Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 13 maart 2013

Haakrolletjesdag ...



Vandaag heb ik weer wat steekjes gedaan aan de haakrollen. Met de haakrol van Wieke liep ik inmiddels twee patroontjes achter. En vanaf patroontje 6 had ik al niets meer laten zien...

patroontje 7: de baksteensteek 

patroontje 8: loops
..
patroontje 9: stokjes     -       patroontje 10: wolkensteek


Er zijn ook weer een aantal patroontjes bij mijn kanthaakrol gekomen...
Ik vind het erg leuk om allerlei patroontjes uit te proberen, nooit geweten dat er ook zo enorm veel steken en motiefjes zijn te vinden voor haken.

Variatiesteek met vasten ...

Verschillende mensen hebben al gevraagd of ik de patroontjes op mijn blog ga zetten of wil delen.
Ik ga dit niet doen met deze rol.
Ten eerste omdat Wieke bezig is met haar haakrol en zelf als eerste dit initiatief heeft genomen.
En ten tweede omdat het heel veel tijd kost om patroontjes duidelijk uit te schrijven zodat anderen het ook begrijpen.
Op internet en in haakboekjes zijn genoeg steekjes te vinden voor degenen die ook een kanthaakrol willen maken.
Zie mijn Pinterest board crochet stitches of als je een handig boekje wilt kopen, dan kan ik je dit aanbevelen!



6 opmerkingen:

  1. Dat er veel verschillende breisteken/patronen zijn, wist ik wel, maar zoveel verschillende haaksteken... Die kanthaaksteken vind ik erg mooi. En ik ben jaloers op je mooie mandje vol met prachtige rolletjes!
    En je hebt gelijk hoor, er is al zoveel te vinden op Internet en er zijn zoveel boekjes. Iedereen die een haakrol wil gaan maken, kan zat info vinden.
    Groetjes en veel haakplezier.
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zoooo gaaf !! Zo alles bij elkaar in die mand superrr, zuchtttt als ik toch eens wat meer tijd had......een lege mand heb ik al hihihi

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kan jij toch netjes haken. Als ik dan mijn haakrol zie,,,, vooral die loops zijn heel netjes en gelijk. Ik zal die van mij ook weer eens laten zien.. Ik ben je steken op pinterest gaan volgen, altijd handig die mooie steken en randjes.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt al een hele mooie collectie haakrollen.
    Lijkt me ook wel eens leuk om te doen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij heb tbinnenkort een hele verzameling rolletjes, zowel van haken als van breien :) Maar ze zijn en blijven mooi en leuk om te maken!
    Je hebt weer prachtige steekjes gevonden Elizabeth.
    groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt al een aardige verzameling brei en haakrollen. Met elkaar een mooi handwerkarchief!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...