Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 april 2022

Het is toch wat...

Eind vorig jaar, toen Crea 2021 nog in volle gang was, liet ik al eens doorschemeren dat ik het fijn zou vinden om meer ruimte en vrijheid te krijgen om een aantal nieuwe dingen uit te proberen.
In de loop van de tijd had ik zoveel ideetjes bewaard en zelfs netjes gerangschikt in een boekje, en ik wilde daar graag eens mee aan de slag. Ik noemde het voor mezelf Crea 2022.
Als je de link aanklikt, dan zie je dat ik maar 4 keer iets heb laten zien.


Begin januari hadden we corona en aangezien ik (bijna) altijd vooruit werk met bloggen, had ik wat te laten zien.
Maar daarna werd het stil op vrijdag...

Natuurlijk ben ik heel wat keertjes achter de hobbytafel op zolder gaan zitten, maar er kwam gewoon niks of het liep uit op niks en ik dacht 'misschien morgen..'

Intussen ruimde ik de boel daar een keertje op, maar ook dat strandde halverwege, ik zag er gewoon niet doorheen.

Ook toen de energie weer terug was en ik lekker in de tuin bezig was, trok de papierhobby niet.
Ik heb een keer een kaart gemaakt, maar vergat foto's te maken. De kaart had ik nodig, maar lol in het maken had ik niet.


Ik baal er een beetje van; ik had zoveel plannen en er waren zoveel leuke ideeën! En nu komt er helemaal niets van terecht.
O ja, ik doe wel genoeg andere dingen. Ik brei truitjes en poppenkleertjes, haak dekentjes...
Maar ik kan maar niet snappen van mezelf dat het enthousiasme voor art journaling en collages maken en weet ik wat allemaal meer nog niet totaal weg is.
Soms zie ik leuke dingen voorbij komen op blogs en dan denk 'tja, ik vond dat ook altijd leuk om te maken'...



Het is zelfs zo erg dat ik (als ik in mijn hobbyhoek kom) denk; wat moet ik toch met al die spullen?
Zou die zin ooit nog eens terugkomen?


20 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar. Ik quilt en zit er soms alleen maar naar te kijken. Hup tijd voorbij...... Met boeken lezen heb ik hetzelfde, hele periodes veel lezen en opeens hup niks lezen. Maar ik weet ook het gaat altijd voorbij, de zin komt heus weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, die zin kom heus wel weer terug.
    Ik heb ooit op het punt gestaan om al mijn naaispullen weg te doen. Ik was er echt helemaal klaar mee en op een dag pakte ik het toch weer op.
    Voor mij werkt iets op vaste dagen posten op mijn weblog niet. Bij mij zit er gewoon helemaal geen systeem in en misschien is dat niet altijd handig voor lezers, maar voor mezelf vind ik het alleen maar prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, dat komt terug. Ik weet het zeker. Je bent creatief en vol ideeën en dat moet er gewoon uit. Wanneer dan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker weten dat het wel weer een keer terug komt, ik denk dat het voor de meeste creatieve mensen heel herkenbaar is. Zo zat ik in het najaar in een truien-breien-flow, en ligt er nu een half afgemaakte trui te wachten tot ik het ooit weer oppak. Steeds als ik hem zie liggen, vraag ik me hetzelfde af als jij: waarom pak ik het niet op? Maar ik weet dat het vanzelf terugkomt, en dan brei ik die trui toch af. En tot die tijd doe ik andere dingen (mijn bullet journal is al een jaar of zo niet aangeraakt 😉).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zin komt vast wel weer terug. Maar je kunt toch vreselijk van jezelf balen op zulke geen inspiratie momenten. Doe vooral je spullen niet weg. Geniet nu van de dingen waar je wel zin in hebt. Ik zou het pas een probleem vinden als ik nergens zin in zou hebben. De vonk om het vuurtje aan te wakkeren is vast nog ergens. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jazeker komt die zin weer terug........ maar misschien pas in de winter (najaar)
    Geniet gewoon van je poppen, daar ligt je hart nu.
    Je hoofd zit vol andere dingen (misschien ook door de oorlog in Oekraïne?)
    Je bent nu druk met poppen, kleertjes maken, haken en dat dan inpakken en wegsturen naar kindjes/mensen die dat nu hard nodig hebben en er heel blij mee zijn, niks mis mee!!
    Je papier hobby komt echt wel weer, maar nu even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel verdrietig, want je maakte altijd zulke mooie dingen. Maar misschien komt het over een poosje weer terug, als de tijd er rijp voor is. Ondertussen maak je andere mooie dingen van wol/katoen en ben je bezig in de tuin en elk uur kun je maar 1 x besteden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk het wel. Ik herken het als geen ander. Na corona was de fut er helemaal uit. Atelier pas schoongemaakt toen dacht ik ook wat moet ik ermee. Nu haak ik weer en breien ook maar zeker kleine dingen een granny is gauw af. Dat geeft me een beter gevoel dan een mega sjaal ( nog steeds niet af.) En ik heb nu weer andere hobby s erbij vogelen veel wandelen en fietsen. En ach.... laat het maar op je afkomen en kijk wat er weer op je weg komt komt vast allemaal goed liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klink allemaal heel ernstig Elizabeth!
    Het klinkt eigenlijk of de zin nooit meer zal terugkomen.
    De andere reacties zeggen allemaal van wel, maar ik herken dat zelf wel hoor.
    Heb het verschillende keren in mijn leven gehad dat ik opeens helemaal klaar was met iets wat ik al jaren supergraag deed.
    Het verbaasd me steeds dat ik al zolang quilts maak en het nog steeds leuk vind.
    Natuurlijk, het kan heel goed zijn dat jouw zin opeens weer terugkomt, gewoon afwachten even loslaten en dingen doen waar je wel zin in hebt.
    Niks is verplicht toch, het is je hobby, dus die mag best na zoveel jaren veranderen.
    Je geniet van je poppen met hun kleertjes, en het wordt volgende week heerlijk tuinweer!
    Laat alles maar komen zoals het komt, dat is mijn (wijze) raad :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vast wel, en zo niet dan is het jammer. Zin in hobby's kun je niet afdwingen. Ik heb net als Floor ook wel gehad dat ik eerst iets heel lang graag deed en de liefde opeens over was. Haken doe ik nog nauwelijks, de naaimachine is meestal werkeloos, moet alleen voor stomme klusjes aan het werk, maar ik verveel mij jog steeds niet. Dat zie ik jou ook niet snel doen. Geniet van je kleinzoons, de tuin, handwerken, lezen, wat dan ook, maar geniet. En je spullen op zolder staan vast niet in de weg, die kun je later nog altijd wegdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, dat soort dingen heeft iedereen wel eens. Ik vond de crea's altijd wel een leuke "stok" achter de deur :-) Het komt vast wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk wel dat het weer terug komt Elizabeth en ondertussen doe je toch, in mijn beleving, héél veel andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel vervelend lijkt me dit. Zo creatief zijn en dan komt het er niet uit zoals je zou willen. Maar volgens mij doe je nog genoeg, alleen het papier trekt nu niet. Misschien kun je de papierspullen in een doos doen en ergens weg zetten? Dan kijk je er ook niet iedere keer tegenaan en heb je alles toch nog bij de hand voor het geval je het toch weer wilt gebruiken.
    Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh ja, dat onaangename gevoel is heel herkenbaar, soms is de spirit voor iets
    volkomen zoek geraakt. En in jouw geval omdat je voor 2022 heel veel plannen had
    om allerlei technieken te gaan onderzoeken en uit te gaan werken en je daar nu
    op dit moment niet veel of misschien wel helemaal niets bij voelt. Het was zo'n
    mooi plan voor 2022, die overigens nog lang niet voorbij is. Wie weet krijg je
    binnenkort opeens weer inspiratie. Je bent sowieso een bezige bijtje die in wat
    je ook onderhanden hebt jezelf niet voor 100 maar 1000 % inzet. En dat zijn op dit
    moment ander zaken. Je kunt dat soort dingen niet afdwingen, er is niets frustrerender
    dan voor alle materialen te gaan zitten waar je eigenlijk voor je gevoel iets mee moet
    doen maar dat daar op dit moment totaal geen inspiratie voelbaar is. Dan krijg je de
    neiging om alles maar weg te doen. NIET DOEN, daar zou je spijt van krijgen want ik
    weet zeker dat er weer een moment komt dat datgene waar je zo graag in 2022 aan wilde
    gaan werken ook daadwerkelijk weer aan de orde komt, en dan ben jij niet meer te stuiten.
    Een mens zit soms wonderlijk in elkaar, maar tegelijkertijd is dat eigenlijk ook heel
    interessant. Vertrouw vooral op jezelf, er zitten gewoon te weinig uren in een etmaal
    om alles te kunnen doen waar je gelukkig van wordt;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik merkte het op, er waren meer een meer blogs over poppen en breien. Wat ik ook leuk vind!! Of het terug komt, ik weet het niet, echt niet. Ik heb die enorme creativiteit niet die jij hebt maar ik denk dat het sluimert en opeens weer neer boven komt drijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. "Go with the flow" zou ik zeggen. Er is al genoeg "moeten" in dit leven. Ik herken het zeker, maar vindt het eigenlijk niet zo'n punt. Want ja, mijn ervaring is ook dat je pas over vijf jaar kan zeggen dat je er echt geen zin meer in hebt. Of dat het een tijdelijke creatieve inzinking is geweest ....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat naar dat je zo 'in de put' zit wat het werken met papier betreft....
    Ook ik herken het en ik gaf er gewoon maar aan toe. Zoals ik op Instagram al schreef, 'moest' ik op een gegeven moment gaan opruimen van mezelf en toen zat ik ineens weer te plakken... Van het een kwam het ander en nu heb ik de slag weer aardig te pakken. Maar ik merk wel, dat die zin in papier snel weer weg kan zijn als ik een andere creativiteit op pak...
    Natuurlijk zijn we allemaal anders en is er geen algemene gebruiksaanwijzing voor ons allemaal samen. Het enige wat we waarschijnlijk allemaal gemeen hebben: plezier is het belangrijkste! Wie weet komt het 'papiergevoel' vanzelf terug, of misschien komt het helemaal niet terug... Is dat erg? Daar kan ik geen antwoord op geven, ook die vraag is voor ons allemaal anders. Plezier, daar gaat het om! Niets forceren, maar genieten van dat waar je zin in hebt. Gelukkig zijn, daar gaat het om en dat wens ik je toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbaar wat ik van anderen hoor. Ik zou zeggen doe gewoon je ding wat je wel kunt en leuk vind, maar geniet er dan van. De rest komt vast wel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik denk dat het een kwestie van tijd is :-)
    Soms is je hoofd zo vol van van alles, dat je niet in de stemming bent of komt om iets te doen wat je zo graag wilt (zo werkt het bij mij met de naaimachine en kleding maken) Niet te streng zijn voor jezelf, je hebt Corona gehad, bent druk (geweest) met de popjes en dekentjes voor Roemenië en Oekraïne. Dat vind je ook belangrijk. Het zijn allemaal fases en wat ik altijd al zeg, er zitten maar zoveel uur in een dag en soms ben je ook gewoon moe, letterlijk maar soms ook figuurlijk, in de zin van geen inspiratie. Niets weg doen, wat andere ook al zeggen 2022 is nog niet om ;)Komt goed!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...