Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 november 2021

Rolodex V-kaartjes

Deze keer is de onderwerpkeuze anders tot stand gekomen dan anders... 
Dat kwam zo; toen ik mijn zolderhoek weer eens flink aan het opruimen was, besloot ik meteen te kijken of ik iets tegen kwam dat met de letter V begon. Ik had nogal was plaatjes op te bergen...



Zo kwamen er een aantal vreemde vogels tevoorschijn, allemaal in een vakje. Vogelplaatjes kan ik altijd gebruiken, en ik heb er zelfs een voorraadbakje van. Als ik kaarten maak, komt er nogal eens een vogeltje bij kijken.

Vintage is een stijl die ik graag gebruik bij het maken van kaarten en collages. Ook in winkels vind ik het leuk om er naar te kijken.



Dan het viooltje..., elk jaar heb ik ze graag in de tuin en in potjes. Het is zo'n dankbaar plantje om te hebben. De plaatjes komen van een knipblad.

Afgelopen zomer hebben we ook veel vlinders in de tuin gehad. Niet de vlinders van het plaatje hoor, die komt uit een tijdschrift voor fotografie.



Op een ander knipblad zag ik een vuurtoren. Ik vind ze zò mooi!
Het knipblad leverde voldoende plaatjes op om een tafereeltje te maken.

En de vliegenzwam werd door Guus ontdekt. Hij zei 'kijk oma, rood met witte stippen ... dat is van kabouter Spillebeen!'...



En dit zijn alweer de laatste twee Rolodex kaartjes. Een beetje tegenstrijdig nu ik er over na denk...
Maar het is toeval dat ze bij elkaar op de foto staan hoor!
Ik heb een fascinatie voor vossen en ook voor wolven. Het plaatje van de vossen komt uit een dierentijdschrift en het onderschrift vertelde dat de vos in de winter paart, in december of januari. 

Tijdens het opruimen kwam ik mijn doosje met veertjes weer tegen. Het zijn veren van onze kippen en ik vind het mooi dat ik er een aantal heb bewaard.
Het laatste kipje is vorige week verhuisd, herplaatst zeg maar... Begin oktober schreef ik HIER dat alleen Nicky nog maar in leven was. Een kipje alleen is niet goed en we wilden eigenlijk een stel nieuwe kippen doen. Maar omdat Nicky zo extreem bang is, waren we bang dat het niet goed zou aflopen voor haar. Kippen kunnen heel gemeen voor elkaar zijn. We hadden er nog een krielkipje bij kunnen doen... Maar toen spraken we mensen hier een aantal huizen verderop en die hadden zelf ook krielkipjes. Zij wilden Nicky er wel bij hebben. Ik vond het echt moeilijk om de beslissing te nemen, maar het is beter zo.
Volgend voorjaar kijken we vol verlangen uit naar een nieuwe kippenfamilie en een haan!


Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie uitgebreide weergave van de V. Heel divers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De V is duidelijk geen moeilijke letter. Je hebt er aardig wat verzameld en dan heb he nog niet eens de vogelverschrikker bij de viooltjes genoemd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig plaatje van de vossen!
    De veertjes passen natuurlijk perfect bij de letter V. Ze hebben een mooi plekje gekregen in je rolodexalfabet. Ik kan me goed voorstellen dat het afscheid van Nicky niet makkelijk was, misschien maakte het feit dat ze nu tussen 'soortgenoten' mag wonen het afscheid ietsje makkelijker.
    Het zal een stille kippenwinter worden voor jullie, maar gelukkig hebben jullie een mooi vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk Elizabeth en verbazingwekkend dat je veel plaatjes vond die goed op een Rolodex kaartje passen.
    Ik moest maar eens wat kleinere knipsels gaan verzamelen, want ik denk er steeds vaker aan om volgend jaar ook maar eens wat met mijn Rolodex te gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaartjes weer! Ach, die kleine Nicky, op d'r oude dag nog verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat de rolodex nu al vol zit. De V is erg leuk geworden. Een prachtige verzameling van A tot V

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is weer een mooie verzameling. Fijn dat je op deze manier de veertjes van je kippen kunt bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja natuurlijk, vogels daar dacht ik ook het eerste aan bij de V.
    Maar Vintage.... tja dat is toch mijn favoriet haha!
    Maar de veertjeskaart is wel heel lief. Een aandenken aan de leuke kipjes waar ik alle avonturen van hebt kunnen mee beleven.
    Wat fijn dat Nicky nu bij andere kipjes is. Is ze niet bang van deze kipjes???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte hoop ik dat lieve kleine Nicky het helemaal naar zijn zin heeft
    bij de andere krielkipjes en een beeje van zijn extreme angst af komt.
    Snap heel goed dat het moeilijk was om te besluiten.
    Wat heb je veel moois gevonden voor de Rolodex V-kaartjes, heel grappig die
    vogelkoppies, ookleuk om na te tekenen, en die vosjes zijn geweldig, prachtig
    ook het kaartje met de veertjes van jullie kipjes. Alles bij elkaar is het
    weer een fraaie serie geworden. Ben je inmiddels al over de helft met de kaartjes,
    of kan je nog een tijdje doorgaan met kaartjes maken voor de Rolodex-Molen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stuk voor stuk mooie kaartjes zijn het geworden, gelukkig hoef ik niet te kiezen ;)
    Een mooie aanvulling op de Rolodex kaartjes. Wat fijn dat Nicky nu een goed kippenhok heeft gevonden, kan ze samen met de andere lekker scharrelen. Ik snap dat je aan haar gehecht was, maar als je aan Nicky denkt, dan is ze nu niet meer alleen :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...