Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 november 2011

Meebreideken blok 32: Oogjessteek in dominopatroon

Wat een lieve reacties allemaal gisteren... Ik heb jullie adviezen maar opgevolgd en lag om 9 uur in bed en sliep vrijwel meteen.
Op dit moment voel ik me wel redelijk, alleen de hoofdpijn blijft. Ik probeer gewoon vanmiddag nog een oogje dicht te doen...

Maar nu het meebreideken!

Vandaag een patroontje dat uit het Handboek Handwerktechnieken komt...
In dit bericht liet ik jullie dat prachtige boek zien. Ik vond dit zo'n leuk steekje om te zien op de foto..
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het met de Saskia wol een beetje tegenviel. Ik ben van plan om het steekje ook met katoen in de breirol te verwerken. Waarschijnlijk komt dat veel mooier uit.




Blok 32  Oogjessteek in dominopatroon

Voor dit patroon moet je een veelvoud van 8 steken opzetten.
Ik ben uitgegaan van 40 patroonsteken met aan iedere kant 2 ribbelsteken, dus totaal 44 steken.

Brei 3 naalden ribbelsteek en ga dan verder met toer 3 van het onderstaande patroontje.

Toer 1: 2 rb.st – 40 av – 2 rb.st
Toer 2: 2 rb.st – 40 r – 2 rb.st
Toer 3: 2 rb.st – (1 r – 1 o- 2 r.sbr – 1 o – 2 r.sbr – 1 o – 2 r.sbr – 1 r) 5 x breien, 2 rb.st
Toer 4: als toer 1
Toer 5: 2 rb.st – (2r – 1o – 2 r.sbr – 1 o – 2 r.sbr – 2 r) 5 x breien, 2 rb.st
Toer 6: als toer 1
Toer 7: 2 rb.st – ( 3 r – 1 o – 2 r.sbr – 3r) 5 x breien, 2 rb.st
Toer 8: als toer 1
Toer 9: als toer 5
Toer 10: als toer 1
Toer 11: als toer 3
Toer 12: als toer 1

Deze toeren steeds herhalen totdat je een lapje hebt van 19 cm en dan eindigen met 3 of 4 toeren ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.


6 opmerkingen:

  1. Misschien dat je dezelfde hoofdpijn heb al ik, een spanningshoofdpijn. vooral savonds speelt dat bij me op. net alsof je een strakke band om je hoofd hebt. kan best met oververmoeidheid te maken hebben. Je bent 'toch ook meer uren gaan werken ;-) luister maar goed naar je lichaam.
    Dat blok ziet er goed uit, ben benieuwd naar het effect met katoen. De breirol ben ik ook een beetje vergeten, komt wel weer.

    prettig weekend en suc6 morgen op de bazar
    en doe rustig aan
    grtjes Petrta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja,Elizabeth,succes morgen hopelijk is dan je hoofdpijn wel over,fijn weekend Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroontje weer. Ik vind hem er op de foto wel mooi uitzien. In katoen komen breisteken sowieso mooier uit vind ik. Het garen is wat gladder en de steken daarom beter zichtbaar.
    Vervelend dat je nog hoofdpijn hebt. Hopelijk ben je morgen weer wat opgeknapt, zodat je ook kunt genieten van de bazar. Veel succes in ieder geval en geniet van de weekend.

    lieve groet,
    Betsy
    wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo met Regina klopt toer 9 wel als dat brei kome ik halverwege het patroontje en krijg ik er geen ribbel in.
    Groet Regina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...