Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 5 april 2022

Xander en Xavier

Met regelmaat kom ik leuke popjes tegen in de kringloopwinkel en kan ik de verleiding niet weerstaan om ze te kopen. Nu ben ik wel een beetje kritisch; ze moeten er nog wel goed uitzien en niet te ouderwets zijn want Corrie en ik zijn bezig voor een transport naar Roemenië. Corrie heeft een collega op de kledingbank die daar naar toe gaat, en de zending regelt. Er was vraag naar poppen, want er zijn nog steeds gezinnen die zwaar in armoede leven.


Kijk, dit is één van de nieuwe aanwinsten. Het popje had alleen maar een dun jurkje aan en toen ik goed keek, vond ik het eigenlijk een jongenskopje hebben. En Corrie vond dat ie jongensoren had!
Dus, we wilden hem aankleden als jongetje.






Ik had al een leuk pak gezien in Andrea Kreativ, en startte met breien. Middelmatig dik garen (Royal) en op naald 4. 
Eigenlijk vond ik het al snel een beetje grof uitvallen voor het kleine jongetje van 26 cm, dat ik inmiddels Xander had genoemd.

Kijk maar, het kàn wel, maar toch...
Het lijkt wel alsof Xander je nu een knipoogje geeft, maar de werkelijkheid is dat zijn rechteroog niet meer dicht kan en dat is best zielig, vind ik...









Maar wat wil het geval, intussen kwam ik de volgende pop tegen! 


Nèt wat groter dan Xander, 34 cm lang... En zo'n stoffen lijf vraagt echt om een pak zoals ik voor Xander aan het maken was. Tja, wat nu...?

Het pak werd afgemaakt; mouwen eraan... , sluiting achter en nog een muts erbij.
En toen bleek dat het Xavier (ook deze pop had inmiddels een naam gekregen) eigenlijk veel beter paste dan Xander.



Xander zei geen woord, maar ik denk niet dat hij het leuk vond.
Natuurlijk beloofde ik hem een prachtig ander pak!
Maar dat laat ik volgende week zien. Ik heb er ook een beschrijving bij gemaakt, want ik kwam erachter dat er maar weinig gebreide poppenkleertjes patronen zijn voor popjes van 25/26 cm...


23 opmerkingen:

  1. Hallo Elizabeth,leuk,ook ik kleed vaak poppen aan.voor Hongarije in mijn geval.ik doe dan n volledige garderobe en zoek in de kringloop n leuk tasje erbij waar dan de kleding in gaat.leuk om te doen,handwerkgroeten,Henny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk om te lezen dat jij dat ook doet! Jammer dat je geen blog hebt, ik zou je kleertjes graag willen zien. Fantastisch zo'n hele garderobe; als ik meer tijd had, zou ik dat ook graag doen!

      Verwijderen
  2. Heel mooi, dat pakje past Xavier perfect. Ik zit er niet over in: Xander heeft vast binnenkort ook een mooi pak. Zo leuk dat je dit doet, prachtig doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk pakje en lekker warm staat schattig.Xander wacht geduldig af komt vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een schattig pakje en past hem goed. Xander krijgt binnenkort natuurlijk ook van die leuke kleding. Mooie bestemming heb je voor de popjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oja, Xander heeft zeker jongensoren 🤣🤣🤣
    Xavier ziet er geweldig uit in zijn mooie nieuwe pak, ik ben wel benieuwd wat je voor Xander gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh nou, Xander hoeft niet bang te zijn dat hij in zijn blootje moet blijven.
    Die zien we hier binnenkort we in een prachtige outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het niet altijd ruilen doet huilen ;) Het pakje staat Xavier gewoon beter en Xander krijgt een pakje op maat gemaakt, dan is hij vast weer in zijn nopjes :-)
    Mooie bestemming! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Elizabeth,

    Wat een schattige blog. Ik vind dat het pakje beter bij de tweede pop past. Het maakt een knappe vent van hem. Ze zullen hem daar erg leuk vinden. Nu ben benieuwd wat de ander voor kleren krijgt.

    Top, dat je dit doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal er een kindje blij gemaakt worden met dit schattige popje in een beeldig pakje.
    Past heel goed, was bij het andere popje wat te groot. Daar ga je nu vast iets anders voor breien.
    Voor kleine popjes zijn er weinig patroontjes, maar ook heel weinig kan en klare kleding heb ik wel gemerkt. Meestal is een poppenmaat zo'n 35 cm of groter.
    Misschien is er in Oekraïne ook wel behoefte aan knuffels? Als je in een kringloopwinkel zegt dat je ze koopt voor die kindertjes daar, krijg je ze vast voor heel weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik een aantal rompertjes kocht bij de kringloop en zei dat het voor Oekraïne was, kreeg ik geen korting. Ze hadden zoveel aanvragen en het was niet controleerbaar zeiden ze. Ik kon wel een gift aanvragen voor Oekraïne...

      Verwijderen
  10. Ach, een oogje dat het niet meer goed doet.... Heb je al op YouTube gezocht of je het zelf kan repareren? En anders misschien de poppendokter raadplegen? Als die hoort dat het voor het goede doel is, wil hij/zij vast graag meewerken!
    Het pakje past Xavier prima, wat een geluk dat je een grotere pop had. Nu nog iets stoers voor de kleine Xander.
    Twee namen met een X, met een reden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het valt niet mee om bij het oogje te komen en zo erg is het nu ook weer niet.
      Het blad Poppenmode gebruikt bij elk nummer een andere beginletter voor de poppennamen om de patronen uit elkaar te houden. De pop van dit pak hadden ze Xander genoemd. En nu vond ik dat het nieuwe popje ook een X-naam moest krijgen. Het helpt mij ook om later iets terug te kunnen vinden.

      Verwijderen
  11. Wat een leuk stel, het lijkt wel een 2ling.
    Je maakte een mooi pakje, staat hem goed, die Xavier (chique mannen gaf je ze trouwens).
    Ik ben benieuwd naar het andere pakje wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt helemaal gelijk, het staat Xavier veel mooier! Maar met het pak van Xander komt het zeker ook helemaal goed. Ik ben benieuwd!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig pakje heb je gemaakt, en inderdaad het past Xavier gewoon perfect.
    Het vult zo mooi dat stoffen lijfje. Maar Xander krijgt zeker ook prachtige kleding
    aan, daar ben je echt een kei in Elizabeth. Mooie namen heb je bedacht, en voor
    een fantastische bestemming!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk was Xander niet blij. Zo heb je een pak aan op de groei en zo lig je weer in je blote bast te vernikkelen. En dat hij niets zei verwondert me ook niet. Hij zag ook dat het pak Xavier beter stond en dat er veeeel mooier garen lag te wachten, 😂😂😂. Dan heb je er wel wat voor over. Groetjes en een knuffel voor Xander en Xavier. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het pak is inderdaad veel beter geschikt voor Xavier. Het staat hem zo leuk.. Die bofkont.
    Maar gelukkig dat Xander al snel een nieuw pakje kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Arme Xander, helemaal bloot.
    Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het past Xavier perfect, hopelijk krijgt die arme Xander ook snel iets dat 'm zo goed past ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een enig pakje voor de jongeman. Er komt vast binnenkort nog iets leuks, want een blote pop is niet gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...