Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 8 september 2011

Nogmaals ... haken voor Somalië!

Wat leuk dat er steeds meer dames mee gaan haken voor Somalië. Op de website van nadelspiel kun je zien wat er binnenkomt en hoe de squares aan elkaar gezet worden.


Wil je ook nog meedoen? Kijk dan even bij Jeanet, in het berichtje van 26 augustus vind je het nederlandse patroon en de afspraken. In elk geval moeten de vierkantjes vòor 30 september bij haar binnen zijn. Jeanet zorgt dan voor de verzending naar Oostenrijk. 

Van mijn vriendin Corrie kreeg ik een leuke foto met daarop haar gehaakte squares. Inmiddels zal ze er wel een heleboel meer hebben gemaakt, maar ik vond de kleurencombinatie zo mooi!

gebreide lavendel voor de squares...

Ik heb acht vierkantjes gehaakt met geel en wit. Toen was m'n donkergeel op en vond ik het even welletjes. Misschien dat ik nog een nieuwe serie met andere kleuren maak. De buitenranden moeten allemaal wit zijn.



Moet me nog even van 't hart dat ik helemaal onder de indruk was van zoveel reacties op het berichtje "handwerkjes van de lagere school" een paar dagen geleden. Waarschijnlijk jeugdsentiment aangeboord of zoiets... Ik vind het ook jammer dat er geen handwerken meer wordt gegeven op de basisschool. Het is volgens mij echt een gemis dat kinderen niet leren omgaan met deze materialen!

Prettige avond allemaal nog, ik ga weer borduren...

10 opmerkingen:

  1. Wat wordt dat mooi zeg, die squares bloemen deken.
    Een heel mooi initiatief!
    Ik ben toch niet zo handig meer met de haaknaald, jammer anders had ik ook graag wat gehaakt .mijn handen gaan er ook pijn van doen.
    Je borduurwerkjes zijn ook super.ik vind het wel jammer dat ik dat allemaal niet meer goed kan..maar kaarten maken en scrappen enz gaat allemaal nog prima gelukkig!!ik ben blij met wat ik nog wel kan!!

    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die vierkantjes! Ziet er ook heel zonnig uit met dat geel, maar die van Corrie zijn ook wel heel erg mooi.
    Jouw schoolwerkjes waren inderdaad jeugdsentiment!
    Ik hoop dat er weer wat aandacht voor komt op de scholen. Het is zo belangrijk dat je ook met je handen bezig kunt zijn, zeker in deze tijd van computers. We moeten maar veel leuke dingen plaatsen, zodat de jeugd er ook zin in krijgt om wat te gaan maken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig om ze zo allemaal samen te zien liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tot zes jaar geleden werd er op 'mijn' school nog handwerkles gegeven aan groep 4, 5, 6 en 7, zowel aan de meisjes als aan de jongens, groep 8 dus niet.
    Mijn streven was om de kinderen om te leren gaan met naald en draad. Het borduren van diverse steken, vingerhaken en voor de vluggere leerlingen haken met een haaknaald en heel soms breien voor de kinderen die dat graag wilden, verder het leren aanhechten en afhechten. Helaas veel verder kwamen we niet. De ene week bij de vakleerkracht handwerken en de andere week bij de klasseleerkracht handvaardigheid. En bijvoorbeeld met de kerst werd er door de leerkracht en de vakleerkracht gezamenlijk gewerkt en dat was meestal met papier. Per leerjaar waren er ongeveer 15 lessen voor handwerken beschikbaar, vooral de kinderen in de lagere klassen vonden het erg leuk.
    Helaas zijn de handwerklessen nu vervallen.

    Ik heb mijn werkjes van de lagere school ook bewaard!

    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige vierkantjes. Die deken wordt prachtig en wat een goed initiatief.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip Elizabeth, die tas is zeker leuk.Maar jullie mochten raden, want mijn projectje is al bijna klaar en zal jou bekend voor komen????Daarna nog wat bloemen voor Somalië haken want ze zijn zo leuk om te maken en om te zien die van jou ook,lekker zonnig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat geweldig dit project! ik kan alleen nog net zo goed vanaf een patroon haken.. mijn granny's heb ik via een youtube filmpje geleerd. anders had ik graag mee gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig gezicht al die kleurtjes. Jouw geeltjes staan daar heel mooi tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het geweldig dat je hier aan mee doet, ik heb er ook nog over nagedacht, maar ben altijd druk met andere dingen. Ik kom gewoon tijd te kort (hihi) Eerst de tasjes maar.
    Het vierkantje vind ik geweldig, Maar ik vraag me af of er niet al te veel kleurverschil in komt te zitten. Omdat de buitenrand wit moet zijn en daar zit natuurlijk ook verschil in.
    of haakt iedereen met dezelfde katoen ?
    IN ieder geval ziet het er op de foto geweldig uit.
    Jou berichtje over de schoolwerkjes heeft me weer doen bladeren in de oude ariadnes waar een aantal werkjes in staan die ik op school gemaakt hebt. vooral de pompoemen eendjes.. die op school zijn zoekgeraakt. Ik wil ze weer gaan maken.
    Het zou inderdaad niet verkeerd zijn wanneer de jeugd weer handwerken in de klas zou krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie bloemen squares. Heb je het patroon hiervan ergens staan, toevallig? Mooie actie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...