Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 januari 2014

En hoe ging het in week 2 en 3?


Wk
afmaken
verder met
projectdeel
eventueel
2
Blauwe randjes biscornu
Crochet Along 2014
Rand meebreideken tot 300 cm
Haakrol Wieke 50
Randje per week 1
Haakblok 16 tafelkleed af

3

Crochet Along 2014
Rand meebreideken tot 350 cm
Haakrol Wieke 51
Randje per week 2
Haakblok 1 tafelkleed 1/2
Januariblok witte quilt
Skibroek Sterre  

Vanaf nu zal ik niet strikt iedere week m'n handwerkplanning gaan evalueren op zaterdag.
Het is een middel voor me en gèen doel.
Zolang het middel werkt, vind ik het oké. 
Ik doe het om wat lijn aan te brengen in die horde werkjes die er allemaal nog liggen. 
Ik laat dus een heel groot deel voorlopig liggen en richt me op een paar dingen. 
En dat geeft me rust.



Maar, we hebben dus weer een affo... Een borduurtje uit de kringloop waar de zijde nog bij zat. Ik maakte er een randje omheen met één draadje over 2 draadjes en maakte beide helften op deze manier aan elkaar.
Weer een cadeautje erbij voor in de mand!




De Crochet Along  kunnen jullie hier ook zien, inmiddels zijn er 4 toertjes bij gekomen. Ik vind het heerlijk om in eigen tempo verder te gaan en bewonder het geduld van de dames die mee haken...




De rand van de meebreideken gaat lekker! De vorige keer kreeg ik een goede tip van Betsy
"Zou het helpen als je in je planning een vast aantal centimeters opneemt voor de gebreide rand?"
Ja, natuurlijk ...., dat is de sleutel! Geen gezeur meer, maar gewoon elke week 50 cm; dat zijn 8 puntjes!
En later schreef Marian: "je hebt weleens geblogd dat je zo graag in de schemering een makkelijk breiwerkje onderhanden hebt zodat je lekker kunt relaxen" (ja, dan geniet ik altijd van het langzaam donker worden buiten). "Is het geen idee om dan aan je rand te breien? Je hebt inmiddels wel zo vaak het patroontje herhaald dat je het met je ogen dicht kunt breien.."(nou, bijna dan..., maar ik kan het wel dromen).
--> Nou, deze twee tips heb ik nu perfect gecombineerd en het loopt als een trein!





Ook de haakrol van Wieke groeide weer iets. Volgende week lekker het allerlaatste stukje en dan is die ook weer af. Het is echt een hele dikke rol aan het worden!



Van de wit- op - wit quilt is het decemberblok niet uit de verf gekomen, maar ben ik bezig met "sneeuwkristallen", het januari blok. Alleen had ik gehoopt dat we echt sneeuw zouden krijgen...

~

Gisteravond is er echter iets vervelends gebeurd.... DH gaat verschrikkelijk graag op wintersport en had daar al wat plannetjes voor gesmeed, die hij gisteravond aan mij vertelde. Hij gaat altijd met vrienden, wintersport is gewoon mijn ding niet, dus tot zover niks bijzonders...
Totdat Sterre met haar hoofd over de rand van het poppenbed kwam kijken....
Kennen jullie Sterre nog niet? Nou, dan moet je DIT maar eens lezen!
Ik was juist zo blij dat ze al maanden in winterslaap was, nadat ze van de speciale cake had gegeten die m'n zoon had gebakken (ik heb daar geen stukje van op hoor..., en wat erin zat mag joost weten...).




En jawel hoor, daar begon het gemekker.... Ze wilde natuurlijk absoluut mee op wintersport en of ik haar skibroek en dikke sokken al af had....
Nee dus...
Ze wil niet meer gaan slapen en hangt de hele dag demonstratief in de stoel beneden, met het boek van Arne en Carlos open. Zo wil ze het hebben!!!




Nou, ik ben dus maar begonnen met het broekje... En ik ga m'n zoon vragen om binnenkort nog zo'n cake te bakken!





19 opmerkingen:

  1. Strak plan heb je gemaakt en het gaat je vast lukken, als Sterre tenminste een halve cake opeet............Mooie kleurtjes voor je haakproject, zo komen de randjes mooi uit.

    Groetjes Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n Sterre toch :-), gauw maar een boel cake voor haar neusje zetten. Ik begrijp haar ook wel een beetje, het is natuurlijk een mooie flitsende outfit.
    Mooi kussentje en je haakproject gaat ook lekker, nu op je gemak de rest van je plannetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, je gaat echt als een speer! Heerlijk dat je weer je draai hebt gevonden!
    Ik denk dat ik toch maar niet ga proberen zo'n pop te breien, ik zit echt niet te wachten op zo'n veel eisende tante, want Sterre is niet de enige; lijkt wel of al die poppendames zo zijn :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij vind je het helemaal niet vervelend dat Sterre rondhangt. Want volgens mij heb jij gewoon zin in dit nieuwe project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wil Sterre dan, mee met je man en zijn vrienden. Nu dat lijkt me helemaal niets voor haar!
    Succes met je plannen!
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke dingen ben je mee bezig, en verstandig om er wat structuur in aan te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke werken ben je bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe herkenbaar al die lopende projecten. Een beetje structuur is dan wel goed, ik word ook onrustig als er zoveel ligt en het idee heb niets af te krijgen.
    Die Sterre, ze zal er straks wel flitsend uitzien in haar nieuwe outfit.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi die Sterre, ze was stiekum al wakker hoor dat wordt of weer een cake bakken of toch nieuwe outfit maken lol...
    Goede tips heb je gehad voor langdradig werkje, succes!!
    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Sterre toch.... ze weet precies hoe ze jou kan pakken.... ik zie haar trouwens nog niet mee op wintersport gaan.
    Heerlijk dat je planning zo goed loopt. Het speldenkussen heb je prachtig afgewerkt. Wie dit prachtige exemplaar nog eens van jou krijgt is een bofkont!
    Nu schiet die rand voor je deken ook op. Ik denk dat je dat project ook graag af zou willen sluiten. Gewoon doorgaan. Wens je een fijne zondag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Elizabeth,

    Ook bij jou heb ik een hoop blogjes gemist.
    Tijd om ze even door te nemen!
    En weer te genieten van jou creatieve werkstukjes!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie projecten allemaal!
    Mooie kleuren voor je CAL deken. Ik haak ook mee in mijn eigen tempo.
    Je breiwerk ziet er ook erg mooi uit. Je hebt het er maar druk mee! Heerlijk, ik ga ook maar weer aan de haak

    Fijne zondag verder!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goede planning, en je deken word prachtig.
    Ik ben ook en paar toeren verder, ben niet zo heel goed in haken, en het Engels snap ik niet zo goed, kijk vooral naar de voorbeeld plaatjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Groot gelijk dat je de planning hebt 'aangepast', handwerken is immers geen 'moeten', Maar je lijstje brengt me wel op het idee om even een lijstje voor mezelf te maken, want ik weet niet meer met welke stukken ik allemaal bezig ben, er komt steeds meer bij....
    Oh oh, die Sterre, de broek is dan nog wel niet klaar maar ze heeft hem al wel aan hé ;-)
    Wedden dat ze straks ook mee wil op wintersport?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, dat wachten elke keer op nieuw huiswerk voor de crochet along valt soms best zwaar... Maar het geeft wel tijd om andere dingetjes 'af te werken', of ook te doen....
    En wat fijn dat je nu een systeem in je rand van de deken hebt gekregen.... Dat kijkt mij nog wel een beetje aan, maar ik heb de lapjesdeken naar lager regionen verzonden.....
    Ik miste trouwens je 'verantwoording per week' al..... Ik heb er ook een, in mijn opschrijfboekjes die echt óveral rondslingeren..., maar als ik soms denk: wat wil ik, dan spiek ik even op mijn 'to do-lijstje' en dan grijp ik iets wat daar op staat!! Echt handig, dan kun je dan hier en dan daar weer eens een ruk aan geven en uiteindelijk iets plannen dat je echt af wilt hebben!!
    Ik zou Sterre maar snel voorzien van warme skikleren, dan kan je man ook gerust op wintervakantie....
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik probeer me aan het tempo van cal2014 te houden maar weet niet voor hoelang dat gaat lukken. :-) Succes met je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed bezig Elizabeth, ik vind je blauwe borduurtjes prachtig enne die Sterre is wel een pittige tante hé??

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je bent echt wel goed bezig Elizabeth, bij jou lukt het dus, plannen en uitvoeren! Ik ben daar slecht in. Je biscornu is prachtig, de rest vordert snel en Sterre weet echt wel wat ze wil, net zoals alle poppen van arne en carlos denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. So lovely! :)
    Greetings from Finland!
    Hugs, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...