Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 4 december 2011

De balletjes blijven leuk...


Eh..., hoe zal ik het brengen... 
Nou gewoon zo: ik heb mezelf maar even een Sinterklaascadeautje gegeven. 
Al twee jaar vieren we het niet meer. De jongens hebben hun eigen vrienden en geen zin meer in het heerlijk avondje. En meestal kwamen de voorbereidingen toch allemaal op mij terecht, dus ik vind het ook wel best. Eerlijk gezegd mis ik het niet. 

Enfin, vrijdagmorgen was ik in Atelier Spinzel en daar lagen dan de bamboenaaldjes op me te wachten. Twee verschillende maatjes, nr. 3 en nr. 3,5. En ik heb ook nog maar even de wolvoorraad aangevuld voor de kerstballen, want sommige kleurtjes zijn nu wel bijna op!



De tak voor het raam is inmiddels echt veel te vol geworden, dus een aantal balletjes is verhuisd. Deze witte kinderhangertjes zag ik bij de Hema, en ze zijn ideaal op van alles aan op te hangen!


Tja, en nu heb ik dus 3 setjes van 5 naalden, en wie mij een beetje kent, kan wel voorspellen wat dat tot gevolg heeft.... Ja inderdaad; drie ballen tegelijk breien en lekker afwisselen. Ik leer het ook nooit!
Echt leuk hoor....,
 - Bal A met de nieuwe wol (rood en wit), motief "kerstmandje" nr. 29 van Arne en Carlos en met de gladde naaldjes nr. 3
-  Bal B met hele dunne wol (room met lichtgrijs), motief "strik" uit de Breibijbel en met de fijne bamboenaaldjes
-  Bal C met Saskia wol van de Wibra (dondergrijs en room), motief "hobbelpaard"nr 27 van Arne en Carlos met de dikkere bamboenaaldjes

Het is gewoon m'n nieuwsgierigheid naar hoe het uitpakt waarom ik dit doe.. Inmiddels zijn bal B en C af en moet ik ze alleen nog even afwerken. En bal A is ook al ruim over de helft.

En...ze zijn allemaal te koop hè.. Voor de actie "Stop aids now". Ik heb er al één verkocht, wie volgt?

14 opmerkingen:

  1. Je kerstballen zijn heel erg leuk! Knap gedaan!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè, je hebt je lay-out veranderd in winters en koel en wat ben jij een kei in ballen breien, komen ze straks allemaal in je boom te hangen,fijne zondag groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die bal met doe kleine blokjes ook wel leuk geworden, maar die bijzondere vind ik tot nu toe het mooist.
    Je kunt ook alvast een lijn spannen van de ene hoek van de kamer naar de andere (eventueel x2) om daar alle ballen aan te hangen.
    Je schrijft dat je zonen hun eigen vrienden hebben, dus zullen niet zo veel thuis zijn, dus wat maakt het uit? Geen gezeur van hun iig, hahaha! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dus die mooien van jou zijn ook te koop? Dan wil ik wel graag die blauwe kerstbal die in het midden van de drie hangt, ik mail je, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn allemaal even leuk geworden. Het lijkt wel een verslaving....
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor al die ballen. Ik ben er zelf ook aan begonnen, maar heb er nog maar 1 af. Kijk met plezier naar jouw ballen en ik vind het geweldig dat je ze verkoopt voor het goede doel!
    Misschien ga ik je wel navolgen!
    Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwww....de 'ballenverslaving' ...erg leuk om dat zo allemaal te zien en te lezen ....ik hou het op de 'gewone' gekochte ballen ...maar vind die van jou wel veel specialer ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat zijn je kerstballen super mooi! En wat heb je er al veel gemaakt! Ik moet nog beginnen...het boek ligt al een tijdje geduldig op me te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dan kan je wedstrijdje spelen : welke eerst af is ! en de winnaar krijgt ... euh... iets ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet je blog er lekker winters uit zo met die besneeuwde bomen!
    Je kerstballen zijn prachtig, vooral de blauw-witte ballen vind ik erg mooi.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, de ballen blijven maar van je breinaalden af rollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb de laatste jaren geen kerstboom meer in huis staan.Dan is dit wel een heel leuk ideetje.
    Ik moet op zoek naar een houten hanger!!!
    Erg leuk gedaan!

    groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. in één woord geweldig, Je gaat als een speer weer
    3 ballen tegelijk..dat is ook een manier, maar ik hou het maar bij 1 tegelijk hihi
    De ballen staan hier even stil, ben nu aan de ijskristallen ;-)

    hoeveel ballen heb je nu al gemaakt ?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...