Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 15 april 2022

En ineens....!

Hartelijk dank voor al jullie opbeurende en positieve reacties op mijn geen interesse in papier blogbericht van vorige week.
Ik had besloten om het voor mezelf gewoon te laten rusten en er niet meer aan te denken. Gewoon afwachten tot het spontaan weer zou gaan kriebelen.
Intussen heb ik de tafel en de plank in de hobbyhoek grondig leeg gemaakt; er lag nog van alles aan administratie (belastingaangifte) en snel gedeponeerde spullen en dat nodigt natuurlijk ook niet uit tot knutselen.



Ik moet wel bekennen dat ik tòch een keer ben gaan kijken naar die verzameling ideetjes die ik al zo lang heb verzameld. Maar elke keer dacht ik 'nee, die niet..., nee... te moeilijk, nee.. dat kan ik niet...


Gistermorgen stuitte ik zomaar op een Instagrampost van iemand die een vrij eenvoudige, maar wel krachtige collage had gemaakt op kraftbruin papier. 
En opeens schoot me een leeg boekje in gedachten en kreeg ik zin om dit ook een te proberen. Hoppa, naar boven en achter de plank aan het werk!

Links van me lag op een stapel de Flow scheurkalender van 2019 met allerlei illustraties erin.
Als ik nu eens daaruit een afbeelding gebruik als basis..., dacht ik.
Maar ja, dat zijn er nog bijna 365, dus ik moest van mezelf wel in de maand april blijven.
Ik knipte uit wat ik leuk vond en zocht wat dingetjes erbij. Niet moeilijk doen; gewoon knippen en plakken en stempelen...



Zo..., dat ging lekker. Binnen het half uur was het voor elkaar en ik heb ervan genoten...

14 opmerkingen:

  1. Nou nou het komt goed dus. Soms moet je dingen gewoon eens even links laten liggen. Geniet van alles om je heen. En dit is zeker weer een opsteker :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk aan, dat zijn toch heel leuke bladzijden geworden, maar het belangrijkste is dat het niet geforceerd is en je ervan genoten hebt, het was ontspannend. Lekker bezig geweest, Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! 'Niet moeilijk doen' werkt meestal erg goed. Niets forceren, maar gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Misschien helpt een gedachte die ik mezelf nogal eens moet voorhouden: "Ik maak iets voor mezelf, niemand hoeft het te zien" (en als het mooi/goed genoeg is, kan het gedeeld worden met anderen 😉).
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie je wel het komt goed het is zeker geslaagd vind het heel mooi.
    Ineens is de inspiratie erweer.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het terug is! En je hebt er weer wat moois van gemaakt, fijn om naar te kijken! Fijne paasdagen Elizabeth!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat de inspiratie er weer is. En meteen weer een mooi werk. Heerlijk! Ik kreeg al zo'n mooie kaart van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet te geloven dat je zin alweer zo snel terug is!
    Nu kan je weer lekker aan de slag.
    Mocht je weer even geen zin hebben.... afwachten en dan komt het vanzelf weer goed.
    Deze ziet er ook weer heel leuk uit.
    Lijkt wel of die mevrouw daar aan tafel ook heel rustig zit af te wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top, dat de ‘zin’ terug is en top voor de creatie. Aparte wezens zijn we toch. Fijne Pasen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo zie je maar weer, niets forceren, komt vanzelf wel weer. Heerlijk genieten van wat je maakt, alleen op de momenten dat je er zin in hebt. Goed Paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk te lezen Elizabeth dat de kriebels weer terug zijn, en dat omdat
    je iets voorbij zag komen wat je aandacht prikkelde. Vind het een super geslaagde
    collage geworden. Ook het boekje is erg leuk met de vosjes en zwanen.
    Fantastisch dat je er van genoten hebt, en het gaf je zeker een tevreden gevoel.
    Nu wetende dat je werken met papier in welke vorm dan ook altijd een mooie
    uitdaging vindt en dat de inspiratie steeds weer terugkomt, je hebt het gewoon in je vingers!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het blijft toch kriebelen bij jou, misschien sluimerend en dan steekt het toch weer de kop op. Mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoooo, dat is super, je ziet maar, het gevoel is er nog steeds :-)
    Leuk geworden, ik zei het al, dat komt vast goed :)
    Fijne Paasdagen, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gemaakt!
    Fijn dat de zin weer terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou zeg, dit is écht wel mooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...