Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 13 januari 2014

Wat een 'rare' week ...

Ja, vorige week wat het echt een hele rare week voor mij!
Na twee weken kerstvakantie, die ik op vrijdag en zaterdag nog heel leuk en zinvol heb afgesloten was het na het weekend weer tijd om te gaan werken. Vol goede moed ging ik weer naar school.




Eenmaal druk bezig, voelde ik de hoofdpijn opkomen. En ik was rillerig en misselijk.... Om kwart over 11 heb ik me ziek gemeld en ben ik naar huis gegaan. Werkelijk de hele middag in bed gelegen en even snel een warme hap klaargemaakt en er daarna weer in gedoken!
Ook dinsdag voelde ik me nog niet happy en heb ik in bed doorgebracht.




Woensdagmorgen voelde ik me wat beter en ben ik eerst maar even boodschappen gaan doen. Na een uurtje kwam ik 'hondsmoe' thuis. Ik besloot maar weer een poosje naar bed te gaan, maar eerst een broodje eten. Ik had zo'n lekker volkorenbroodje meegenomen met pitten. Tijdens het eten schoot er een grove pit precies tussen twee kiezen (waar altijd van alles blijft zitten), dus ik probeerde met een tandenstoker die eruit te krijgen. Dat lukte, maar er kwam meteen een stuk vulling van de kies los en de binnenkant van de kies stond te wiebelen in de kaak....





De volgende morgen (donderdag) ben ik weer gaan werken, maar belde ik wel meteen de tandarts. Ik kon tegen 12 uur langskomen...  Dat wordt trekken mevrouw.... Dus ik kreeg een verdoving en eerst wipte ze het losse stukje eruit en toen de rest boven het tandvlees... Maar alles wat lager in het tandvlees zat, kreeg er niet uit. Na een kwartiertje van alles geprobeerd te hebben, gaf ze het op en kreeg ik een verwijzing voor de kaakchirurg.
Je kijkt vast niet raar op dat ik donderdagmiddag weer hoofdpijn had...




Vrijdagmorgen heb ik weer gewerkt, en toen om half één naar de kaakchirurg. Ik zag er behoorlijk tegenop, was er ook nog nooit geweest. Natuurlijk was ik zo slim op internet van alles te lezen...
Maar het is me erg mee gevallen. Het is een prima kliniek, die nog maar een jaar op ons dorp zit en ik vond de behandeling erg goed. Ik kreeg drie flinke spuiten en ik voelde echt niets meer. Na een half uurtje stond ik met 4 hechtingen weer buiten.
Alleen daarna viel het wel wat tegen... Ik weet niet of het nu van die kies trekken komt, maar ik blijf hoofdpijn houden aan de rechterkant. En m'n gezicht is ook nog steeds dik. Gisteren kon ik niet eens goed kijken over de opgezette wal onder m'n oog.




Door al die poespas was het huishouden inmiddels een zootje geworden. Ik had werkelijk de hele week niets gedaan en dan gaat het hard hoor...
DH en ik gingen zaterdag dus samen aan de slag. Wel heb ik het rustigjes aan gedaan, maar ik ben blij dat er weer overal gezogen is, alles stofvrij is gemaakt, de toiletten een beurt hebben gehad en alle was- en strijkgoed in orde is!



Het was ook een weekje met weinig handwerk - en blogzin... Ik hoop maar dat het deze week beter wordt alhoewel ik nog steeds hoofdpijn heb en moe ben. Ook vanmiddag heb ik weer een flinke dut gedaan.
Maar nu ga ik eerst even een poosje haken!

Foto's: van internet geleend ....

28 opmerkingen:

  1. O, wat vervelend. Echt een pechweek. Nou sterkte deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vroeg me al af, wat zou er aan de hand zijn. Wat een nare week heb je achter de rug, en nog niet van de hoofdpijn af. Wees voorzichtig! Beterschap en sterkte, wij kunnen wachten tot je weer opgeknapt bent. groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat is gelijk voor een half jaar genoeg!
    Doe nog maar even rustig aan hoor, dat trekken is niet niks bij de kaakchirurg.
    Kan best, dat je daar nog die hoofdpijn van hebt.
    Sterkte!!!!!!!

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe is het nu met de patiënt? Ik hoop niet dat mijn vullingen het begeven, haha. Rustig aan (dat doe je vanzelf wel na zo'n behandeling). En beterschap.
    Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een ellende, misschien is het een idee om de tandartsen praktijk te bellen en je hoofdpijn verhaal te vertellen....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal Elizabeth! Ik zou maar ook melding maken van je hoofdpijn...
    Heel veel sterkte, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, je hebt wel een weekje achter de rug zeg. Alleen die tandarts bevalt me niet zo goed. Vulling eruit en dan besluit hij of zij maar te trekken? Dit is wel erg rigoreus. Hebben ze bij mijn kleinzoon van 8 drie keer gedaan. Zere kies en dan er maar uit. Nu is mijn dochter veranderd van tandarts en wordt er niet meer getrokken, maar gevuld! Ik moet er wel bij vertellen dat mijn kleinzoons (tweeling) prematuur waren. Geboren met 27 weken en heel lang in couveuses hebben gelegen. Heel veel antibiotica gehad etc. Vandaar de slechte gebitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O ELizabeth toch!!
    Ik miste je 'weekverslag' al.... Maar dat je zo zit te kreukelen.... balen!! En ja, ik kan me voorstellen hoe je tegen die kaakchirurg opzag... Gelukkig is het meegevallen!
    Tja, en hoofdpijn kan soms ook supervervelend zijn!! Gewoon rustig aan doen meid, lekker alles in slow motion, dan ben je er eerder af dan wanneer je je er tegen verzet.
    Meelevende groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee zulk soort weken moet je niet te vaak hebben wat vervelend bah wij bezige bijen zijn veel liever druk in de weer met van alles , beterschap ermee !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pff. wat een K.. week. Gelukkig is die weer voorbij.
    Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt. Sterkte.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik het lees wordt ik er al bijna raar van. Hopelijk heb je dit nu voorlopig gehad, Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, jij zat aardig in de lappenmand. Hopelijk ga je nu opknappen.
    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n verhaal hen ik ook gehad een poosje geleden. Even goed voor jezelf zorgen hoor
    Beterschap!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach meid, pijn aan je gezicht is zo vervelend, je kunt je niet concentreren op andere zaken. Toen ik het las moest ik aan voorhoofdsholte ontsteking denken. Dank kun je redelijk zelf controleren. Als je op je voorhoofd of onder je ogen klopt met je vingers, doet het goed pijn. Een huisarts kan je dan medicijnen voorschrijven en ben je er zo weer af. Maar het kan verschikkelijke pijn doen.
    Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad een rare week. Heel vervelend ook allemaal. En met die hoofdpijn moet je toch maar opletten, als het aanhoudt misschien toch weer een dokter raadplegen.... en rust is altijd goed natuurlijk.
    Beterschap!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou nou, dat is een hele optelsom! Veel beterschap, want het klinkt toch alsof het nog niet helemaal voorbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop dat je snel weer opknapt, je was natuurlijk nog niet genezen van je griep toen je ook nog eens naar de tandarts moest. Sterkte en groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He wat naar voor je. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Noem dat maar gerust een hele nare week! Hoop dat je gauw opknapt en anders even langs de huisarts met je hoofdpijn hoor! En ja, de CAL is heel verslavend, dank je voor je lieve berichtje!! liefs en veel beterschap, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit was geen goed begin van het nieuwe jaar. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer de oude bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een afschuwelijke week heb je gehad! Je kreeg wel alles tegelijk 'voor je kiezen' zeg, bah!!! Ik hoop dat de hoofdpijn snel wegtrekt en je je weer een beetje de oude gaat voelen. Geen goed begin van het nieuwe jaar voor je, ik hoop voor je dat het hier bij blijft, je hebt wel even genoeg! Zachtjes aan nu maar en goed luisteren naar je lichaam.......(maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan....)
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leef met je mee....heb een paar maanden geleden ook zo iets gehad met een kies. Moest er ook op zo'n manier afscheid van nemen. Gelukkig is het nu weer goed.
    Hoofdpijn is heel naar vooral als je eigenlijk zo veel wilt....
    Wens je veel beterschap en hoop dat je weer lekker bezig kunt met de dingen die je graag doet.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och Elizabeth toch, wat een dagen met pijn en allerlei ellende maakte je mee.
    Heel veel beterschap gewenst en rustig aan doen. En sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkig is die nare week nu voorbij, ja er moet niet veel gebeuren hé eer het huis op stelten staat en zo een tand kan heel vervelend zijn, kan ervan meespreken.
    Groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een naar begin van het nieuwe jaar. Hoop dat je weer een beetje kan genieten van alle gewone bezigheden. Vaak als ik ziek ben besef ik wat je zoal doet in een week. Ja dan verslonsd snel de boel. Veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een pech kan een mens hebben, succes met alles!
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  27. nou meid toch, dat is allemaal wel vervelend!!! Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en hoop ik van harte dat het nu beter gaat!!!
    toi toi, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...