vind dat je blij moet zijn dat je iets krijgt, maar het is zo moeilijk, zo niet ondoenlijk, om het iedereen naar de zin te maken. Ik heb trouwens eenzelfde pan als jij gekregen en ga hem gebruiken als hapjespan als er wat meer eters zijn of als ik een keer buiten wil kokkerellen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke borduurwerkjes heb je gemaakt! Maar wat een pinkeep is, kan ik niet bedenken.. Ben er benieuwd naar!
    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hopelijk gaat het beter met de Spooky. de borduurwerkjes zijn heel leuk, ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

    En wat kerstpaketten betreft: als kind vond ik het geweldig. kijken wat er te voorschijnt komt. maar ik ben blij dat het bij ons anders gaat .... In oktober hebben we een studiedag die eindigt met een buffet. daarna staan in de hal allerlei stands van winkeliers uit ons stadje. Daar kunnen we dan gaan winkelen en zo ons eigen kerstpakket samenstellen onder genot van een drankje. Altijd een gezellige avond en een leuk kerstpakket. De boekenwinkel, speelgoedwinkel, de etos en de wijnman staan er altijd en dan aangevuld met wat kleine winkeltjes!!
    Het is geen verrassing wat we krijgen maar ik ben er wel altijd blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig Elizabeth, wat een mooi borduurwerk. Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige borduurwerkjes Elizabeth.

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jeetje wat maak je toch steeds weer leuke dingen ,hier had mijn man een boekje waar iets uitgekozen kan worden,werd een vakantie koffer.groet marloeskreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...