Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 maart 2013

Wanneer we niet beter wisten ...


Goede Vrijdag


Wanneer we het niet beter wisten
dan hadden we beslist gedacht
dat er geen hoop meer was voor Jezus,
geen leven na Zijn lijdensnacht.
Maar ’t grootste wonder aller tijden,
Zijn opstanding, heeft ons geleerd,
dat Hij na dit afschuw’lijk lijden
in glorie heeft getriomfeerd.

Mijn lieve kind, ook in jouw nachten
zul je wel eens vertwijfeld zijn
wanneer het drukkend kruis zo zwaar is,
je hart verscheurd wordt door de pijn.
En toch wil ik je innig raden:
Houd moed! God heeft het laatste woord
en schoner dan het gouden zonlicht
Zijn kracht de duisternis doorboort.

Wanneer we het niet beter wisten,
dan dachten jij en ik bij leed
dat onze Vader in de hemel
Zijn kinderen misschien vergeet.
Doch wees getroost, Die heeft bewezen
dat Hij van kruisen kronen maakt,
laat ook jouw levensnacht verdwijnen,
zodat een nieuwe dag ontwaakt.

Frits Deubel 



15 opmerkingen:

  1. Mooi, dank je voor het plaatsen.
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ik leen het gedicht van je voor op mijn facebook, daar vertelde ik net dat Pasen wel een beetje op kerst begint te lijken en er niet zo veel meer over blijft van het Christelijke feest dan chocolade eieren en ander etenswaar...

    Jij ook fijne Paasdagen.

    dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tekst. Bedankt dat je het plaatste.
    Mooie paasdagen, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor het plaatsen van dit mooie bemoedigende gedicht!
    Goede Paasdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem gekopieerd en boven mijn pc opgehangen,kan ik er steeds naar kijken. Want al is het schattig die haasjes en kuikentjes en eitjes het allerbelangrijkste mogen we niet vergeten.Dank je wel hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor het delen van dit mooie gedicht.
    Gezegende Paasdagen.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor het delen van dit gedicht.
    Goede Paasdagen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor het plaatsen van dit mooie en waardevolle gedicht.
    Soms kun je het zo nodig hebben te beseffen dat Hij dit voor ons heeft gedaan omdat Hij zoveel van ons houdt.
    Fijne Paasdagen; liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, doet me erg goed in een momenteel zware tijd, vol met zorgen over één van onze kinderen ...

    Gezegend Paasfeest!

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel Elisabeth voor het publiceren van dit mooi gedicht, zinvolle en fijne paasdagen voor jou en je gezin.

    Liefs Jann

    PS: Ik ben volger geworden van je geweldige blog, ik zeg maar zo, beter laat dan nooit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gedicht en goede Paasdagen gewenst,
    Groetjes hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi gedicht Elisabeth.
    Fijne paasdagen!
    Liefs Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...