Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 17 maart 2013

Boeken van Arne en Carlos ...



Vorige week kocht ik het boek "Poppen breien met Arne en Carlos".
Het is al een jaar uit in Nederland, ik weet het...
Maar omdat ik met de poppen Maggie en Morgan bezig was, vond ik dat ik daar eerst mee aan de slag moest gaan. Maggie is nu af en Morgan, haar zusje, vordert gestaag.
Dus ik vond dat ik eindelijk dat poppenboek van ons Noorse duo weg mocht hebben!
Ik wist niet dat het zo'n leuk boek was!!!

barbies..., en wat een leuke kleertjes...

wat een mooie kleurtjes van Dalegarn...

Pyjamafeestje ...

dit mooie jurkje is een nachtponnetje...

Ik vind het geweldig..., en het is zo leuk om te zien waar Arne en Carlos hun inspiratie vandaan halen.
Het is een heerlijk boek met talloze ideeën, voorbeelden en mogelijkheden. Eigenlijk vind ik de kleertjes nòg leuker dan de poppen!

Gisteren was ik weer in de boekhandel en toen lag het nieuwe boek "Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten" op het demonstratietafeltje! Ja..., ik was meteen verkocht!
Ook dit is weer zo'n heerlijk kneuterig boek. Ook al zou ik er niets uit maken, het is gewoon een genot om door te kijken en te lezen...
Maar natuurlijk ga ik er wel iets uit maken! Ik weet alleen nog niet wat..., lieve help.., wat een leuke dingen allemaal!


Oh, wat een leuk hippiebusje... Daar heb ik al zo lang van gedroomd!

en weer allemaal leuke jurkjes....


Deze zakjes vind ik helemaal te gek! Ik zou er bijna meteen aan willen beginnen... Wat zijn deze schattig.


Nou, als je me even kwijt bent of mist..., dan zit ik waarschijnlijk met m'n neus in deze boeken!
En wat zouden Arne en Carlos intussen aan het uitvogelen zijn? 
Zijn ze alweer bezig met een nieuw boek?

NB het nieuwe boek van Arne en Carlos is op 12 maart 2013 uitgekomen in Nederland en hier kun je de noorse versie voor een deel inkijken!

16 opmerkingen:

  1. Al heerlijk om door te bladeren. Ik ben ook benieuwd waar de mannen nue mee bezig zijn. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk, ik brei wel niet, maar kijk er met plezier naar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik zie je al zitten met je boeken: "díe is leuk! En díe! En díe!", helemaal vergetend waar je al mee bezig bent ;-) Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er alleen al zo gezellig uit om naar te kijken inderdaad!;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die hobbyboeken, en dan steeds met jezelf aan 't overleggen wat je zult gaan maken; heel herkenbaar!
    Ik vind het trouwens erg leuk dat deze heren zo druk zijn met
    't breien!

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die buidelzakjes zijn echt schattig, ga eens op uitkijk in de bib, kan ik eerst eens lekker neuzen in het boek vooraleer ik het koop.
    Veel plezier met jouw boeken, grtz

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op de cursus wist iemand te vertellen dat Arne en Carlos iets gaan doen met.......... dubbelbreien!!! Ik hoop dat het echt waar is, want dat lijkt me fantastisch. De boeken die jij laat zien, heb ik (nog) niet, maar de foto's zijn wel heel inspirerend. Wie weet ga ik toch voor de bijl, haha.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben je ook gevallen voor het poppenboek, ik ook een paar weken geleden, maar dat heb je inmiddels wel gelezen denk ik. Ooooo en dat andere boek, ik dacht dat het hier in mei pas uitkwam, ga gauw kijken bij m'n favo webwinkel en bestel die ook, zulke leuke dingen zie ik weer bij je op de foto voorbijkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh zou dat dubbelbreien zijn?? leuk die buideltjes die je laat zien! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke patroontjes allemaal, ik zou bijna de breipennen weer gaan opzoeken.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he dat poppenboek. en ook ik ben heel benieuwd naar het nieuwst boek van de heren. Ik ben al bezig methet bloemenplaid daar was is gelijk verliefd op. Nu nog even wachten tot het nieuwe boek uit komt......
    Welke pop ga jij breien??? Of ga je ook een mini-me maken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooh is hij al uit...ik dacht dat het boek pas eind mei kwam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het poppenboek heb ik al sinds Kerstmis en heb er tot nu toe 1 truitje en 1 jurkje uit gemaakt, maar er zal nog volgen! Het is allemaal leuk om te maken. En hopelijk is het nieuwe boek in België ook snel te verkrijgen want ook die zou ik graag hebben :)
    Groetjes en hou ons op de hoogte van je werkjes Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh dat overkwam mij ook gister in de boekhandel...... werd meteen verliefd op het nieuwe boek toen ik het zag. Het afgelopen jaar breide ik al poppen, maar nu ik die schattige Hippie's zie....
    Geniet maar fijn van je mooie boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Verslavend werkt dat poppen breien ik heb er al 10 gemaakt wo 3 hippie's en 1 vogel verschrikker.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie boeken je blijft ze door kijken en ziet elke keer weer nieuwe dingen die je allemaal wilt gaan maken
    Ik heb al 2 poppen gebreid en haak nu het primulakleed hoe groot het wordt weet ik nog niet.
    groeten Nans

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...