Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 september 2011

Biscornu borduren

Ongelofelijk wat je allemaal op het wereldwijde web tegen komt aan gratis borduurpatroontjes. Het is een beetje de kunst om ze op te sporen, maar als je een blog weet van iemand die gek is op borduren, vind je meestal altijd wel freebies/gratis patronen en zie je in de lijst met blogs ook weer andere borduurblogs.
Ook buitenlandse blogs. Als je Google Chrome als browser gebruikt, kun je bovenaan kiezen of je de betreffende blog wilt laten vertalen. 't Komt er vaak wel een beetje krom op, maar altijd nog handiger dan Russisch...
Bijna ieder blog heeft ook weer een aantal van die freebies, of gratuites in het frans.
Je kunt ook gewoon gaan googlelen, ik zoek vaak via afbeeldingen, op gratis borduurpatronen, of "stitching pattern free", of "broderie gratuites"... Volgende week zal ik wel eens een lijstje met links geven!



In elk geval kwam ik tijdens dit gezoek naar allerlei patroontjes (o, wat word je er hebberig van...) een leuke biscornu tegen. Ik had het al eens vaker gezien op verschillende blogs, maar ik wist niet dat je de patroontjes zo kon downloaden. Aangezien ik van kleine werkjes houd, zijn deze 15 mini werkjes helemaal mijn ding.
Bij Anita van stitch creations kun je zien hoe je al deze stukjes aan elkaar moet zetten om een biscornu te krijgen. Zo ver ben ik nog niet, ik ben keurig begonnen met deel 1 . Je kunt alle deeltjes hier vinden.
Ik borduur ze met één draadje DMC splijtzijde, ik houd van fijn werk.


Gisteren heb ik een bestelling gedaan bij Hobbydoos voor borduurzijde en nog een afgeprijsd boek over kruissteek borduren. Nu had ik best wat borduurzijde, maar soms kon ik net niet de goede kleuren vinden.
Ik bewaarde m'n borduurspulletjes in dit oude naaimandje. 



Ik weet nog dat ik het mandje kreeg, ik was toen een jaar of 9 en de koning te rijk! Maar het werd zo'n rommel, en nu er steeds meer kleurtjes komen, wil ik het netjes geordend hebben. 
Jaren geleden heb ik een flinke theedoos gemaakt (kartonnage) met 9 vakken. Ik gebruik deze doos vrijwel nooit meer. Je begrijpt het al..., theedoos werd borduurdoos!!


De kaartjes maak ik altijd zelf, er zijn van die prachtige plastic kaartjes te koop, maar ach... zo gaat het ook en het kost niks. Wat ik zelf kan doe ik zelf... is mijn motto.
Nu heb ik nog twee borduurpakketten liggen, en daar zit ook zijde bij. Maar omdat ze allebei zo goed als af zijn, wikkel ik deze strengen ook op kaartjes. Nog even... en de theedoos is ook te klein!

Fijn weekend allemaal!



9 opmerkingen:

  1. Goh, keurig zeg,bij mij ligt alles in een oude schoenendoos maar zo'n theedoos is een goed idee! Ik vind het hele fijne borduurwerk ook heerlijk om te doen maar dan voornamelijk voor mijn miniatuur-hobby.Gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat mooi allemaal! Ziet er echt ook heel geordend uit! Wat ga je met de geborduurde vierkantjes doen? Geen idee wat een biscornu is?!
    Fijn weekend,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een biscornu is een sierspeldenkussentje. Biscornu betekent in het frans eigenzinnig of scheef. Dat zie je terug in de vorm van het kussentje wanneer die vierkantjes aan elkaar gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja fantastisch medium internet, het heeft echt ons leven veranderd, le ziet zoveel voorbij komen aan originele en leuke ideeën, zo ook jouw theenaaidoos of naaitheedoos lol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. regelmatig surf ik over het net, om leuke patroontjes te zoeken, op te slaan. Ik heb er maar speciaal een externe schijf voor aangeschaft.
    Eigenlijk overbodig want je kan toch niet alles maken, maar goed verzamelen is ook leuk. Helaas ontbreekt het me aan tijd om alles een beetje netjes te ordenen. Die speldenkussenstjes met die mooie naam zien er wel heel erg aantrekkelijk uit. Marjolein maakt ze ook.
    Ik zou er zo aan beginnen Ik hou ook van kleine borduurwerkjes, maar ik doe het maar niet.. ;-)
    Ik heb al zoveel wips..
    Ik sla de patroontjes wel op ;-)

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hè, al die patroontjes. Ik verbaas me er ook vaak over dat er zoveel leuks te krijgen is op het web. Je werkjes zijn prachtig. En wat leuk dat je de theedoos nu voor een heel ander doel gebruikt, wel heel handig ook!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk hé die kleine fijne werkjes, alleen het in elkaar zetten vind ik niet altijd even makkelijk, maar ik heb een handwerkloep en ga die de volgende keer gebruiken als ik er weer 1 inelkaar ga zetten, en leuk je voorraaddoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn he, als alle draadjes weer netjes opgeruimd zijn... Bij het opruimen van onze hobbykamer heeft zusje al het borduurzijde netjes op de kaartjes gedaan (home-made, wat je zegt, het werkt perfect)... Maar ze was er nog niet mee klaar, of er kwam nog een hele doos met borduurzijde van zolder af... Ooit gekregen van oma... Nu kan ze weer opnieuw beginnen...

    Ik hoop maar dat jouw doosje nog even netjes blijft... Dat borduurt een stuk fijner!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige doos met een theepot erin, erg leuk en helemaal omdat je er nu een leuke bestemming voor hebt........

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...