Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 20 september 2011

En nu met voering en handvatten...

Vanmiddag uit mijn werk, heb ik maar meteen even een paar handvatten gehaald voor de gebreide tas. Jammer genoeg hadden ze geen ronde handvatten meer en dus werden het ovale. Eigenlijk vind ik ze een slagje te groot.


Maar voorlopig kan het wel even. Kom ik ergens anders nog een keer betere tegen, dan verwissel ik ze toch gewoon..


Voor het patroon van de voering leg je de tas op een stuk papier en teken je de omtrek.
De binnenkant van de tas heb ik gemaakt van twee verschillende rechthoekige dubbelgevouwen lapjes stof. Een effen lila stofje en een bijpassende bloemetjesstof. Van elk lapje heb ik de onderkant en de zijkant gestikt, de bovenrand heb ik omgevouwen. Dan schuif je beide voeringzakjes in elkaar met de naden naar elkaar toe.


Met de naaimachine heb ik deze omslagjes met een mooi steekje afgewerkt. Daarna de voering in de tas duwen en bovenaan vastzetten met kleine steekjes op de plaats waar je met het gaatjespatroontje begon.
De handvatten zet je heel gemakkelijk vast door de flap bovenaan om te vouwen en met de opzetdraad de flap met de hand vast te zetten.



Als afwerking heb ik de bloemetjes van Annemarie gehaakt. Je kunt naar eigen inzicht nog wat knopen gebruiken, wat je maar leuk vindt...


22 opmerkingen:

  1. Dat is een prachtige tas Elizabeth,leuk met die bloemetjes stof er in.
    Mooie handvatten ook.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi met die bloemetjesstof erin! Ik vind de handvatten niet te groot hoor en met een rechte onderkant van het handvat blijft de tas wel beter in model dan bij een rond handvat. Dat gehaakte bloemetje maakt de tas echt af. Ga je hem gebruiken als handwerktas?

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik vind hem super leuk geworden, ik ga morgen op zoek naar handvaten, In Alphen (mijn geboorteplaats) is er jaarmarkt. dus wie weet kom ik daar wel iets tegen.
    Heb zo zin om die tas te gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Elizabeth, wat heb jij een prachtige tas gemaakt, ook zo mooi met bijpassende voering.
    Nou je hebt je best gedaan hoor meid, compliment!
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van mij ook een compliment, Elizabeth. Wat is 'ie leuk geworden. En uitzakken kan niet, door de katoenen voering. Ik heb ook nog handvatten liggen... Dit is wel inspirerend hoor.
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo elizabeth

    wat een ontzettend mooie tas heb je weer gemaakt,
    de voering vind ik ook erg mooi gemaakt en uitgelegd,mijn complimenten hoor

    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een prachtige tas geworden en een voering maakt het helemaal af. Bedankt voor de uitleg en weer iets geleerd over een mooie afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh wat mooi zeg!! super leuk en handig... en bedankt voor het verwijderen van de woordverificatie! dat maakt het plaatsen van berichtjes een stuk eenvoudiger, vind ik! En bedankt voor je bezoekjes bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tas is het geworden. Daar ga je de blitz mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tas is erg mooi geworden! Lekker vrolijk, die bloemetjesvoering.
    Ik denk dat ik ook maar eens op zoek moet naar een winkel die handvatten verkoopt ..........
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je tas erg leuk geworden maar ik snap wat je bedoeld, de handvatten zijn idd een slagje te groot maar het is wat je zegt, je kan ze zo weer vervangen.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie tas! Ik vind 'm echt super geworden... Ik als tassenverslaafde moet 'm eigenlijk ook wel hebben. Zoals je al hebt gemerkt is breien totaal niet mijn ding... Misschien mams even aansporen om die sjaal wat sneller af te breien. Heb nog wat wol over, heb ik er een bijpassende tas bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je tas super, leuk die bloemetjesvoering, dank je wel voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een plaatje!Ik vind de handsvaten eigenlijk best prima staan zo!fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtige tas, ik denk dat je daar heel veel plezier aan zult hebben........

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige tas is dat geworden.

    Veel plezier ermee

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooohhh waaauuwww!~!!
    Erg moooooiii!!!
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  18. beautiful:)...I like this bag:))...
    kisses from croatia:))...
    m

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aah die is echt geweldig! Super, en mooie kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...