Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 15 september 2011

Bobines.... spoeltjes

Intussen heb ik een borduurwerkje afgewerkt tot een kussentje. Ik heb al een heleboel kussentjes maar ik kan er op de een of andere manier maar niet genoeg van krijgen....


Het borduurwerk is afgewerkt met repen stof die via de log cabin techniek. Log cabin betekent blokhut. Bij deze techniek is er altijd een soort haardvuur, in dit geval een borduurwerkje...
De strookjes worden er stap voor stap omheen gezet. Als je wilt weten hoe dit in z'n werk gaat, moet je maar eens hier een kijkje gaan nemen. Ik maak alles vast op een dunne ondergrond (kan oud stukje laken zijn) en teken het raster erop, zodat je recht kunt stikken.




Ik vind het beide leuk om te doen; het borduren van een kleine voorstelling, vooral in een bepaalde kleurstelling, èn het afwerken op een originele manier. 
Ik zou bijna vergeten om het patroontje te plaatsen. Ik vond het op het web, het is een heel klein onderdeel van deze merklap . Door op de foto te klikken wordt deze vergroot. Als je via de link de afbeelding opzoekt, kun je ook nog inzoomen.




9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk kussentje is dat geworden en ik heb met volle intresse zitten kijken naar de techniek, want ik wil me over een poosje toch een keer aan wagen. Patchwork. Quilten. Eerst iets kleins en makkelijks denk... bedankt voor de link. die heb ik in mijn blog alvast opgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elizabeth het kussen is prachtig geworden,ik zou ooit ook wel eens willen quilten ;-)Heb gister alle borduursite's bekeken die je in een vorig blog vermeldde en ben volger geworden van een aantal.Diverse leuke patroontjes gezien,nadeel van borduurtjes vind ik dat ik ze niet allemaal aan de muur wil dus zo'n kussen als die van jou is een goede oplossing,alleen net wat je zelf al zegt op een gegeven moment kom je weer om in de kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, je bent ook van alle markten thuis.
    Haken, borduren, breien, quilten, vanalles!
    Leuk, zo'n combinatie van beide: borduren en quilten! Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er prachtig uit en bedankt voor het patroontje, groet Warna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een dotje zeg! erg leuk geworden..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend kussen is dat geworden! Leuk om die technieken te combineren. En het ziet er super gezellig uit!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi patroontje. Dank je wel dat je het hier geplaatst hebt. Je uitleg van log cabin is ook heel duidelijk. Ik heb deze techniek ook gebruikt voor het maken van kaarten met theezakjes. Eigenlijk heel simpel, maar met de juiste stofjes en motiefjes geeft het een heel mooi effect.
    Je kussen is prachtig geworden.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje, ik heb er nog lang geen tijd voor, maar wie weet, ooit....

    groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er zo leuk uit! En bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...