Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 21 december 2011

Ik kan er niet genoeg van krijgen...

Een week lang had ik geen kerstballen gebreid, ik was zo druk met de engeltjes Hermine en Gerdine...
Maar ze waren nog niet af, of er stond weer een balletje op de pennen.



Intussen was ik allang de tel kwijt, hoeveel kerstballen heb ik eigenlijk niet gemaakt dit jaar?
Daar heb ik maar even een lijstje van gemaakt; het was natuurlijk handiger geweest als ik dit meteen had gedaan!

Nu blijkt dat ik bezig ben met de 22e kerstbal, wow..., dat had ik niet gedacht.
Intussen zijn er 2 door mijzelf verkocht en heb ik er 7 naar Wieke opgestuurd om verkocht te worden voor de actie Stop Aids Now.

Dit zijn de nieuwste balletjes die ik gemaakt heb:


Een nieuwe bal met "halling rand", linksonder de "kerstster" en rechts "grieks kruis".
Ze liggen hier een spiegelschaal en ik ga hem straks nog bijvullen zodat er een mooi geheel ontstaat...

Waar ik zelf heel benieuwd naar ben is wanneer ik genoeg zal krijgen van het kerstballen breien... Vind ik het na de kerst nog leuk om te doen? Je zou toch verwachten van niet, tja..., de tijd zal het leren!

19 opmerkingen:

  1. Ooh, wat 'n mooie ballen ;)

    Ik vind je ballen prachtig hoor, je ontdekt elke keer wat nieuws in het patroontje...

    Gewoon blijven breien, dan heb je volgend jaar de hele boom vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb trouwens mijn bevestiging van de donaties binnen, zal je vanmiddag/vanavond/morgen/dit weekend (neem gewoon een ruime marge, altijd handig) nog even mailen. Schiet er helemaal bij in, shame on me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 22 al! Ik heb dat ook hoor. Vind het heerlijk een balletje te breien. Ik ga ook voorlopig nog lekker door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is echt een rage, en een verslaving, hoewel het hier stilstaat, mede omdat er dan weer wat anders om de hoek komt kijken, maar ben het nog niet zat en zou rustig weer een balletje opzetten want het is zo leuk... ik vind die dieprode kleur erg mooi en ze staan leuk op zo'n spiegelplaat
    zo heb je met kerts nog een leuk kerststukje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat zat ik me nu ook af te vragen, vind ik het na de kerst nog wel leuk. De tijd zal het inderdaad leren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig zijn ze, ik snap er helemaal niks van hoor met die vier pennen, ik ben allang blij dat ik met twee pennen recht en averecht kan breien haha. Maar ik vind die ballen echt geweldig mooi
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze heel erg mooi....en als je er niet genoeg van krijgt, wissel je gewoon van kleur ...ga naar geel over en ga Paasballen haken :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, en al 22... best veel al he!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whow.....waar haal je toch al die energie vandaan, je hebt niet stil gezeten sinds ik voor het laatst op je blog heb gekeken.Ik heb het momenteel te druk met van alles om iets te maken.Ja....nog een paar kerstkaarten, want ik had er te weinig!Kerst ideeën opdoen en kerst diner bedenken.Verder is ons zomerhuisje ook weer vrij gekomen en moet weer van boven tot onder opgeknapt worden.Liefst zo snel mogelijk natuurlijk!Maar ik heb toch nog een kerstwens p mijn blog kunnen plaatsen.Ik denk tot volgend jaar??!!!
    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is al een flinke verzameling! En al verkocht voor het goede doel; helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ben ook helemaal gegrepen door het kerstballen virus. inmiddels heb ik zaterdag HET BOEK gekocht. Er waren al 6 ballen klaar die ik naar eigen idee had gemaakt. prima gelukt en weggegeven aan mijn zusters en broer als kerst groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn erg leuk, ik heb inmiddels het boek ook gekregen, maar ik heb nog aardig wat opstaan, dus het wordt denk ik volgend jaar. Die ballen van jou zien er mooie uit.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze zo leuk dat ik zelf op het idee daardoor ben gekomen om een muts te gaan breien. En ik vind het toch leuk met die randjes en motiefjes, heel afwisselend en daar houden we toch van?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat veel ballen al zeg, 22.
    Ik vind ze heel leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja een heel kleurverschil in de fotoos, ik weet het ...de ene s'avonds met kerstverlichting en de andere vandaag overdag ...de kleuren vind ik sowieso niet erg mooi overkomen soms op de blog ...maar als hij af is dan ga ik de deken buiten fotograferen, is nog altijd het mooiste (denk ik)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, 22 al en ook nog een aantal ervan verkocht voor het goede doel! Ik vind ze prachtig. Het is heel afwisselend om te doen door al die verschillende patroontjes en ze zijn zo af: zou het daardoor komen dat je er maar niet genoeg van krijgt?
    Ze staan trouwens ook wel heel mooi samen in dat schaaltje...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh dat zou heel erg fijn zijn. Saar is nog een beetje schaars in haar kleding... arm kind...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn (blijven) prachtig, elizabeth! Lekker stug doorbreien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn erg mooi! Ik zou doorgaan. Dan kun je volgend jaar een grote boom opzetten met alleen maar gebreide ballen!! Fijne dagen. Groetjes Céline

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...