Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 december 2011

Meebreideken blok 39: St. Janskruid



Het steekje van dit blokje komt weer uit het 850 stekenboek, het is nr. 272 voor de liefhebbers...
Het heet "St. Janskruid", misschien kun je de overeenkomst ontdekken..
St. Janskruid wordt wel gebruikt als natuurlijk middel tegen een depressie. Hier kun je daar meer over lezen.



Blok 39: St. Janskruid

Voor dit blokje heb ik 46 steken opgezet met de volgende verdeling:
 2 rb.st – 42 patroonsteken – 2 rb.st
Voor het patroon moet je een aantal steken hebben dat deelbaar is door 6 + eventuele kantsteken.

Brei 3 naalden ribbelsteek en ga dan verder met onderstaand patroontje.

Toer 1: 2 rb.st , * 1 av afhalen, 2 r, afgehaalde steek over deze 2 r. steken heenhalen, 3 r*, herhalen en eindig met 2 rb.st.
Toer 2: 2 rb.st, * 4 av, 1 o, 1 av*, herhalen en eindig met 2 rb.st
Toer 3: 2 rb.st, * 3 r, 1 av afhalen, 2 r, afgehaalde steek over deze 2 r. steken heenhalen*, herhalen en eindigen met 2 rb.st
Toer 4: 2 rb.st, * 1 av, 1 o, 4 av*, herhalen en eindig met 2 rb.st.


Herhaal deze vier toeren net zolang totdat je een lapje hebt van 19 cm. Brei dan nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant alle steken af.

6 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit zeg! Ik ben ook nog steeds bezig met die blokken van de groninger meebreideken. Maar ik vond dat er te weinig blokken waren, dus als ik verder ga, kom ik even hier snuffelen.
    xx Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig motiefje!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hm ja wel oppassen met St Janskruid he, het is niet omdat het in de natuur groeit dat het ongevaarlijk is...mooi breisel in elk geval

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk patroon. Ga ik zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-) yep het is vrijdag...
    mijn plaid gaat hard. morgen klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vorige week begonnen met breien.... Ik was zelf blokjes aan het maken om ze vervolgens aan elkaar te naaien en zo een deken te maken. Ik kwam per toeval op deze site echt geweldig. Ik heb gisteren blok 28 gemaakt en ben vandaag met deze begonnen. Heel erg bedankt voor de patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...