Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 september 2011

Meebreideken blok 23: Granietlijnen


Alle blokken maar eens op de stapel vandaag! Het zijn er een kleine 30 .... En ik vind het nog steeds leuk! Dus ben ik van plan om nog wel een poosje door te gaan.
Inmiddels heb ik er een aantal aan elkaar gemaakt, zoals je misschien onderaan de stapel ziet. Maar ik ben er nog niet zo tevreden over. Ik zoek nog steeds naar een hele mooie manier, misschien hebben jullie ook ideeën?

Vandaag weer een nieuw blok, het heet "granietlijnen". Geen idee waarom het motiefje zo heet, maar zo kwam ik het tegen in het boekje van Marie Claire.
Het is een lekker makkelijk patroontje met een leuk effect. Ik heb het in Frankrijk zitten breien op de camping, dus heb er ook nog een speciale herinnering aan.


Blok 23: Fantasiesteekje “granietlijnen”

Het aantal steken voor het patroon moet een veelvoud zijn van 2 + eventuele kantsteken. Omdat ik dit patroontje mooier vind als het wat losjes is gebreid, heb ik gekozen voor naaldnummer 4. Het patroon is een herhaling van  4 naalden en breit lekker vlot. Je kent het snel uit je hoofd!

Zet 48 steken op met naald 4 en brei 3 toeren ribbelsteek

Granietlijnen
Toer 1: 2 rb.st, 44 r, 2 rb.st
Toer 2: 2 rb.st, ( 2 r.s.br) 22 x, 2 rb.st.
Toer 3: 2 rb.st, 22 x ( uit één steek 2 steken breien à de 1e keer gewoon recht insteken en breien, maar niet af laten glijden, de 2e keer achterin steken en recht breien, dan pas af laten glijden), 2 rb.st.
Toer 4: 2 rb.st, 44 av, 2 rb.st.

Deze 4 toeren zo vaak herhalen als nodig is om een blok van 19 cm lengte te krijgen.
Dan brei je nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant je alle steken af.



Veel plezier!

9 opmerkingen:

  1. Leuk patroontje weer Elizabeth.
    het aan elkaar naaien zal altijd wel moeilijk blijven. MIjn moeder heeft het met een overhandssteekje gedaan. maar je kan natuurlijk ook haken. of wat ook leuk is (zoals de afghan van Corina) een randje ertussen breien.
    Dat zal niet makkelijk zijn om dat te realiseren. maar dat idee trekt me wel. Misschien dat ik dat met de tweede deken wil doen. maar zover ben ik nog lang niet.
    ik ben lekker bij met jou blokken.dus van de week gaat deze weer op de pen.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zóó benieuwd als de dekens af zijn met zoveel verschillende patronen.En ongelooflijk wat een hoog tempo en dan nog wat er allemaal tussendoor gemaakt wordt, grote bewondering!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elizabeth.
    Dat schiet al lekker op leuk patroontje mooi effect.
    Op jouw vraag waar ik de sokken voor brei,voor ons zelf, kennissen, vrienden en familie.
    Dat groen bewerkte paar was voor mij zelf en die donker blauwe voor een kennis,zij heeft ze inmiddels al gekregen.
    Ik ben heel benieuwd als je de deken af hebt,dat duurt nog wel een tijdje,maar wat zal die leuk zijn als die af is.
    Fijn weekend groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Leuk dat je er ook nog een mooie vakantieherinnering aan hebt.
    Wat heb je al veel gemaakt! Het in elkaar naaien blijft lastig. De matrassteek is ook heel geschikt. Ik zal eens op zoek gaan naar een handige manier. Misschien kan ik nog wat foto's vinden.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt weer voor het leuke patroontje, het is weer een schatje... ik ben nu bezig met blokje 7 en vind het steeds weer een uidaging, om de pennen te pakken, en het aan elkaar zetten van de blokjes?, ik moet eerlijk bekennen, dat ik nog geen idee heb? maar ook dat komt ongetwijfeld goed.
    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk blok weer. Heerlijk het stapeltje blokken. Ik begin altijd met een werkje en op het eind maak ik me pas druk om de afwerking. Is dat herkenbaar?
    Fijn weekend, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig blok weer,Elizabeth. en wat het aan elkaar maken betreft: ik vind het het mooiste om ze aan de achterkant aan elkaar te haken. Dat gaat regelmatiger dan met naald en draad, hoewel de matrassteek ook mooi kan zijn, maar dan moet je erg regelmatig breien. Succes ermee.
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...