Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 september 2011

Goed voor jezelf zorgen...

"Goed voor jezelf zorgen"...  Ja..., dat zegt DH altijd... en soms kan ik daar een beetje boos om worden. Vooral als het in tegenspraak is met mijn rechtvaardigheidsgevoel. Maar deze week heb ik toch naar hem geluisterd. Zelf is hij een paar dagen weg met de motor. Onze zoon Arthur is ook mee. Ze zijn met een aantal bevriende motorrijders naar Luxemburg en de belgische Ardennen.
Ik heb mezelf nu dus ook maar lekker verwend...


Twee tijdschriften (ik had op de blog bij Petra de Anna gezien...), textiellijm, aïda borduurband, DMC gemêleerd in diverse kleuren en borduurnaalden.

Sorry, krijg dit niet een kwartslag gedraaid... maar  ik vind dit een heel mooie sierstekenlap !
Naar het andere tijdschrift had ik  wel eens eerder staan kijken, maar vanwege de prijs toen maar laten liggen ... de Cross Stitcher...

Wat nu  vooral de doorslag gaf was het leuke pakketje dat erbij zat. Drie kersthuisjes om borduren en te naaien, compleet met alle materialen erbij. 



De borduurstofjes, het vilt, de lintjes, borduurzijde, knoopje, stofjes... zo leuk...
En ook de inhoud van het tijdschrift viel me niet tegen; ik kon het niet inkijken want deze tijdschriften zijn helemaal in plastic verpakt. Maar op de voor-en achterzijde had ik al wel het één en ander kunnen zien.


Ik ben benieuwd wat mannetje-lief gaat zeggen... We discussiëren nogal eens over dat gezegde van hem.

Wat ik vorige week nog vergat te vertellen is dat mijn voorraadje weer wat aangevuld is. Mijn schoonmoeder is aan het opruimen en kwam nog van alles tegen waar ze niets meer mee doet. Tja, bij mij is dit heel erg welkom... Zie je dat ene sokje midden onder..., dat vraagt om een tweede... Er zaten ook nog twee kabelnaaldjes bij en klosjes.


De bolletjes felgekleurde katoen zijn de restjes van de truitjes die zij 18 jaar geleden breide voor een vijftal kleinkinderen, waaronder onze oudste zoon Arthur. Allemaal dezelfde streepstruitjes, het was zo'n leuk gezicht. We moeten nog ergens een foto hebben... yes.., gevonden. Maar het is een foto van een foto, en dan verminderd de kwaliteit tot wel. Enfin je kunt de kleurtjes op het ene armpje zien.. Wat een liefje hè... (hij moest het eens weten..., maar hij zit nu toch op de motor..)



17 opmerkingen:

  1. Wat dacht je Liesbeth hij weg en ik er even van nemen.
    Groot gelijk moet kunnen toch,mijn man zit ook wel eens te zeuren je hebt ja genoeg hahahaha.
    Leuke bladen ik heb Anna gekocht.
    Mooi dat je moeder nog wat tegen kwam,daar kun je nog wel weer wat mee.
    Wat een leuke foto met jou zoon in dat truitje,leuk dat je ze toen gelijke truien aan hadden.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo jezelf te verwennen! (vind ik heel erg moeilijk) En dan ben je nog door je schoonmoeder verwend, ook al goed, komt altijd wel van pas.
    Wat een lief klein jongetje, kan ie nog steeds zo lekker troost bij je zoeken? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, lastig om jezelf te verwennen, maar heel goed dat je het wel gedaan hebt! De bladen kun je eindeloos veel plezier van hebben. Ik zit graag met een stapeltje lees- en kijkplezier op de bank :)
    Leuk dat je ook nog van alles van je schoonmoeder hebt gekregen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat je de tweede sok hebt gebreid....

    Fijn weekend nog,
    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als DL terug komt is al dat moois zeker een discussie waard. terugbrengen kan niet meer ;-) aangezien je het al uitgepakt hebt.
    Je moet jezelf ook eens kunnen verwennen.
    Doen de mannen toch ook ;-)
    En dan al dat moois van je schoonmoeder met een beetje nostalgie erbij.
    Wat een lief knulletje. mooie foto en wat worden ze snel groot. Dat zal hij nu niet meer doen ;-)

    Veel plezier met al dat moois

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lachen,ik stond vanochtend ook met de Cross Stitcher in mijn handen maar toen ik hoorde hoe duur hij was heb ik hem teruggelegd, ik heb deze week al zoveel leesvoer gekocht dat ik het een beetje te vond worden.En heerlijk toch om jezelf eens te verwennen. Leuk al die wolletjes van je schoonmama,veel leesplezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk, jij komt het weekend in je eentje zo wel door! Veel plezier met je nieuwe spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt groot gelijk hoor, af en toe moet je het er even van nemen. Al zijn de prijzen van je tijdschriften toch niet meer normaal. Moest je nou ook 12 euro betalen? Ik hoorde dat hij 2,50 duurder was geworden. Het is een leuk blad, inderdaad met altijd een aardigheidje erbij. Ook de Anna is meestal super leuk. Veel plezier met je tijdschriften dit weekend, groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kom gewoon doen, en gelukkig heb je het gedaan! Geniet van tijd voor jezelf en je leuke bladen en spulletjes;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik verwen mezelf soms ook..moet kunnen !
    Toeval wil dat mijn man ook een motorrijder is in hart en nieren ...en die rijdt morgen ook naar Luxemburg...wie weet komen ze elkaar tegen hahahahha

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Af en toe moet je gewoon even 'los'. En dan weer de rem erop. Het is een keileuk blad. De Anna was hier al uitverkocht dus volgende week op zoek.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk he, zo eens alleen thuis met een nieuw hobby tijdschrift.
    Die kersthuisjes zijn inderdaad schattig. Ik ben benieuwd naar jouw eind resultaat.

    Fijne zondag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk nieuwe spulletjes! geniet er van =)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige kersthuisjes. Heerlijk om jezelf eens te verwennen.Het tijdschrift is inderdaad duur maar deze huisjes maken het weer goed. Fijn dat je zo genoten hebt. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. goed zo! iid heel goed op jezelf passen....anders kun je ook niet goed op een ander passen, toch?
    en de Cross Stitcher , een superblad heb ooit een keer 1 gekocht, en heb er zoveel plezier van, en nou ja de Anna! alleen de naam al he ;), lief die foto en bijzonder dat je nu dat garen hebt gekregen.

    liefs Anna,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh, je hebt jezelf heerlijk verwend. Maar je hebt het dubbel en dwars verdiend hoor! Laat DH maar lekker kletsen... Tijdschriften mag je niet eens terugbrengen in de winkel, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mij betreft heb je groot gelijk, heerlijk genieten van je nieuwe aanwinsten! En ach, die mannen mopperen misschien wel even over de handwerkaankopen, maar vaak ligt de schuur vol met allerlei gereedschap dat maar zo af en toe gebruikt wordt. Handwerken en hobbyen doe jij, denk ik, wel elke dag..:-)))
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En, vond je man dat je goed voor jezelf gezorgd had? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...