Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 september 2011

Breirol patroontje 8 kabelboordpatroontje

Dit was wel een breidagje hoor....


Ik begon de dag bordurend en ik had niet gedacht dat deze "vrijdag breidag" zo zou kunnen verlopen...
Ik keek even op de blog van Jeanet en daar zag ik me toch zo'n mooie sjaal! En een directe link naar het patroon... Even uitproberen dacht ik... En toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken, wol gezocht uit de voorraad en huppetee.... Hij is lèuk.....

En na een paar uurtjes ben ik ook nog begonnen aan de "Button&lace bag" die ik al eens eerder op mijn andere blog had gezet omdat ik die zo mooi vond. Ik ben best al een eindje op weg en het patroontje is inmiddels ook vertaald. Het valt reuze mee. Dus dames.... een ogenblik geduld alstublieft.. Volgende week zal ik een berichtje hierover plaatsen!


En dan vandaag ook maar even laten zien hoe het met de breirol gaat. Ik loop echt een beetje achter...
Dit patroontje heb ik gezien bij Fleur van Yokkobears, en ik heb het in de zomervakantie gebreid. Dit is een kabeltje, geen echte kabel eigenlijk, maar ziet er wel zo uit.
Het is een leuk patroon voor een boord, dus in plaats van de "gewone" en vaak gebruikte boordsteken, kun je ook deze steek gebruiken. Het aantal steken moet deelbaar zijn door 5 + 4.... Het gaat als volgt:


Kabelboordpatroontje:
Toer 1: * 4 av - brei 3 st. r uit de volgende steek (door afwisselend voor, achter en voor in te steken) *  herhalen van * tot *, eindigen met 4 av.

Toer 2:  4 r *  3 av - 4 r * herhalen van * tot *.

Toer 3: * 4 av - 3 r samenbreien*  herhalen van * tot *, eindigen met 4 av.

Toer 4:  4 r * 1 av - 4 r *, herhalen van * tot *.







4 opmerkingen:

  1. Je bent weer lekker druk hoor ik. Leuk zijn die tassen he. En wat grappig die sjaal op Jeanet haar blog wil ik ook maken maar omdat ik niet kan breien wil ik zo iets dergelijks haken.
    Ik ben zeer benieuwd naar jouw creatie.

    Groetjes en fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij wordt echt mooi! Dit is ook al weer zo'n nostalgisch patroontje. Doet me denken aan mijn zondagse kniekousjes :) (van heel lang geleden...)
    Mooi om dat eens weer te zien.
    Die sjaal heb ik ook even bekeken. Prachtig motiefje. Die staat nu bij mij op de wachtlijst.

    fijn weekend,
    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi! Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt. Er is weer een link party op mijn blog, doe je mee? Fijn weekend!
    Groetjes, Annemarie
    www.annemarieshaakblog.blogspot.com (voorheen Annemarie's Breiblog)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi wat een mooie patronen voor die tas en breirollenalleen zo jammer dat je ze er zo moeilijk er ui kunt halen ik kan niet zo goed met dat spul over weg. alleen pdf. grtj ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...