Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 25 maart 2022

Een grote koffer



Een tijdje geleden kreeg ik van mijn buurvrouw (84) een appje. Ze was aan het opruimen en haar dochter inmiddels ook en ze waren van allerlei handwerkspullen tegen gekomen. Zij vroeg of ik daar misschien interesse (ze kent me wel een beetje...) voor had.
Ja...., die had ik natuurlijk! En ik ging 'even' bij haar langs...


Nou, je ziet het al... Oude patronen, dun haakgaren, zijdjes ...





Gehaakte kleedjes en gordijnen, borduurkatoen en allerlei kleurtjes katoenen garen.



Deze boekjes vind ik toch zo leuk... waarschijnlijk kreeg je die vroeger ergens bij...

Ik heb ze open gelegd en nog een paar foto's gemaakt.















Inmiddels heb ik alles uitgezocht en een sortering gemaakt. Sommige dingen worden verkocht via Marktplaats, dat doet Corrie voor mij.
Een aantal hele oude gekopieerde patronen gaan weg en de haakboekjes gaan grotendeels naar de kringloopwinkel.
Maar de katoen en de langwerpige kleedjes bewaar ik zelf. Die gaan nog wel van pas komen.
En de oude koffer zelf vind ik ook leuk.

17 opmerkingen:

  1. Geweldig wat een schat! Wel verstandig dat je het meteen sorteert, om de handwerkvoorraad niet oneindig te laten groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat zijn de leukste vragen die je kan krijgen.
    Veel mooie schatten in de koffer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat is dat een leuke gift. Wat lief , dat ze aan je dachten. En dan al die schatten bekijken± die boekjes zijn enig. Van den Bergh is nu Unilever. En dan sparen bij de boter...
    Die koffer is natuurlijk ook een blijvertje.
    Maar die zijdjes, die doe je toch niet weg? Anders vind ik ze beeldig, ik zou ze graag van je overnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat leuk allemaal goed dat je het gelijk uitzoek dat weet je wat je wel of niet gaat gebruiken.En de kringloop is er ook vast blij mee.En ook mooie gehaakte gordijntjes veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een complete schat Fijn dat jij daar eerst in kan neuzen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wat heerlijk om zoiets te krijgen en de buurvrouw wist wel dat dit goed terecht kwam !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig geschenk. Echt iets voor jou. Genieten bij het uitpakken. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je dat krijgt van je buurvrouw. Lekker uitzoeken tussen al die oude spulletjes.
    Wat verkopen, wat weggeven en wat houden, zo is het mooi verdeeld, want als je alles zelf houdt, is je witte kast zo weer vol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief dat ze aan jou hebben gedacht!
    Zo'n gift doet me altijd aan de Doos van Pandorra denken; wat zou erin zitten??
    Niet alles kan je gebruiken, maar gelukkig heb je wel voor alles een goede bestemming gevonden.
    Misschien vind je het zonde, maar een van de oude borduurboekjes zou misschien ook van pas komen in mixed-media of kaarten maken 😄.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige spullen zitten er in die koffer. Je ben echt een boffer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh Elizabeth, dit is echt puur verwennerij. Wat lief en ook heel verstandig
    van de buurvrouw en haar dochter want nu wisten z in ieder geval zeker dat het
    in goede handen terecht kwam. Heerlijk om zo'n volle koffer te ontleden, mooie
    spulletjes allemaal. En zo'n oude koffer is altijd leuk en handig, en geeft
    bovendien veel charme!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een geweldig cadeau zeg. Echt iets voor jou, maar wij smullen allemaal mee. Goed dat je het meteen uitzocht, daar maak je anderen weer blij mee. En er was voor jezelf ook genoeg moois bij.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je kreeg een schat in handen, wat geweldig. Maar ook, wat een lieve buurvrouw om aan jou te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat ze aan je dachten en omdat jij het uitgezocht hebt zijn er straks meerdere mensen blij
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig zo een gevulde koffer te ontvangen.
    Echt spulletjes van vroeger.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...