Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 september 2011

Meebreideken blok 25: Kikkervisjes


Dit steekje komt uit het boekje van Marie Claire en heet daar "zaadjes". Maar toen ik het aan het breien was en liet zien aan DH vond hij het lijken op kikkervisjes. Ik vond dat zo leuk, daarom noem ik het blok ook maar zo. Ik heb het afgelopen zomervakantie grotendeels op de camping gebreid. Het is heel simpel om te breien.

Blok 25: Kikkervisjes

Dit fantasiesteekje heeft een aantal steken nodig dat deelbaar is door 4, plus 2 steken, plus eventuele kantsteken.

Zet 46 steken op met naald 3,5 en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga verder met het kikkervisjespatroon aan de goede kant.

Kikkervisjespatroon:

Toer 1 + 3: 2 rb.st, 42 r., 2 rb.st

Toer 2: 2 rb.st, 1 o (=omslag) ,2 av , o (omslag) over av. stk heen halen, ( 2 av- 1 o – 2 av – o overheen) 10 x, 2 rb.st

Toer 4: 2 rb.st, 2 av  (1 o, 2 av, o overheen, 2 av) 10 x,  2 rb.st

Deze 4 toeren zo vaak herhalen als nodig is om aan een lapje van 19 cm lengte te komen. Brei dan nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant alle steken af.

4 opmerkingen:

  1. Wat een grappig patroontje! Wat kun je met een paar simpele steken toch veel verschillende patronen maken. Ik blijf me er over verwonderen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig steekje weer. Kikkervisjes zie ik er nu niet zo in. Misschien wel als ik het zelf brei. Het is echt een gewoonte geworden om minimaal 1 blok per week te breien. Ik ga nu gewoon in het paars verder.
    Alleen moet ik nu de steken een beetje aanpassen.
    maar meestal lukt dat wel.
    dank je wel weer voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha leuk, ik heb er net na lange tijd weer een afgemaakt dus kan gelijk deze op de nld. zetten.. bedankt weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige steekje kikkervisjes hoe je die steek gemaakheb

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...