Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 maart 2013

Lieve help ...

Vanmiddag kom ik tegen half twee uit m'n werk en terwijl ik even kijk wie er gebeld heeft, hoor ik wat fladderen....
Lieve help...., een vogel in de kamer! Hoe kan dat nu?
En vooral: hoe krijg ik hem naar buiten?


Ik houd helemaal niet van dat gefladder... Ja, vogels vind ik best mooi, maar dan vrij in de natuur!
Eerst maar eens de buitendeur open gedaan, toen de schuifpui open, het zijraam wagenwijd open...
En de garagedeur en de achterdeur.... 
De deur naar de gang maar snel dicht gedaan, want de poezen liggen waarschijnlijk boven te slapen.

Het musje vloog door de kamer, naar het licht van het voorraam... Maar dat kan helaas niet open.
Hoe vang je nu zo'n beestje? Wat een toestand.

Je begint na te denken hoe hij toch binnen kan gekomen zijn. Ik denk dat het gebeurd is toen mijn oudste zoon vanmorgen als laatste weg ging op de motor. Die staat in de inpandige garage en de tussendeur van de bijkeuken naar de garage staat overdag altijd 10 cm open voor de poezen. Want in de achterdeur van de garage hebben we een kattenluik...
Maar ja, ik kan wel snappen dat de mus in de garage is gekomen als de grote roldeur helemaal open gaat...., maar dan precies tussen die 10 cm ruimte glippen...
En toch kan het eigenlijk niet anders gegaan zijn!

Intussen dacht ik dat de vogel gevlogen was, ik hoorde geen gefladder meer. Toch maar even checken.., en dat was maar goed ook want hij zat achter m'n keukenschortje. Pfffft, weer fladderen ... en toen?
Gelukkig linea recta door de openstaande deur naar buiten! GELUKKIG ...
Daar hoort hij toch..., als een vogeltje zo vrij in de lucht!~


By the way...., ik moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn als Spooky en Boofy beneden waren geweest, of als het musje ook nog eens door de openstaande kamerdeur naar boven was gevlogen...
Dan was het goed feest geweest voor de katten! Om maar te zwijgen over de ravage ...

gelukkig is het zover niet gekomen....

Ik moet alleen wel even goed de kamer een beurtje geven, want overal vind ik vogelpoepjes!


19 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb je hem/haar gered! Goed van je!
    Veel succes met het opruimen van de poepjes....., wat zal het beestje bang zijn geweest.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps :-) gelukkig is hij of zij weer mooi richting vrijheid gevlogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, wat een verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen, er had zoveel mis kunnen gaan...
    Ik houd ook niet van fladderende vogels binnen, die horen buiten te fladderen, liefst iets bij me vandaan ;-) Maar voor de rest ben ik dol op vogeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och herkenning hier ik had eens een meesje in mijn slaapkamer wat een gedoe om die weer naar buiten te krijgen
    Gelukkig een happy end fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach.... Vast van de stress!
    Groet De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihihihihi, ik moet er wel om lachen hoor!!! En ik ken het want heb ooit een merel in huis gehad. Oef die vloog ook al een dolle door de kamer. Ik heb hem met een handdoek gevangen en buiten gezet. Vond ik best wel heldhaftig van mezelf. Je moet.... want het is een toch noodsituatie!!! dus vergeef me als ik een beetje moet lachen.:-)
    Gelukkig waren de katjes boven, tja dat zal wel een heel naar gezicht zijn geweest.

    Fijn weekend,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, dat hebben wij ook een keer gehad. Dochter zegt: er zit een mus op de klok, ik dacht een grapje. Het was toen een mooie dag, dus de schuifpui open gezet en hij vloog er op een gegeven moment zelf uit. Maar op een winterse dag is dat wat lastiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig maar dat het musje de vrijheid weer gekregen heeft! We hebben het hier ook wel eens als onze suffe katten een vogeltje vangen, dat mee naar binnen nemen en er dan vervolgens niks meer mee doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gelukkig ontdekte jij het beestje voor de katten en heeft ie nu weer de vrijheid. Ik snap wel wat je bedoelt..dat gefladder in je kamer klinkt heel paniekerig, niet prettig idd. Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het ook een mee gemaakt een behoorlijke vogel was het die tegen alle ramen aan vloog. Gelukkig hebben we hem kunnen vangen en buiten de vrijheid terug kunnen geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik ben blij dat het vogeltje zonder al te veel schade weer is vertrokken. Behalve dan de poepjes dan :-). Ik begrijp je stress, enkele jaren geleden heb ik een duif door een openstaande raam binnen gehad. Oh wat een drama was dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou wij hadden er ook eentje binnen een tijdje terug , de kat plukte hem zo uit de lucht en onmogelijk natuurlijk om hem aftepakken, soms kom ik nog een veertje tegen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook hier al mee gemaakt ...die van ons zat in de kachel en tikte tegen het glas van de kachel, door de schoosteen wss naar beneden gevallen...die was heel blij dat hij weer mocht vliegen ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och, wat een toestand. Gelukkig is het goed afgelopen.

    Fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhhh hahahaha....Wat een avontuur met een musje! Zo leuk verteld..ik zie je gewoon rennen achter het beestje aan..Maar gelukkig is het geod afgelopen voor hem. Ik denk dat ie het koud had buiten en lekker in jou gezellige huisje wilde zijn.

    Ik las je reactie over het bedje...wat lief van je!!!
    Maar je vermoed zeker wel dat in zòn poppenkamer ook een bedje staat.
    Ik had er een klein kindeldikantje in staan maar door die commode is dat er weer uit, verder staan er nog wat poppenbedjes in, misschien laat ik dat ook nog op het blog zien.
    Heel erg bedankt voor je lieve aanbod, misschien wil je het later zelf eens neerzetten....


    fijn weekend en liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet inmiddels alles van vogeltjes in huis, ben je echt niet blij mee, gelukkig goed afgelopen, jammer dat je meteen moest schoonmaken, dat is mij tot nu toe bespaard gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij ons gebeurt dat bijna elk voorjaar: vooral spreeuwen zijn dan op zoek naar nestelplekjes. Ze vliegen dan via de schoorsteenpijp naar beneden en komen dan in de kachel terecht (die dan gelukkig niet brandt...) en dat zit de vogel voor het glas te kijken. Het is zelfs dan nog een hele klus om hem te vangen en naar buiten te loodsen.
    Gelukkig is jouw vogel ook weer buiten gekomen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...