Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 september 2011

Weer wat geleerd...

Gisterochtend heb ik een heerlijk handwerk ochtendje gehad. Ik was al vroeg wakker en ben meteen aan de slag gegaan met mijn nieuwe borduurtje, met de nadruk op tje ...


Om kwart voor acht waren "de mannen" vertrokken, en de tijd verstreek. Ik vind het zo heerlijk ontspannend om te borduren, ik vergeet werkelijk alles om me heen.
Totdat ik schrok van de stand van de wijzers van de klok, die maakten me duidelijk dat het mooi genoeg geweest was! Ik had nl. met Corrie afgesproken.

We konden heerlijk buiten zitten. Genietend van het vogelgekwetter en de geuren van de prachtige tuin, zaten wij onze tijd nuttig te besteden met een haakwerkje in de hand. Af en toe ging het helemaal verkeerd, zo zaten we te kletsen... We zijn allebei druk bezig met de squares voor Somalië. Ik heb er nu 4 af en de 5e is in de maak...



Corrie heeft superleuke dingen gemaakt, dat gaat wat beloven voor de verkoop..
Zo had ze ook een baret met een bijpassende sjaal gemaakt. De baret had een gebreid koord als rand. Dat was nieuw voor me. Je schijnt je steken heen en weer te schuiven en de draad erachter langs te trekken. Het lijkt een punnikkoord, zo mooi. Ik heb het thuis opgezocht in het boek 100 bloemen, en het is eigenlijk heel simpel. Maar wel leuk om te weten, daarom zet ik het maar even op de blog.


In het genoemde boek staat ook een bosje lavendel. Corrie wil dit graag maken, maar je moet daar breiend opzetten. Of ik wist hoe je dat moest doen... Ik was de term wel eens tegengekomen, maar ik wist er het fijne ook niet van. Ik ben op internet gaan zoeken en vond een duidelijk filmpje bij Drops garnstudio, kijk maar eens hier, dan kun je het duidelijk zien.
Ik heb ook nog een foto gemaakt uit het boek, maar helaas is het door de flits niet helemaal duidelijk te zien.


Nou, ik heb er weer wat bijgeleerd, en jullie misschien ook!

10 opmerkingen:

  1. Ik heb het boekje zelf ook, Dit was me niet opgevallen en ik ken de techniek ook niet.
    Zal eens kijken of het wat is om te gebruiken als keykoord. Het breiend opzetten dat ken ik wel. Maar ik zet altijd op zoals ik het heb geleerd. Pas zag ik ook nog andere manieren van breien. (als je het filmpje van de lusjes van de
    gastendoekjes bekijkt op mijn blog dan kan je het zien)
    (mijn moeder had het over de duitse manier)
    Het wel intressant om te zien en het lijkt me een snellere manier. maar om nu helemaal om te gaan schakelen. geloof niet dat ik dat kan.
    Ik brei al mijn hele leven op dezelfde manier.

    Heerlijk dat je lekker ontspannen een paar uurtjes kon borduren. Dat vind ik ook zo lekker.
    Maar wat heb je al veel vierkanten gehaakt voor Somalie. Ik ben er nog niet aan toegekomen.
    Het is leuk als je samen met een vriendin een paar uurtjes kan handwerken. en je passie kan delen met iemand. Ik vind het vierkantje ook heel mooi. zo fris en zomers. Hoeveel wil je er gaan maken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te horen heb je een heerlijke dag gehad (vandaag gewoon overdoen!); zo lekker om te handwerken in de tuin. Het schijnt het weekend ook mooi weer te zijn, dus geniet er van! Mooie vierkantjes, lekker zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn mams zet eigenlijk altijd breiend op. Ze had het over een manier met een draad en dat je dan te kort had, dus ik zet ook maar breiend op ;)

    Die Duitse manier van breien waar Petra het over heeft, is continentaal breien. Op het forum wordt er ook wel eens over gepraat... Ik ga eerst maar goed gewoon leren breien... Dat gaat al moeilijk genoeg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,continentaal breien, dat heb ik laatst ook eens bekeken maar ik houd het maar bij 'normaal' breien het lijkt mij heel raar om na bijna 40 jaar te moeten overschakelen.Tjeetje als ik het zo opschrijft lijkt het wel of ik al 80 ben,hi,hi, ik hoop het wel te worden en het liefs nog hakend en breiend ook als dat kan!!Hopelijk heb je dit weekend ook nog zo'n heerlijk handwerk-moment,Elizabeth ;-)Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het continentaal gaat super snel en het lijkt net of je haakt. Alleen de averechtse steek lukt me niet zo goed laat staan dat je een patroon moet breien. Met een rond breinaald brei ik wat onregelmatiger en wat losser. Elizabeth ik hoop echt dat ik niet aangestoken wordt met het borduren, zóóvéél kleuren heerlijk. Je borduurwerkjes zien er erg schattig uit.Vanmiddag lekker breien op m'n balkon aan de sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je borduursel ziet er erg mooi uit en je squares ook!! (patroontje?) oef dat breien ziet er wel heel erg ingewikkeld uit voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om zo samen te handwerken. Ik ben vandaag weer met de vrouwen van de Breituin op stap geweest. Heel gezellig. We waren op bezoek bij Zorgboerderij de Hanse Hof in Beilen. Ze hebben daar dit weekend open dagen. Ook heel geschikt voor kleine kinderen.Dochter Anne was ook mee, dat was extra gezellig!

    Fijne zondag!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat borduurtje is erg leuk, al is het klein er zit vaak meer werk in dan je denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Elizabeth,

    Ik zie dat jij mijn gratis patroontje aan het borduren bent, leuk hoor! Stuur je me een foto als het borduurtje klaar is?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Elizabeth....

    ik wilde jou mailen, maar kan geen e-mailadres van jou vinden....als je tijd heb, wil je mij dan even mailen....
    dank je wel....
    lieve groetjes,
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...