Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 maart 2013

Meebreideken blok 91: Beugelsteek

De engelse naam voor dit blokje is bracket stitch.
Ik heb eens even zitten nadenken of ik ook iets van de betekenis kon terugvinden in het patroontje..
Een beugel... beugelen.. beide halfronde vormen..
Ja, dat zie ik er wel in!



Dit steekje vond ik ook op internet; bij Craftcookie.
Ik was op zoek naar een leuk structuursteekje en het viel niet mee om iets naar m'n zin te vinden.
Het raster voor dit motiefje heb ik even gepikt van Craftcookie, zie hieronder...


En hieronder de vertaling van het patroon en tegelijk aangepast voor het te breien blokje.



Blok 91: Bracket Stitch…. Beugelsteek

Zet 47 steken op en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga verder met onderstaand patroon.
Alle oneven naalden brei je aan de voorkant en de even naalden aan de achterkant van het lapje.

Naald 1, 3, 5, 7, 9, 11: 2 rb.st - * 2av – 2r – (1av-1r) 3x – 1av – 2r – 1av*, tussen de * steeds herhalen, op einde 1 av – 2 rb.st

Naald 2, 4, 6, 8, 10: 2 rb.st – 1r - *1r – 3av – (1r – 1av) 2x – 1r – 3av – 2r*, tussen de * steeds herhalen, eindig met 2 rb.st

Naald 12: 2 rb.st – 43 av – 2 rb.st

Naald 13, 15, 17, 19, 21: 2 rb.st - * (1r – 1av) 2x – 2r – 3av  - 2r – 1av – 1r – 1av*, tussen de * steeds herhalen, eindig met 1r – 2 rb.st

Naald 14, 16, 18, 20, 22: 2 rb.st – 1r - *1av – 1r – 3av – 3r – 3av – 1r – 1av – 1r*, tussen de * steeds herhalen, eindig met 2 rb.st

Naald 23: als naald 13

Naald 24: als naald 12

Brei deze 24 naalden zo vaak als nodig is om een lapje van ongeveer 19 cm te krijgen. Brei dan nog 3 of 4 naalden ribbelsteek en kant alle steken af.


Spooky wilde eigenlijk ook erg graag op de foto..., maar ja poes.., je was net te laat!


10 opmerkingen:

  1. Mooie steek weer en ja hoe doe ik dat was je vraag ,,net als jij denk ik ...hi hi we vinden het gewoon leuk en als je geen t v kijkt heb je extra tijd ..hi. Hi. Lieve groet en bedankt voor je lieve reactie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie nog net een stukje poot ha ha ha♥

    wat een bijzonder mooie steek is dit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er een hele warme steek uit Elizabeth, binnenkort weten we niet meer welke we moeten kiezen als we een project willen starten :)
    Met onze poezen gaat het ook meestal zo, die willen ook nooit op de foto.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er best wel tof uit.
    Jammer dat breien niet mijn ding is.
    Fijne Paasdagen,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is een heel mooi blok! Die krijgt zeker een plaatsje in mijn deken!
    Ik ben inmiddels met het 5e blok bezig. Dus voordat ik zover ben als jij, kan ik nog wel heel wat uurtjes breien.
    Fijne Paasdagen!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie steek vind ik dit, je zou deze kunnen gebruiken als vervanging voor een kabel, als je dat lastig vind om te breien.
    Goede Paasdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroontje! Nadat ik een aantal ajourblokken heb gebreid, komt deze goed van pas.
    Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is prachtig! Mooi effect met die kabeltjes en gerstekorrel.

    Fijne Paasdagen en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh, die is leuk! Weer heel anders dan alle andere blokjes. Wie had dat ooit gedacht, zoveel verschillende steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Elisabeth, wat wordt je deken mooi!!
    Ik brei er ook een en kwam jouw deken tegen.
    Grappig dat we soms dezelfde blokken breien; uit de breibijbel en mon tricot 1300 steken brei ik uit.
    Ik heb nu zo'n 50 blokken, dus moet nog even!
    Wat goed dat je alle blokken op de blog zet zeg!
    Ik ga er zeker ook een paar uitzoeken; de eerste wordt de huisjesajour en ook stoer ajour

    Ben ook gevallen voor je mooie witte sprei die je borduurt.
    Heb op de stoffenmarkt met Pasen al twee lappen gekocht, nu nog garen en fiberfill. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus zal er te zijner tijd nog wel wat vraagjes over hebben en hoop dat ik ze jou dan mag stellen.

    Groeten Frieda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...