Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 april 2022

Bloemen

Een tijdje geleden had ik deze tutorial bewaard met het idee om dit eens uit te proberen.

Stap 1
Op wit en zwart papier stempelde ik een aantal bloemen en knipte ze uit met hier en daar een wit randje eraan.

Stap 2
Het aquarelpapier maakte ik eerst nat en daarna speelde ik met blauwe en roze waterverf op het natte papier.

Stap 3
Toen de verf droog was, stempelde ik met grijze inkt wat achtergrondjes.

Stap 4
Uit vloeipapier scheurde ik een stukje blauw om de bloemencompositie als brandpunt op te plaatsen.

Stap 5
De bloemen werden deels ingekleurd met brush stiften.

Stap 6
Tenslotte stempelde ik met zwart nog een paar takjes om de pagina wat meer pit te geven.

Omdat ik dit jaar een oude agenda gebruik om allerlei dingen in te maken en te verzamelen, plakte ik het aquarelpapier op een voorbewerkte pagina. Tja, en toen had ik de rechterpagina nog...


Er lag nog een stuk vloeipapier op tafel, dus waarom dat niet gebruiken...
En er waren nog gestempelde bloemen over ook...


Dus deze pagina was snel gemaakt. 
Ik vond het een leuke tutorial, niet moeilijk ... en een combinatie waar ik zelf niet zo snel op zou komen. Ik vind het ook geschikt om te gebruiken voor kaarten, dus wie weet...


14 opmerkingen:

  1. Heel leuk Elizabeth, vrolijk.
    Fijn dat je weer lol hebt in het spelen met papier en verf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er leuk uit. En inderdaad, zeer geschikt voor een kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer creatief bent geweest, voelde het goed?
    Je had me eigenlijk moeten zien toen ik je berichtje las: na het lezen van iedere stap scrolde ik even naar boven om te zien hoe het eruit zag en daarna scrolde ik weer snel naar beneden om de volgende stap te lezen om vervolgens wee naar boven te scrollen om te kijken 😂.
    Ik vind het een hele mooie uitwerking en leuke techniek. Het blauwe vloeipapier richt het oog op het centrum en brengt me daarna naar de achtergrond.
    De rechterpagina combineert mooi, dat is jou wel toevertrouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de zin en de lol beginnen weer te komen geloof ik... Nog niet helemaal zoals het was, maar toch...
      Lachen zoals jij het bericht las/bekeek... , en ook wel herkenbaar. Ik wil ook altijd weten hoe alles gedaan is.

      Verwijderen
  4. Je bent weer lekker begonnen met papier en verf.
    Leuk geworden en zeker heel geschikt om kaarten te maken.
    Lekker afwisselen met breien voor de poppen, dan komt het vast weer goed met de zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wat een heerlijk bloemetje, die wil je graag ontvangen. Heel mooi van kleur en compositie. de rechter pagina past er ook mooi bij. Ik heb er met genoegen naar gekeken, meerdere keren. Ik heb ook regelmatig teruggekeken na het lezen van de beschrijving. Fijn weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk geworden! Heerlijk dat je weer "bezig bent". Dat ben je altijd natuurlijk ;-) Je heet niet voor niks Busy Bessy!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te zien hoe je tewerk bent gegaan Elizabeth, en wat
    een fantastisch mooi resultaat is het geworden. De kleurcombinatie
    is erg mooi, vooral het blauwe vloeipapier geeft extra kracht aan
    het geheel. Je kan goed zien dat je er met plezier aan gewerkt hebt,
    en zoiets is zeker heel geschikt om er kaarten van te maken.
    Van mij krijg je een dikke 10!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat mooi gemaakt. Prachtige kleuren bij elkaar en je maakte een mooie compositie. Fijn dat de zin en het plezier in mooie dingen maken weer terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar dacht ik ook meteen aan, aan kaarten maken. Leuk geworden en de pagina's zijn
    verschillend, maar toch een geheel. Je hebt de smaak weer te pakken :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit mooi geworden zeg. En zeker een goed idee om zo kaarten te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...