Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 maart 2013

Meebreideken blok 89: Wave on wave ...

Omdat ik eigenlijk altijd wel op zoek ben naar inspiratie zit ik van tijd tot tijd op het wereldwijde web.
En zo kwam ik op een dag de site van Knittingfool tegen. Dat ik breigek ben, wist ik natuurlijk al lang!
Op deze website vind je een schat van patroontjes, echter wel alles in het engels. Je moet even (gratis) lid worden, maar dan heb je ook wat!
Ik kan me er voorlopig wel uitleven, wat een leuke site. Je komt er ook veel van de wat minder bekende patronen tegen.



Vandaag dus het motief "wave on wave" .... Een heerlijk blokje om te breien.!
Ik droom er al heerlijk bij weg... zie je de golven op het strand aanspoelen?



Blok  89: Wave on wave

Het aantal steken van dit patroontje moet deelbaar zijn door 12 +7, plus eventuele kantsteken. Ik heb er voor gekozen om het motiefje 3 keer te herhalen, dat zijn 36 + 7= 43 steken. Tel daarbij de 4 ribbelsteken op (beiderzijds 2) en je komt aan totaal 47 steken.

·         1 b.r.d.o.= bijzondere rechte dubbele overhaling: 2 st r. afhalen zonder te breien, 1 st. r. breien, afgehaalde 2 steken over de gebreide steek heen halen
·         R.g.s.br = 2 steken afzonderlijk recht afhalen, met de linkernaald door de lussen insteken en over de achterkant deze 2 steken recht samenbreien, zie http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M



Zet 47 steken op en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga verder met onderstaand patroontje.

Toer 1: 2 rb.st – 2 r – (3av- 3r – 1 o – 1 b.r.d.o – 1 o – 3r) 3 x breien, eindig met 3av – 2r – 2 rb.st
Toer 2 en alle even naalden: 2 rb.st – 43 steken breien zoals ze zich voordoen, omslagen av. breien – 2 rb.st
Toer 3: 2 rb.st – 2r – (3av – 1r – 2 r.sbr – 1 o – 3r - 1 o-  2 r.g.s.br – 1r) 3x breien, eindig met 3av – 2r – 2 rb.st
Toer 5: als toer 1
Toer 7: 2 rb.st – 43 r – 2 rb.st
Toer 9: 2 rb.st – 2r – ( 1 o- 1 b.r.d.o.- 1 o – 3r – 3 av – 3r) 3x breien, eindig met 1 o - 1 b.r.d.o. – 1 o - 2 r – 2 rb.st
Toer 11: 2 rb.st – ( 2 r.sbr – 1 o – 3r – 1 o – 2 r.g.sbr – 1r – 3 av – 1r) 3x breien, eindig met 2 r.g.sbr – 2 rb.st
Toer 13: als toer 9
Toer 15: als toer 7          

Herhaal de toeren 1 t/m 16 zo vaak als nodig is om een lapje te krijgen van ongeveer 19 cm. 
Met een beetje geluk is dat precies 3 keer herhalen, zodat je - net als bij mij - 4 keer dit motief hebt.
Brei dan nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant alle steken losjes af.



4 opmerkingen:

  1. Mooi patroon,ik ga er maar niet aan beginnen..en haken en lezen en fotograferen,en freubelen,en,en.,en....ik heb al TEveel hobbies en TE weinig tijd ervoor ha,ha;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd weer! En ook zo'n mooie naam!

    Ik zie alleen weer allemaal rare tekens bovenaan staan. Net als laatst een keer... Heb je m'n mail trouwens ontvangen? Ik kreeg een foutmelding, maar daarna was het bericht toch afgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf patroon zeg, zuchtttt waarom is er nergens wat meer tijd te vinden !!

    Fijn weekend

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...