Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 8 januari 2014

Take a look: creatief dagboek 2014

Van tijd tot tijd mogen jullie even meekijken in mijn Creatief Dagboek, dat ik dit jaar wil bijhouden.
Elke maand heeft een kleur en vanuit allerlei invalshoeken wordt deze kleur benaderd.

Ik ben al afgestapt van het idee om elke dag een bladzijde te doen. Dat voelt gewoon niet lekker, ik doe het gewoon n.a.v. inspiratie en zin...



Januari, de wintermaand, staat in het teken van de kleur blauw. Een kleur die me heel erg ligt; hoe meer ik me er in ga verdiepen en om me heen kijk, hoe duidelijker dat wordt.
Ik grijns al naar mezelf als straks een keertje geel of oranje aan de beurt is....


Vanuit m'n blauwe papiertjesverzameling heb ik zoveel mogelijk effen stukjes blauw gezocht en in rechthoekjes of vierkantjes gesneden. Deze zijn lukraak opgeplakt en vormen de blauwtinten verzameling.
Ik ben van plan om nog meer collages te maken; één met dessins van blauwtinten en b.v. ook mijn voorkeur-blauwtinten...


Blauw in de winter roept een aantal gevoelens op... Via internet vond ik een mooie beschrijving richting de natuur en de reactie van de mens daar op, waar ik me wel in kon vinden.


Bij blauw denk ik vooral aan water en lucht... Ik ben ook dol op plaatjes daar van en zo had ik ook de prachtige foto van dit doek met passende achtergrond bewaard, die in een oude Season agenda zat...
Wat is het schuimende water hier mooi en karakteristiek geschilderd!



Hoog tijd om zelf ook eens wat te experimenteren..., ik wil immers een beetje 'los' komen...
Dus ging ik aan de slag met aquarelverf en papier... Ik liet alleen maar druppels vallen en bewoog daarna het papier in verschillende richtingen en blies de druppels uit elkaar. Gewoon maar zien wat er van komt...
Helaas heb ik achteraf toch geen aquarelpapier gebruikt, denk ik. De kleuren zijn me ook niet transparant genoeg, maar dat mag de pret niet drukken!



We gaan over op de diepzinnige en psychologische toer...


Klik maar op de foto voor een groter beeld als je het niet lezen kunt.
Zomaar wat impressies, om over na te denken...


En dan nog wat uit 'eigen werk'. Voordat ik het handwerken weer oppakte (een jaar of 3 geleden), tekende ik veel. Ik heb (natuurlijk) alles bewaard, en ik vind het leuk om ook een aantal van deze werkjes in het creatief dagboek te verwerken...



Er is één tekening die helaas niet in het dagboek past... Ik wil daar nog iets op verzinnen, want ik wil hem er wel graag in hebben:


Ik heb dit gemaakt n.a.v. één of andere schriftelijke tekencursus... 
Het ging geloof ik over lijnenspel en perspectief.
Er zijn verschillende materialen gebruikt, o.a. viltstift en aquarel.



Ik sluit vandaag af met een paar 'blauw-in-het-interieur' plaatjes bij elkaar..
Dat brengt me op het idee om eens te fotograferen wat er allemaal blauw is in ons huis!

BLAUW = WOUW 

17 opmerkingen:

  1. Je bent echt kunstzinnig. Wat een inspiratie en gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi, ik kijk meteen om mij heen..ook veel blauw idd. Leuk om zoiets ervan te maken. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je lekker bezig. Bijna alles had je al, maar nu is het geordend en dat ligt ons wel......
    Ga maar fijn door met dit creatief (dag) boek.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt dat een leuk en mooi boekwerk. Volgens mij heb je zelfs al meer geplaatst dan januari aan dagen oud is. Heel inspirerend om te zien. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad WOW ik hou van blauw!!!
    Ontzettend leuk en creatief jaarboek gaat dat worden.
    Je bent zeer breed getalenteerd, mooi om het zo vast te leggen en het met ons te delen.
    Geniet ervan, gr Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blauw is echt mijn kleur, dus ik kijk met extra interesse naar je prachtige boekwerk. Wat een verscheidenheid aan kleur. Mooi met de teksten erbij. Het je in een kleur verdiepen moet ook al heel inspirerend werken, denk ik.
    Bijzonder dat we zo een kijkje in jouw boek mogen nemen!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt je helemaal uitleven in zo'n dagboek, ik denk enorm geschikt voor iemand zoals jij die zo ontzettend veel technieken leuk vindt ;-)
    Grappig dat jij zo'n voorkeur voor blauw hebt (niet geheel toevallig dus dat je juist in zo'n 'blauwe' maand als januari begint, kun je mooi goed op gang komen) en zo op ziet tegen geel en oranje. Ik denk dat je nog best verbaasd kunt komen te staan hoeveel geel en oranje je om je heen kunt vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat blauw mijn lievelingskleur zijn!!!
    Het wordt wat, je creatieve dagboek, met plaatjes, knipsels, schilderijen, breiwerken, haakwerken, noem maar op. Dit alles laat je creatieve kant goed zien!!
    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke pagina's! Ik vind je experiment met aquarelverf en rietjes erg geslaagd, het geeft een heel mooi lijnenspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee! Daar kun je vast je ei in kwijt en aan het einde van het jaar heb je een prachtig boek waar je nog eens heerlijk doorheen kunt bladeren.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig boekwerk zal dat worden zeg...ik kijk met verbazing naar je knappe tekeningen dat is iets wat ik niet kan tekenen, laat mij maar kleuren hihihi
    en blauw wat een prachtige kleur om mee te beginnen !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel bijzonder en smaakvol!! Ben benieuwd naar je volgende bijdragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een goed begin van het nieuwe jaar. Het is heel prettig om zonder dat het "iets" moet worden creatief bezig te zijn. Hiermee kom je echt los.
    Groeten
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo,

    Wauw, maar geeft dat niet veel werk?
    Maar zolang je er plezier aan beleeft, is alles ok hé :-)
    Wel leuk om te bekijken.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een inspirerend begin van het jaar!
    Ben benieuwd naar het vervolg. Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend leuk idee om op deze manier van je creaties een nieuw creatie te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello! I love your gray, pink, and white stripes! I am "Another Vegetarian," and you are right - it's a lot like Little Woollie's blanket. I followed the CAL on her website. :D Have fun with your blanket. I know it will be beautiful!
    anothervegetarian.blogspot. com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...