Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 7 september 2011

Miniatuur borduurtjes

Ik geloof dat ik de borduurtic heb... Opeens vind ik het zo leuk om gekleurde steekjes te maken.
In het weekend ben ik op zoek gegaan naar allerlei patroontjes. Er is natuurlijk genoeg, heel veel ook gratis op internet te vinden. Maar ik kwam erachter dat ik wel van de franse stijl houd. Of het nu komt door de franse borduurtijdschriften die ik in de vakantie kocht...



Zo kun je b.v. via deze link aan hele leuke voorbeelden komen. En via de blog van de borduurvrouw vind je nog meer! Vorige week stuitte ik op de blog van Marijke, ik ben weg van de dingen die ze laat zien. Het is precies wat ik mooi vind. Dus ik ben enthousiast aan de slag gegaan met de kleine restjes borduurstof die ik nog over had van allerlei andere projectjes (ik bewaar echt alles...). Zo borduurde ik een schaartje en een naaimachine...


De ruitvierkantjes komen van een oude theedoek. Ik heb een hele verzameling en die komt nu opeens goed van pas. Je knipt gewoon de slechte stukken en de vlekken mis en de rest is prima te gebruiken. De fuchsiastof is nog een restant van een overgooier die ik 10 jaar terug naaide. 
Het borduurpatroontje van de schaar komt uit één van m'n tijdschriften. De naaimachine vond ik op het web, voor de liefhebbers plaats ik hier de afbeelding.



Zondagmiddag borduurde ik een blauwe sleutel. Achteraf gezien had ik toch een te klein stukje stof genomen, met alle gevolgen van dien... 


Vandaag wilde ik er een sleutelhangerkussentje van maken en dat was me toch een gepriegel. Helemaal goed en netjes zit het niet, maar ik maak hem nog wel eens een keer!

In een eerder blogberichtje had ik jullie al het begin laten zien van een ander borduurwerkje. Ze zijn zo leuk die miniatuurtjes. Binnen een paar uur heb je ze af! Vandaag hoefde ik alleen maar de afwerking te doen.



Dit idee komt ook van Marijke, het borduurpatroontje kun je hier vinden. Ik heb er een (spelden) kussentje van gemaakt, maar het is eigenlijk te mooi om te gebruiken. Bovendien heb ik er wel genoeg.

17 opmerkingen:

  1. Niet alleen een borduurtic.. maar ook een kussentjes tic ;-) Maar het zijn leuke ticcen.
    de patroontjes zijn leuk.. ook om als cadeautje weg te geven. dat sleuteltje is ook grappig.
    ik zou zeggen tic nog maar even lekker door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gepriegel! Heel knap wat je allemaal maakt en hoe je daarna de borduurseltjes verwerkt! Geniet er maar lekker van, van elke tic weer opnieuw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die miniatuurtjes.
    Heel leuk zoals je er daarna weer kleine kussentjes van maakt.
    Elke keer doe ik weer nieuwe ideeën op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elizabeth, wat is het kussentje leuk geworden met het naaimachientje en het schaartje!
    Het maken van miniatuurkussentjes is verslavend, ik spreek uit ervaring!
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. daar krijg je toch nooit genoeg van, speldenkussentjes en mooie borduursels...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook dol op borduren alleen mijn miniatuurtjes zijn echt mini nl: 1:12, als ik jou werkjes zie begint het weer te kriebelen maar ik wil nog zoveel moet wel 90 worden wil ik alle ideetjes ook daadwerkelijk kunnen maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi borduursel! Je bent van alle markten thuis!
    Helaas heb ik daar zelf geen geduld voor....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het in één woord geweldig... wat een leuke patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig, echt mooi gemaakt en bedankt voor de patrooontje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuke patroontjes zijn het en wat mooi de geborduurde creaties.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een lieverds die mini borduurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat mooi! Dank voor de patroontjes en de tips. Leuk al die kleine motiefjes! Die Franse tijdschriften zijn echt geweldig. Ik plaats binnenkort ook het een en ander.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi! Weer een leuke tic erbij...

    Tic, tac ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke borduurtjes zeg, vooral dat kussentje vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldige patroontjes, dat naaimachientje spreekt me erg aan, en dat schitterende schaartje. Patroontje staat bij mijn things-to-do....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk! Helemaal into borduren? Ik vind het erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...