Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 december 2011

Nieuwjaar



Ik neem afscheid
van het oude jaar,
en voor mij
ligt het nieuwe klaar
als een nog te maken deken.

Wat zal het zijn?
Een deken
met mooie patronen?
of zal het mij
alleen maar een rij
zwarte kleuren tonen?

Ik sta stil
en kijk naar de deken
die achter mij ligt,
de kleuren zijn fel,
vermengd met zwart en wit.

Het zwart van de rampen,
de schreeuw van een kind,
dat in een oneindige vloedgolf
zijn moeder niet vindt.

Het rood van het bloed,
gevloeid door geweld,
waar een mensenleven
niet meer telt.

Het blauw van de hoop
op vrede die komt,
de strijd wordt beslecht,
het wapen verstomt.

Het wit van het Kind,
dat ook werd een man
en alle leed
op zijn schouders nam.

Ik sta stil,
en zie in gedachten
een deken gespreid,
het patroon wordt geweven,
soms goed en soms slecht
maar God maakt onze lijn,
de kromme, weer recht.

In dat vertrouwen,
ga ik weer weven,
aan het nieuwe jaar,
met gevouwen handen,
en een liefdevol gebaar
naar bedroefden en verdrukten,
naar mijn naaste hier en overal
tot God aan het eind
van mijn leven
een knoop leggen zal.


Ina v.d. Welle-Boersma

8 opmerkingen:

  1. Op de valreep zie ik dit prachtige gedicht.Ik hoop dat jij en ik nog lang mogen weven en dat de laatste knoop nog lang weg blijft. Een goed nieuw jaar voor jou en wie bij je hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gedicht. we kunnen zoveel goeds wensen maar je weet niet wat er voor ons ligt.
    Soms goed en soms slecht, maar zolang we maar vertrouwen blijven houden in en met elkaar weven we vast nog hele mooie dekens.

    goed nieuwjaar Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!! Zo'n mooie overpeinzing van het afgelopen jaat ... en ook het nieuwe jaar zal geluk en mooie momenten kennen maar ook mindere dagen!!
    Ik hoop voor jou dat volgend jaar een mooie vrolijke deken mag worden met warme kleuren en een mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig gedicht.... ik ben er stil van! Dank je wel, en een gelukkig Nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al weer zo'n mooi gedicht gevonden! Dank je wel. Ik wens jouw een kleurrijke deken toe voor het nieuwe jaar en veel plezier met het weven ervan...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedicht! Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat we weer mooie dingen mogen maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gedicht.
    Ik wens je een heel mooi en creatief jaar toe en dat de nieuwe deken uit zo min mogelijk zwart bestaat.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...