Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 6 maart 2013

Kleertjes voor Maggie ...

Zo, ik was even een paar daagjes heel erg druk met andere dingen, maar vanmorgen heb ik eerst maar eens alle leuke berichten in blogland van jullie gelezen... Dat koste me wel anderhalf uur, maar dat was zeker de moeite waard. Wat een leuke dingen komen er toch overal langs....



Vandaag wil ik Maggie nog een keer laten zien, en ze wil zelf graag haar kleertjes showen!
Ze heeft nu een rokje, een mouwloos shirtje, een vestje, een rokje en lange kousjes gekregen.
Het rokje en het vestje heb ik gebreid naar de oorspronkelijke beschrijving. Beiden worden aan één stuk gebreid.


Rokje voor Maggie

Zet 34 steken op en brei als volgt:
Naald 1 t/m 5: 1r – 1 av (boordpatroon)
Naald 6: (1 r – 2 steken breien uit de volgende steek) herhalen tot einde (51 steken)
Naald 7: ( 1 av – 2 steken breien uit de volgende steek) herhalen tot einde (68 steken)
Naald 8 t/m 23: tricotsteek
Naald 24 t/m 27: ribbelsteek
Naald 28: (2 r. samen breien – 2r) herhalen
Naald 30: alle steken afkanten
Maak een lusje van de begindraad en zet een knoopje aan het boord. Naai de roknaad een eindje dicht, maar zorg dat de pop erdoor kan.



Vestje voor Maggie

Dit vestje wordt aan één stuk gebreid. Je begint achter met de boord en je breit er mouwen aan en vanaf de schouder ga je naar de voorpanden.
Zet 28 steken op en brei als volgt:
Naald 1 t/m 3: 1r – 1av (boordpatroon)
Naald 4, 6, 8 ,10: alle steken recht
Naald 5, 7, 9: alle steken averecht
Aan het einde van de 10e naald maak je er 12 steken bij. http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=94 hier kun je zien hoe je dat doet.
Naald 11: 1r – 1av – 1r - 1av – 36 av – 12 steken erbij opzetten ACHTER
Naald 12: 1r – 1av – 1r – 1av – 44 r – 1av – 1r – 1av – 1r  VOOR
Naald 13: 1av – 1r – 1av – 1r - 44 av – 1r – 1av – 1r – 1av   ACHTER
Naald 14 t/m 23: herhaal naald 12 en 13 nog 5 keer
Naald 24: 1r – 1av – 1r – 1av – 16r – 1av – 1r – 1av – 1r -  4 steken afkanten – 1av – 1r – 1av – 16r – 1av – 1r – 1av - 1r       VOOR

Nu ga je de linker voorhelft breien….
Naald 25 , 27, 29, 31, 33, 35, 37 : 1av – 1r – 1av – 1r – 16 av - 1r – 1av – 1r – 1av (laat de overige steken op de naald of doe ze tijdelijk op een hulpdraad)   ACHTER
Naald 26, 28, 30, 32, 34, 36: 1r – 1av – 1r – 1av – 16 r– 1av – 1r – 1av - 1r   VOOR
Naald 38: 1r – 1av – 1 r – 1av – 8r – laatste 12 steken afkanten  VOOR
Naald 39, 41, 43, 45: (aan de achterkant draad weer vastmaken) 8 av – 1r – 1av – 1r – 1av 
Naald 40, 42, 44: 1r – 1av – 1r – 1av – 8r
Naald 46 t/m 48: brei 3 naalden boordpatroon, waarbij je in de laatste naald alle steken losjes afkant.

Nu ga je de rechter voorhelft breien….
Naald 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37: (verkeerde kant werk) hecht de draad aan, 1av – 1r- 1av – 1r – 16av  – 1r – 1av – 1r – 1av
Naald 26, 28, 30, 32, 34, 36: 1 r – 1av – 1r – 1av - 16 r – 1av – 1r – 1av – 1r
Naald 38: 12 steken afkanten, 8 r – 1 av – 1r – 1av – 1r – 1av
Naald 39, 41, 43, 45: 1 av – 1r – 1av – 1r – 8 av
Naald 40, 42, 44: 8 r - 1 av – 1r – 1av – 1r – 1av
Naald 46 t/m 48: brei 3 naalden boordpatroon, waarbij je in de laatste naald alle steken losjes afkant.

Afwerking: naai de mouwen en de zijnaadjes dicht, hecht alle draadjes netjes af.



Een volgend keer zal ik laten zien hoe je het mouwloze shirtje en de kousen voor Maggie kunt maken!


Groetjes van Maggie!


18 opmerkingen:

  1. Leuk zeg die kleertjes helle mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief.
    Helaas is breien niet mijn hobby.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke moderne kleertjes krijgt Maggie aan, je bent lekker en gezellig bezig Elisabeth.Hopelijk ga ik dit ook nog eens voor mijn kleindochter breien, kan ik altijd je blog raadplegen....

    groetjes,
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi wat enorm lief en leuk

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maggie is klaar voor de lente met haar stoere maar ook lieve nieuwe kleren, hippe dame !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, wat is ze leuk en stoere kleertjes draagt ze, heerlijk hè zulke kleine dingen tussendoor breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heeft Maggie mooie kleertjes gekregen!
    Mooi gemaakt.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het toch een mooie dame! Ook nu heeft ze weer prachtige kleertjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is ze toch lief!!! En weer prachtige kleertjes!! Ik ben inderdaad weer wat aan het experimenteren ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maggie is zeer hip met haar tenue. Heel leuk gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk is maggie geworden,en een super mooie outfit.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke hippe meid die Maggie! Ze heeft keileuke kleren aan en jij geeft ons zomaar de patroontjes :) Je bent geweldig Elizabeth en alvast bedankt daarvoor.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke pop geworden die Maggie, en zo mooi in de kleertjes ook.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, ik heb veel plezier gehad met het breien van Maggie. Maar ik kan geen patroon vinden van het mouwloos truitje en de kousen. Kunt u mij helpen? Ik kan haar dan afmaken. Dank. Jenny.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey. Ik ben je pop aan het breien. Zo leuk. Maar ik vind het patroon nergens van het overjurkje.kunt u me helpen daar Mee??

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...