Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 januari 2014

Geweldig buiten !

Hebben jullie het ook gemerkt dat het vanmorgen voor 't eerst een beetje eerder licht werd?
Dat zal wel komen omdat het zo helder was....

Halverwege de ochtend heb ik alles aan de kant geschoven en ben ik eerst lekker een stukje gaan lopen...
Ik kon het binnen niet langer uithouden, ook al moest er nog van alles gebeuren.


Honderd meter achter ons huis; het bevroren bruggetje is zo mooi, en kijk... ijs is in de sloot!



Ik woon aan de rand van een woonwijk en als ik even een stukje loop, zie ik dit...
Het is zo ongeveer het enig overgebleven oude huis aan het stuk dijk ter hoogte waar wij wonen.
Soms lijkt het net alsof men hier is vergeten om de boel te cultiveren, maar ik vind zo'n huis met schuren en wat wildernis erom heen juist geweldig!


De huizen hieronder staan er aan de overkant van de sloot.


Het zonnetje scheen vanmorgen zò lekker en ik had niet verwacht dat deze foto zou lukken.
Ik stond precies in de schaduw van een dikke boomstam...


En natuurlijk kwam ik een aantal hondjes tegen, altijd weer leuk om te zien hoe ze reageren en niet te vergeten hun baasjes.



Bevroren grondplantjes


En de eenden zitten al gezellig bij elkaar...  Meerkoetjes zwemmen heerlijk in de sloot...





Dat ga ik dus vaker doen, met het foto toestel op pad!



(Alle foto's zijn bewerkt met de rand Gradient 6 van het programma PhotoScape)



20 opmerkingen:

  1. Heerlijk meis, wat een prachtige foto's. Ik herken het, ook 's avonds is het al langer weer wat lichter. Kan er ontzettend van genieten. Vanmorgen was de wereld ook zo mooi. Hier was het ijs, een prachtig mooi wit laagje op daken, auto's enz. Zo mooi! Knapt een mens van op of niet..... Fijn weekend, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een mooie foto's. je hebt een heerlijke frisse wandeling gemaakt. Gek eigenlijk, dat daar zo weinig van komt... lopen zonder speciaal doel. bij mij dan.... moest ik ook veel vaker doen. Je hebt ze ook mooi bewerkt; doet een beetje mistig aan, ondanks de zonnige plaatjes.
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Dank je wel dat we een stukje met je mee mochten "wandelen":-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! Ja, heerlijk dat het weer wat eerder/langer licht is. Ik kan bijna niet wachten tot het voorjaar is... Maar toch kan ik ook genieten van dit moois hoor. Een beetje zon erbij maakt het zoveel vrolijker.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor deze mooie wandeling door jouw wijk! hier was het dichte mist vanmorgen en er wordt zwaar weer verwacht dit weekend, sorm en regen, Geen lekker winterweer, met een strakblauwe vrieslucht helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bekend gezicht. Op de foto ziet alles er altijd veel mooier uit vind ik. Het lijkt wel of we in een heel wijde omgeving wonen.
    Weet je, ik heb om half 12 een half uurtje buiten gezeten met een boek in de hand. Heerlijk was dat.
    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie wandeling heb je gemaakt. Het is heerlijk om tijd te nemen en te genieten van al het moois in de natuur. Eerder licht en later donker; we gaan de goede kant op. Ik kijk uit naar het voorjaar. Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk hé die natuur, ik hou er ook zo van!
    Fijn weekend, greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo heerlijke foto's, ik ruik de buitenlucht gewoon en ook zo mooi bewerkt, super!!!
    Fijn weekend! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's hoor......tis mooi he na een nachtje vorst.
    Heerlijk helder waardoor de zon zich weer eens laat zien.
    Knapt een mens van op, bedankt nog voor je mail met de link!

    Groet Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n wandeling in een beetje wit wereldje, die zon die dan schijnt, die schittering die je dan soms ziet. Dank je wel dat ik een stukje met je mee mocht lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gister heb ik ook een heerlijke frisse neus gehaald, maar zonder fototoestel.....
    Goed idee van je om je toestel mee te nemen, wat een mooie foto's heb je gemaakt van 'gewone' dingen.
    Groetjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige plaatjes heb je geschoten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan zien dat je genoten hebt Elizabeth!! En oh.... wat komen de plaatjes me bekend voor....... Het is een beetje het gevoel van 'thuiskomen'...... Dit soort plaatjes heb ik zo vaak in het echt gezien toen ik vroeger nog thuis woonde en veel met onze hond de natuur in trok.... Stukje heimwee dus!! Want ja, als jij het over een dijk hebt..... dat is hier iets wat ze niet uitgevonden hebben hoor. Mijn oma (boerin) had het er altijd over dat de 'melkbussen an den daik mossen'.... Maar die dijk was dan gewoon de doorgaande weg waar ze aan woonden...
    Maar in het oosten van het land is het ook mooi!!
    Ik heb nl gistermorgen precies hetzelfde gedacht: de boel ligt hier over een uur ook nog wel; ik ga eerst lekker fietsen!! Maar ja.... ik had geen fototoestel bij me. Waarschijnlijk hadden het hier meer bossen en zo geworden als ik gefotografeerd had, maar genoten heb ik wel!! En heb precies hetzelfde gedacht: dit moet ik gewoon vaker doen!!

    Fijn weekend!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk he zo'n wandeling. Afgelopen week hebben manlief en ik dat ook een paar keer gedaan en hebben genoten van de natuur om ons heen. Nederland is zo verschillend maar iedere streek heeft wel iets te bieden.
    Fijne dag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's hoor! Heerlijk om zo er even tussen uit te kunnen!
    Mooi is de natuur, ook al is het nog winter.

    Fijn weekend verder!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's Elisabeth, ik kijk ook met een andere bril als ik mijn camera bij me hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alhoewel ik de laatste tijd niet erg actief ben op mijn weblog, plaats ik met regelmaat leuke foto's bij mijn onderwerpen. Elisabeth zou je me kunnen vertellen op welke manier je je foto's bewerkt en waar je die (schaduw)randen kunt vinden? Alvast bedankt voor je reactie. Met een hartelijke groet uit Kampen, Wijtske

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zondag hoorde ik toevallig bij Vroege Vogels dat het 's ochtends al een half uur eerder licht wordt en tja, dat maakt inderdaad echt uit. Fijn hè!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...