Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 april 2022

Shirley

Shirley is een mooie ranke pop (43 cm) die ik in Almkerk in de kringloopwinkel uit het poppenvak viste.
Ze had alleen maar sokjes en schoenen aan, en ik zag meteen dat dit een pop was om mooi aan te kunnen kleden.


Nu had ik pas wat oude poppenkleertjes gekregen van mijn buurvrouw (dezelfde buurvrouw als van de koffer) en die heeft ze grotendeels zelf gemaakt vroeger voor haar eigen dochters. 
Mijn buurvrouw heeft jaren op een naaiatelier gewerkt en kan er wat van!
Zelf heeft ze 4 kleinzonen en die zijn ongeveer van de leeftijd van onze kinderen, en niemand is er meer geïnteresseerd in die poppenkleren. Maar ik natuurlijk wel...

Ik trok Shirley de lange feestjurk aan en stuurde de foto door aan mijn buurvrouw. Ze vond het leuk en zei dat ie als gegoten zat... Klopt!

Maar natuurlijk wilde ik nog wel iets extra's maken voor Shirley.
Het is zo'n mooi jurkje, echt retro.. ook de stof..

Corrie en ik bedachten dat een bolero wel iets zou kunnen zijn en dan in groen.

Ik ging op zoek naar een patroon, wat nog niet meeviel. Ik wilde iets wat een beetje luchtig was en fijntjes...
Ik kwam op mijn eigen Pinterest bord, dit (klik) tegen en daar zag ik wel wat in.
De katoen van de buurvrouw lag al te lonken, dus er werd al snel een proeflapje gebreid op naald 2,5







Uiteindelijk heb ik het patroon anders gebruikt en de voorpanden meteen aan de achterpanden gebreid, gewoon aan één stuk. Bij de armsgaten zijn de panden pas apart verder gebreid.






Kijk, daar staat ze in vol ornaat, klaar om naar het bal te gaan!
Ik heb ook nog een tasje gemaakt van hetzelfde garen als de bolero. 
Na lang zoeken vond ik iets naar mijn zin.
Je kunt de tutorial HIER vinden. Ik heb het buideltasje wel iets kleiner gemaakt; het patroon is gemakkelijk aan te passen. 

Shirley is een flinke pop van 44 cm en ze heeft een mooi poppenfiguur. 
Ideaal om nog wat kledingstukken erbij te maken.


Toen ik in de kantoorboekhandel snuffelde vond ik een Duo Poppenmode (2 uitgaven) voor een opruimprijsje en kocht ik ook het laatste nummer van Marie's Poppenmode.

En achterin vond ik een superleuk setje van een trui, strakke rok en bijpassend onderbroekje!











Het truitje is in het rond gebreid tòt de armsgaten. Deze keer heb ik voor katoen gekozen, dat is toch eigenlijk wel het mooist voor poppenkleertjes, vind ik. 
De roze katoen had ik een tijdje geleden in de kringloopwinkel gevonden, wit had ik nog en het groen is het restant van het truitje van Moos.


De groene rok is ook in het rond gebreid, met 4 naalden. Het rokje is afgewerkt met een heel leuk en simpel haakrandje: 1halve vaste, 1 losse.... steeds afwisselen...


Ik ben heel content met dit nieuwe setje kleren voor Shirley. En ik verwacht dat er nog wel meer zal volgen....


19 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Leuk om hier mee bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shirley boft maar dat jij haar gevonden hebt, want nu heeft ze zomaar 2 geweldige outfits gekregen, ze ziet er prachtig uit in beide sets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is iedere keer weer leuk om te zien hoe een pop een gedaantewisseling krijgt. Het is inderdaad een feestelijke jurk, de bolero en het tasje passen er perfect bij.
    Maar mijn favoriet deze keer is het groene rok; die vind ik zó leuk en mooi!
    De boekjes lagen echt op je te wachten, ze zijn op een prima plek terecht gekomen. Veel plezier met het creëren van nieuwe modelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch weer geweldig bezig zo leuk om te zien wat je allemaal maakt. Daar zal een kindje heel blij van worden. Petje af hoor want al die kleine kleertjes om te maken is niet altijd makkelijk. Succes en een fijne dag.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige setjes heb je voor de poppen, dat gebreide truitje en rokje zo leuk, Hoewel ik de lange jurk met bolero en tasje ook geweldig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps! Opeens ziet waar je op moet reageren er heel anders uit dan bij de anderen.
    Nou ja, hopelijk komt het goed en is dit weer iets nieuws van Google.
    Maar je pop met mooie kleding vind ik echt super!
    Wat een geduld moet te hebben om die kleine kleertjes te breien, maar jij kunt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat een mooie jonge dame ! Echt leuk om die weer eens in de nieuwe kleren te steken. Vooral de katoenen gebreide kleertjes zijn erg geslaagd .
    Inderdaad krijg je met katoen vaak een mooier effect, ander garen krult vaak op en valt niet zo "glad ."

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleertjes. Daar wordt ze vast blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk! Echt een mooie pop en de dansjurk is prachtig. Geweldig, de bolero, echt een mooie uitgaansset.
    Het gebreide setje vind ik ook prachtig en ja, ik houd er ook van om met katoen te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat een schattig kledingsetje de bolero en tasje super prachtige kleuren.De pop kan zo uitgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig setje heb je gemaakt. Enig toch, ook bij poppen maken kleding de ma, in dit geval de vrouw. Shirley heeft je toch wel bedankt?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige garderobe heeft Shirley gekregen. Het is een mooie dame en het staat haar goed. Leuk pakje heb je gebreid. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat kan jij toch leuk schrijven over je poppen.
    En wat een lol als je kleding maakt en het lukt zo goed.
    Het staat haar allemaal prachtig.
    Wat grappig dat je haar Shirley hebt genoemt, ik had vroeger ook een pop met diezelfde naam.
    Nu ligt ze op zolder, onze dochter vind het niks poppen, ook nooit dol op geweest ze vind ze zelfs een beetje eng🤣 (ze is nu 16, dus sowieso geen poppen meer voor haar)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Shirley is echt een een prachtige elegante dame, en wat lief van de buurvrouw
    dat jij haar zelfgemaakte poppen kleertjes van vroeger kreeg. Het is echt een
    schattig jurkje en past Shirley perfect. Zo lief dat kleine vestje en tasje dat jij
    erbij hebt gemaakt, echt PRACHTIG!!! Ook dat nieuwe setje is heel erg leuk.
    En ik weet het wel zeker met al die boekjes met patroontjes, daarvan gaan wij
    nog veel meer mooie poppenkleding te zien krijgen. Vind haar eigenwijze haarklem ook zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, dat bolerootje en dan dat tasje er bij. Ze kan zo naar een gala ter ere van de verjaardag van de koning.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat is ze mooi en wat leuk toch om die kleertjes te breien. Ik was gister nog in de kringloop hier maar de poppen vond ik niet mooi ik ga nog wel eens naar Nijkerk bij dorcas daar hebben ze vaak hele mooie ik ga eens kijken of ik dat kunstje van je af kan kijken. En of daarmee de zin weer wat terugkomt. Ene week meer als de ander. Nu geniet ik van 2 kleindochters die hier logeren.ook altijd een feestje.ik lees over jouw popen tijdschrift dat moet ik ook nog ergens hebben zal hem eens opzoeken. Ik kan bij jou wel in de leer hè als ik iets niet meer weet. Fijne Koningsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een hippe dame is het geworden met als die mooie kleding. Zo leuk om te doen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk die feestkleding.
    En ook het andere setje staat ze heel mooi. Lekker fleurig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...