Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 maart 2013

Slofjes Rosa ...



Deze leuke slofjes zag ik ook bij Wollemijn, en als het patroon wilt hebben moet je kiezen voor 'beschrijving roze ribbelslofjes'. Het was een verrassing hoe ze zouden uitpakken, want ik kon er geen foto bij vinden.....
Maar ik zag dat de link nu wel werkte boven het patroon en dat de foto van de witte slofjes met de roze bloem en strikken bij het patroon hoort!
Kijk, dit zijn de slofjes die Wollemijn zelf heeft gebreid, ik haar foto even 'geleend':


Een totaal ander effect ..., maar zo leuk geworden door de roze accenten. Een lintje maakt het sokje meteen een stuk chiquer... 

Het patroon van deze sokjes is goed en fijn om te volgen! Je begint bovenaan bij 'het boordje', maar je breit het in tricotsteek en je kunt het eventueel wat omrollen. 
Na de gaatjestoer voor het lint, ga je alleen met de steken van de wreef verder. Die brei je in ribbelsteek. Daarna pak je aan beide zijkanten van de wreef steken op en ga je met alle steken verder in ribbelsteek, dat is de zijkant van het slofje. 
Tenslotte brei je de zool en daarbij ga je geleidelijk aan minderen aan de voorkant van het slofje (dat is midden in je naald) en aan de achterkant van het slofje (dat is aan het begin en einde van je naald).
In de allerlaatste naald vouw je op de helft van de naald je breiwerk dubbel en brei je de zoolhelften aan elkaar!


Dit sokje is echt een klein maatje voor pasgeborenen. Als je goed kijkt, dan zie je dat ze bij m'n babypop al aan de strakke kant zitten. Je kunt ook iets dikkere wol en dikkere naalden gebruiken voor een groter maatje. Ik heb de sokjes overigens met naald 3 gebreid en niet met naald 3,5 zoals in het patroon wordt aangegeven!



19 opmerkingen:

  1. hoe schattig, wel leuk dat zo'n kleine sokjes snel klaar zijn en vlug als tussendoortje kan gemaakt worden. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, breien is niet aan mij besteed,
    maar deze zijn wel schattig en zo lief!
    Nog een fijne namiddag,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke slofjes!
    Echt schattig met dat lintje er door heen.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke vertederende slofjes en die lekkere babybeentjes erbij. Enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rosa kan deze gebreide sokjes nu wel gebruiken met deze koude wind, bahhh...
    De sokjes vind ik schattig!!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schattig, dit moet ik onthouden want binnenkort wordt een vriendin van mij voor het eerst oma en dan zijn zulke schattige slofjes een leuk cadeautje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk en lief.
    Volgens mij is het al een oud patroontje, ik breide ze ook zo voor mijn kinderen, 50 jaar geleden
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke sokjes elizabetj! Ze lijken wel echt heel klein :) maar je kan dikkere wol nemen of meer steken opzetten natuurlijk... is allemaal te doen. Heel lief in elk geval!
    groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een groot verschil maakt het welke kleur je gebruikt en of je een koordje of een lintje toevoegt. Zo kun je met hetzelfde patroon de sokjes toch iets 'eigens' geven. Hoeveel verschillend paren ga je breien, weet je dat al? ;-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, voorlopig heb ik er een heleboel op de rit staan! Het kan wel oplopen tot 10 à 15 verschillende sokjes...

      Verwijderen
  10. Wat een schattig patroontje! Zeker omdat het voor hele kleintjes is, daar is toch vaak niet zo heel veel voor te vinden. Ik ga het zeker bewaren, een kennisje is in verwachting en misschien komt haar kindje wat vroeger, dan zijn deze slofjes vast een welkom cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een schatjes in dat snoeperig roze! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Elizabeth,

    Op de een of andere manier is het witte sokje mij niet gelukt. Het lijkt erop dat ik een kant van het sokje mis??
    Wat kan ik fout gedaan hebben. Ik heb ook maar 9 gaatjes voor het lintje.

    Groetjes Alie Zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Elizabeth,

    Wat heb je een mooi blog.

    Even een vraag; heb jij misschien het patroon voor mij van de "roze ribbelslofjes". Je verwijs ons naar de site van Wollemijn, maar deze is "under construction". Je ziet de homepage wel, maar als je een item selecteert kom je niet verder ;)

    Vriendelijke groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij mij hetzelfde als Ellen. Ik vind ze erg leuk en wil graag voor mijn komend kleinkind deze sokjes breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dames, als jullie mij even een mailtje willen sturen (mijn mailadres staat in mijn profiel), dan heb ik meteen jullie mailadres en kan ik het patroon sturen, want dat heb ik destijds opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi zou graag patroontje willen.
    Dank u wel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. DAMES, als je naar een patroontje vraagt... wil je dan een MAILTJE sturen? Ik kan je anders niet helpen...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...