Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 1 januari 2014

2014 ... Creatief dagboek

Aan het begin van 2014 wens ik al m'n bloglezers graag een bijzonder, mooi, gezond en creatief nieuwjaar toe!
Niemand weet wat het ons gaat brengen, maar laten we maar bij de dag leven en genieten van de kleine dingen, wat mij betreft....



Toen ik op oudejaarsdag m'n hobbykamer een beetje aan het opruimen was (helemaal opgeruimd krijg ik het gewoon nooit...), viel het me op dat ik eigenlijk zo weinig het papier, de teken- en de scrapmaterialen aanraak.
Ik ben altijd druk met vooral garens en stoffen;  met breien, haken en borduren en soms wat naaiwerk.


En wat heb ik hier liggen? Mijn creatief dagboek van 2009.... 
Ik heb toen een oud boek uit de kringloopwinkel genomen en elke dag een bladzijde gemaakt.

En hieronder die van 2010 ...


Deze bestaat uit katernen en hier blogde ik daar ooit eens over.
Eind 2010 begon ik met m'n blog, en misschien heeft dit een beetje de functie of het doel van het creatief 365 dagenboek over genomen....

In elk geval is er een nieuw plannetje gegroeid. In 2014 ga ik opnieuw een creatief dagboek bijhouden!!!
Elke dag wil ik daar een kwartiertje voor reserveren, dat moet toch lukken....



Vanmiddag heb ik het plannetje verder uit zitten werken...
Voor elke maand neem ik een KLEUR. 
Daarbij zijn structuur en textuur twee belangrijke onderdelen, maar niet elke dag verplicht. Alle technieken en materialen zijn toegestaan, als het maar binnen de gestelde kleur van de maand is.
De ene keer zal het iets worden dat verband houdt met de belevenissen van die dag, en een andere keer kan het iets op zichzelf staand zijn. 



De maand januari staat voor blauw, dat heb ik vanmiddag besloten.
Op m'n werktafel liggen al heel veel blauwe materialen en ik heb ook al info verzameld over de kleur blauw op internet. Het is toch zo leuk om te doen! Ik voel het plan helemaal groeien...



Van tijd tot tijd zal ik er wat op m'n blog van laten zien en ik hoop dat ik heerlijk ga experimenteren en dat ik mezelf wat meer 'los' ga maken en een eigen creatieve weg ga ontwikkelen....

26 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee! Ik ben heel benieuwd hoe het boek er uit zal gaan zien. Het bedenken en bij elkaar zoek van materialen zal op zich al een feest zijn.
    Heel veel plezier daarmee.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee, ik ben benieuwd! en op mijn goede voornemen terug te komen, ikdenk dat ik je wel om hulp ga vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben benieuwd! Jij weet er vast weer wat moois van te maken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes met je creatieve ontwikkeling. Lukt je vast. Ik wacht met spanning af.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een creatief idee krijg jij meteen al in het spiksplinternieuwe jaar! Ook jij lieve Elisabeth de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, nou, ik zie je hersentjes gewoon draaien. Wat een inspiratie. Daar kun je heerlijk je fantasie in kwijt, Ik ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel succes en plezier er mee
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee, ik ben heel benieuwd naar wat het gaat worden.
    Greetzz

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon doen! Lekker iets bedenken en dan 'even' vastleggen op welke manier dan ook. Heerlijk iets uitbroeden....echt iets voor jou. Wens je veel succes en je laat af en toe maar iets zien. Het idee vind ik geweldig. Een heel fijn jaar toe gewenst.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een nieuwe ideeën, Elizabeth! Ik wacht het met spanning af...
    Mijn idee is ook een heel creatief jaar van 2014 te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee, vooral omdat het mag groeien.
    Dan komen de mooiste creaties. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allereerst mijn beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik zou je ook veel creativiteit willen toewensen maar daar ben jij blijkbaar al mee gestart.
    Wat een leuk voornemen heb jij gemaakt voor 2014, een erg tof idee.
    Ik maakte een paar jaar terug een scrapbook met al mijn poppenkinderen en oud speelgoed. Het was heel plezant om doen, maar ik herken mij helemaal in jou, sinds ik aan het bloggen ben ligt hij aan de kant, een beetje jammer.
    Veel plezier met je project!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een heel goed, gelukkig en gezond 2014 gewenst! Wat een leuk plan, ik ga je project zeker volgen, dus houd ons op de hoogte via je blog, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een leuk idee weer ,dat koppie van jouw blijft ook maar bruisen ,,ben benieuwd,
    Ook ik schrijf regelmatig dingen op ,maar minder aangekleed denk ik ,sukses gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee, ben benieuwd hoe je het verder gaat uitwerken.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veel creatieve dagen in 2014, ook met je dagboek.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel creativiteit gewenst voor 2014 Heel goed van je alles loslaten en je eigen weg gaan, laat je inspireren, dat is een goed gevoel! Hartelijke groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. grappig dat ik je hier nu ineens tegenkom terwijl ik je al een tijdje volg op pinterest

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend leuk plan, Elizabeth. Ben benieuwd hoeveel creativiteit dat los gaat maken. Vind het wel dapper om je daar elke dag op vast te leggen, ook al is het maar een kwartier. Maar voor jou werkt dat misschien goed. Ik ben niet zo'n volhouder op dat gebied :-(
    Ben nu al benieuwd naar je blogberichtjes hierover!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O Elizabeth, volgens mij is jouw brein helemaal opgefrist tijdens je ziekte!! Ik voel gewoon dat je overloopt van energie en ideetjes. Zo ook weer dit plan van een creatief dagboek.... Ik vind het super, en zoals jij het brengt: ach, 10 minuutjes per dag moet kunnen... Ja, dat moet ook kunnen, maar vaak worden die wel weer ingevuld door iets anders.... Ik geloof dat ik veel meer structuur in mijn dagindeling moet brengen.... Misschien dat ik dan eens kan zeggen: ach, 10 minuutjes moet kunnen per dag.... Nu heb ik het gevoel dat ik veel te vaak achter de feiten aanhobbel.... Ik wil altijd zoooo veel, maar heb ALTIJD chronisch tijd te kort. Ik vind altijd zoooo veel dingen leuk.... Maar goed, dat is een probleem van mij.
    Ik vind jouw idee heel goed en ben benieuwd of je het ook 12 maanden vol gaat houden!!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Volg je eigen weg, ook in 2014! Ik wens je alle goeds toe. @

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik herken helemaal wat Marian zeg. Eeuwig gebrek aan tijd. Maar het idee van een creatief dagboek vind ik wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee, ik krijg er ook zin in:). Ben benieuwd naar je eerst blog post hierover.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Blauw is een mooie kleur om mee te beginnen. Ik denk ook meteen aan blauwe maandag, maar die wordt bij jou misschien wel heel anders. Veel plezier met dit nieuwe project. Een mooi creatief jaar. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...