Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 januari 2014

'Mijn' Randje Per Week




Wat leuk dat er zoveel mensen mee doen met het "Randje per Week". Ik heb al heel wat randjes voorbij zien komen op diverse blogs!




Ik maak mijn randjes met allerlei resten grijstinten en zodra de eerste randjes online stonden, begon ik vol goede moed.
Maar ik kwam erachter dat ik begonnen was met het derde randje!
Dat zit zo; ik borduur altijd van onder af aan, dus mijn rolletje lag boven. Ik ben gewoon een beetje tegendraads...
En ik had ook niet goed gekeken naar het borduurschema, want er staan getallen bij. Daar had ik het aan kunnen zien.




Nou ja, dan borduur ik de andere twee randjes er toch gewoon onder...
Alleen werd de hoeveelheid stof om af te werken toen wel een beetje weinig.
Ik had ook al te laat opgepikt dat je eigenlijk 5 cm leeg moest laten...

Uithalen vond ik echt geen optie. Met brei- of haakwerk doe ik dat gerust, maar niet met deze steekjes.
Ik denk dat ik het maar ga oplossen met een kantje...
Wat vinden jullie?



En toen kwam iemand op het idee om met letters "Randje Per Week" te borduren...
Oh nee hè... Dat past er dus echt helemaal niet meer op!
Maar ik vond het toch wel heel erg leuk. Ik heb het gewoon tussen de randjes gedaan en ach.. waarom moet het perse bovenaan?
Volgende probleem was dat ik randje 4 te dicht onder de letters gedaan had, want nu kwam ik in de knoei met de lus van de letter j...



En ik zie ook al een volgend probleem opdoemen; heel veel lichte grijstinten steken weinig af tegen het linnenband. Dat wordt dus erg lastig borduren... Hoe ga ik dat nu weer oplossen...?



35 opmerkingen:

  1. Wat een dilemma's een randje al niet kunnen geven, je gebruikt mooie kleuren.
    Afwerking met zo'n leuk kanten randje is wel heel erg schattig.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt tot nu toe ook al geimproviseerd, dus ga lekker door met de donkere tinten grijs!!!
    Misschien te enthousiast aan het werk gegaan?
    Je bent heel erg handig dus volgens mij komt het echt goed!!
    Succes..en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oef ik hoop dat het allemaal gaat meevallen.
    borduurwerk uithalen is geen optie dit gaat niet over een paar steekjes
    ik vind het kei mooi tot nog toe en dat kantje eraan is top

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat je gedaan hebt ziet er heel leuk uit en de letters tussen de randjes vind ik een vondst.
    Groetjes, Dalia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De randjes per week zie ik hier en daar passeren
    en ik vind het zo gezellig mooi ... lief borduurkatoen gebruik je.
    Fijn weekend, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, hiervoor het ik geen oplossing... daarvoor is het te lang geleden dat ik geborduurd heb..... Zit er over te twijfelen om mee te gaan doen, maar weet het nog niet.
    Ik heb in ieder geval wèl begrepen van jou dat ik goed moet LEZEN!!! Leren ze dat de kinderen op school ook niet Elizabeth?
    Kijkt al EER gij doende zijt, en doende KIJKT dan nog..... :-)

    Jij vindt vast een oplossing!! Zeker weten!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik dit berichtje zo lees, komen er verschillende 'problemen' voorbij, maar eigenlijk zijn het geen problemen, want je hebt ze stuk voor stuk hartstikke goed opgelost! Al die grijstinten (die je misschien niet zo goed zichtbaar vindt) vind ik erg mooi bij elkaar staan. En dat je de tekst "Randje per week" tussen de randjes hebt geborduurd vind ik juist héél mooi.
    Ga zo door, zou ik zeggen, écht het wordt héél mooi!!!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het heel mooi gaan zo. Als je niets had uitgelegd, was mij niets opgevallen.
    Dat kantje vind ik er juist mooi bij staan.
    En als je met lichte tinten het randje onder randje per week bedoelt, die valt toch echt wel op. Maar je hebt misschien nog lichtere tinten die je erin wilde doen.
    En anders misschien nog idee om er wat blauw/grijs tinten bij te doen? Niet te blauw dus.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, er zijn nog veel lichtere kleuren grijs.. , dat wordt heel lastig borduren want je ziet bijna niet wat je doet omdat het niet afsteekt tegen het linnen.
      Misschien ga ik toch maar wat strengen DMC halen!

      Verwijderen
    2. Ik heb nog een zak met garen liggen, misschien zit er nog wat bij voor je, voordat je gaat kopen. En ruimt het bij mij weer lekker op. Je weet, daar houd ik van.

      Verwijderen
  9. Mooi wordt je lap, en randje kant vind ik een prachtvondst. Wat de lichte kleuren betreft, ik neem aan dat je met een dubbele draad borduurt.Dan kan je 1 lichte draad en 1 donkerder draad nemen, blijft het zichtbaar en krijgt het een beetje speels effect en als bijkomstig voordeel, je doet langer met je garen, het lichte gaat dan ook op. Ben benieuwd wat je gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je randjes zien er mooi uit, het kantje vind ik er goed bij passen
    het is een leuk werkje om te doen,
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig Elisabeth, het hoeft toch niet allemaal volgens het boekje te gaan?
    Ik moet nog linnen bestellen (tijdelijk uitverkocht) en ik denk dat ik jouw idee om het randje per week op de vierde rij te borduren ook over ga nemen. Dat is weer een voordeel als je wat later begint....om eerst even bij de mede bloggers mee te gluren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat grijsblauw en lichtblauw ook mooi bij jouw kleurtjes past

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het juist veel leuker als iedereen z'n eigen draai eraan geeft ziet er al super leuk uit bij jou
    ik heb ze ook klaar, maar moet het nog op de foto zetten !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het juist veel leuker als iedereen z'n eigen draai aangeeft het ziet er bij jou al prachtig uit zo !
    Ik ze ook klaar , maar moet het nog op de foto zetten !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prima oplossingen voor alle hobbels, die je bent tegengekomen! Goed idee, om 'Randje per week' gewoon tussen de randjes te borduren. Misschien doe ik dat ook nog wel, want bij mij past het er niet meer boven. Het kantje past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het super zoals jij de "problemen" hebt opgelost. Het kantje past hier heel goed bij en maakt het bovendien tot een unieke rol. Jouw kennende zul je ook de volgende hindernissen weer creatief weten te omzeilen. Ik denk dat Corrie een goede tip heeft gegeven met de blauwgrijze tinten!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is wel borduren met hindernissen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is ook een leuke manier van borduren!
    Mijn borduurwerk is op het Sky kleed, wat ik vorig jaar elke dag heb bij gehouden.
    Ach, we worden allemaal elke dag een dagje ouder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toch toch gezicht voor de randjes haken en borduren? Ik zou gewoon doorgaan met de grijze tinten, ook al zijn ze licht. Ziet er goed uit.
    Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat je niet precies volgens schema borduurt past helemaal bij jou. Het wordt hierdoor wel veel interessanter. Je hebt al heel wat tips gekregen over het borduur garen. Een draadje licht- plus een donkere grijze vind ik een hele goede. We leven allemaal met je mee. Komt er morgen weer een randje bij? Succes in ieder geval. Fijn weekend.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk effect hoor met dat kanten randje!
    Wordt echt super mooi.
    Groet, Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Juist leuk als niet alle werken precies volgens voorbeeld worden gemaakt. Ik vind het mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vind hem zo ook heel erg mooi! Lekker doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahaha ik heb dus precies hetzelfde gedaan als jij lol...
    Ik ben ook onderaan begonnen 2 cm vanaf de kant alleen wel met de onderste dus officeel rand 3 de zigzag!
    Hihi zie het net pas want las de bovenste rij is je zesjes randje nou niet dus want ik lees steeds van onderaf hihi beetje Chinees dus en nu zitten de randjes dus andersom maar ik blijf lekker zo doorgaan en de tekst randje per week borduur ik misschien bovenin en werk het dan af met een randje hardanger borduren! Vind jou oplossing met een kantje ook erg leuk!
    Het is pas leuk als iedereen zijn eigen draai eraan geeft en mijn lap krijgt wel 20 verschillende kleurtjes.
    Van de week zal ik even een foto maken en plaatsen je ziet je ben niet de enige tegendraadse.. hihi ik mag ook super graag tegendraads zijn misschien ben je ook linkshandig mijn man zegt altijd daar komt het van jij doet alles andersom LOL!!!!
    Succes verder met je lap gewoon je hart volgen en niets uithalen hoor!!
    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze randje vallen goed op dus de kleuren die te dicht bij het linnen liggen opzij schuiven.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Al met al ontstaat er een prachtig lapje.
    Leuk idee van die verschillende grijstinten.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind het wel wat hebben dat verschil bij iedereen. Juist dat maakt het van jezelf.
    De keuze om verschillende grijstinten te gebruiken zijn ook mooi. Ik gebruik blauw tinten en geef er ook weer mijn eigen draai aan.
    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is gewoon een heel mooi lapje.

    Je hebt alles leuk beschreven.
    En dat kantje is prachtig, heb ook een kantje bij mijn rolletje uitgezocht.
    En met twee verschillende kleuren draadjes borduren is erg leuk, doe dat wel vaker.
    Maar de tinten die je nu gebruikt zijn al erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het ziet er toch goed uit met je tekst, wat zeur je nou! En dat kantje kan ook perfect, toch een goede oplossing! De grijstinten zien er ook goed uit, dan is er maar eentje wat lichter, dat is toch niet zo erg, het komt goed!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben toch wel blij hoor dat er meer zijn die net als ik niet helemaal goed oplettend zijn haha. Jij hebt het toch prima opgelost, je lap wordt helemaal super.
    Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo,

    Jij bent lekker met veel tegelijk bezig zie ik.
    Ik doe mijn stof van kruissteek gratis weg, zie mijn blog, als er iets bij zit dat je iets zegt, laat daar dan een reactie achter, de beokjes zijn al bijna weg :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat super leuk, ook hier doen we mee met randje per week :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...