Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 september 2011

Breirol patroontje 9: V-ajourmotiefje


Dit motiefje vond ik zowel bij Fleur van Yokkobears als in de 400 breistekengids van Marie Claire.
Je moet een veelvoud van 10 hebben voor het motief, plus eventuele kantsteken.
Dat kwam natuurlijk heel mooi uit, ik heb 40 patroonsteken in het midden.
De 5 steken gerstekorrel aan beide zijden worden niet in het patroontje genoemd!

1. *1 o - 1 r.e.o.- 8 r*, herhaal van * tot * en eindig met 1 r.
2. en alle even naalden: alle steken av. breien
3. * 1r - 1 o- 1 r.e.o. -5 r - 2 rs.br. - 1o *, herhaal van * tot *, eindig met 1 r.
5. * 2 r - 1 o - 1 r.e.o. - 3 r - 2 r s.br.- 1 o - 1 r*, herhaal van * tot *, eindig met 1 r.
7. * 5r - 1 o - 1 r.e.o. - 3 r*, herhaal van * tot *, eindig met 1 r.
9. * 3 r - 2 r s.br.- 1 o - 1 r - 1 o - 1 r.e.o.-  2 r*, herhaal van * tot *, eindig met 1 r.
11.* 2 r - 2 r s.br.- 1 o - 3 r- 1 o - 1 r.e.o.- 1 r*, herhaal van * tot *, eindig met 1 r.


6 opmerkingen:

  1. Mooi ajourpatroontje. Die blijf ik eigenlijk wel het leukst vinden. Het breit ook lekker vind ik.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ajourpatroontje zijn zo leuk om te breien.
    Dit is ook weer een prachtig patroontje.
    komt ook zo mooi uit het katoen.
    Wie weet pak ik hem ook wel mee in mijn breirol.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk motiefje, lijkt ook wel wat op een vlucht vogels...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je toch weer mooie spulletjes gemaakt!
    En breien is ook helemaal je ding.
    Ajourpatronen heb ik ook wel eens gebreidt.
    Dat was wel mooi om te doen.
    Maar mijn handigheid in breien is ver te zoeken de laatste jaren.
    Maar ik vind het wel ontzettend mooi!
    En ja.....zonder internet is geen pretje! Hahaha

    Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi motiefje zeg, zo knap! En hoe is je weekend geweest?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...