Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 december 2020

Crea 2021

Ook voor het komende jaar willen Marjan en ik weer een creatieve uitdaging organiseren.
We hebben gemerkt dat er een heel aantal enthousiaste dames meedoen en daar ook erg van genieten.
Om aan verschillende creatieve hobby's tegemoet te komen, willen we dit jaar een alfabet
challenge houden.
Het woord dat je bij de letter kiest is vrij, de techniek idem dito.
Je kunt het hele jaar voor één bepaalde techniek kiezen, of juist afwisselen en van alles uitproberen.
Het gaat dus niet alleen om art journaling, maar ook fotografie, tekenen, schilderen, dichten, ruimtelijke vormgeving en allerlei textiele werkvormen, film, muziek, ... en wat je nog meer zou willen ... is allemaal mogelijk.

Het alfabet heeft 26 letters, en dat maakt dat er iedere twee weken een letter aan de beurt is.
Ze zijn gepland in de oneven weken; het is ook het leukst als je in die week op vrijdag een blogbericht publiceert.
Maar lukt het niet, dan heb je nog een uitloop naar de volgende vrijdag.
Misschien vind je het wel zò leuk dat je steeds in de even weken een tweede creatie laat zien van dezelfde letter, dat kan natuurlijk ook.

We hopen weer op veel enthousiaste deelnemers!




27 opmerkingen:

  1. Een heel leuk initiatief. Ik zal met plezier uitkijken naar alle creaties. Zelf ga ik niet meedoen. Ik krijg nu al stress met te denken aan wat zou ik met de letter A doen? Momenteel stress genoeg hier dus ik ga gewoon genieten van alles wat hier zal gepost worden. Heel veel succes aan iedereen die zal meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geniet ook mee. Zelf meedoen wordt me teveel helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! Zo benieuwd waar iedereen mee gaat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee. Ik kijk of ik er wat mee kan. Wordt in ieder geval weer leuk om te volgen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf ben ik hier niet zo goed in, maar ik vind het een erg leuk idee. Superleuk voor alle creatievelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een goed idee. Ook tweewekelijks vind ik aangenaam, want voor komend jaar was ik van plan om mee te doen (mochten jullie het willen organiseren), maar dan iets met glas. Want tiffany, glas in lood, fusing of mozaiek vind ik ook leuk om te doen, maar het komt er vaak niet van. Leuk! Ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk ik doe vast weer mee. En 1x in de twee weken lijkt me ook goed haalbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk. Ik wil die uitdaging ook wel aangaan. Hopelijk lukt dat. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Mag ik ook meedoen? Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee!!
    Zou ik ook mee kunnen doen met kaartjes maken?
    Dus elke keer een kaartje laten zien met iets van de letter erop verwerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Juist leuk om een kaartenmaakster in ons midden te hebben...

      Verwijderen
  11. Veel succes met de uitdaging van volgend jaar. Ik ben niet zo van papier en de dingen die jullie maken maar vind wel geweldig wat jullie er mee doen en maken. Kijk dan ook graag naar al die mooie werkstukken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik las het net al bij Marjan, leuk wat jullie hebben bedacht! Vorig jaar twijfelde ik of ik mee zou gaan doen, maar omdat ik vooral brei en haak, zag ik niet zo goed voor me hoe ik dat aan thema's kon verbinden. Zou dit jaar ook helemaal in de soep zijn gelopen, want vanaf maart is het superdruk op mijn werk, en heeft het handwerken daardoor op een lager pitje gestaan. Nu komend jaar geen vast thema maar een letter leidraad is, ga ik er nog maar eens over nadenken of ik mee kan doen. Lezen ga ik het zeker, vond het afgelopen jaar ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh heel erg leuk Elizabeth, en zeker ga ik weer enthousiast in het nieuwe
    jaar meedoen. Goed bedacht van jullie een alfabet challenge, zo is iedereen vrij
    om iets bij een letter te kiezen, en die vrijheid zorgt er misschien wel voor
    dat meer mensen mee gaan doen en dat zou heel leuk zijn.👍

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Elizabeth, ik had nog boekenbonnen liggen en heb daar een paar weken geleden al een nieuwe agenda én een nieuw werkboek van gekocht voor de crea van 2021.
    Heel goed bedacht zo met het alfabet, er zullen zeker weer heel wat creatieve creaties te bewonderen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het lijkt een echte uitdaging, en heel veel plezier.
    Ergens heb ik wel ideeën, maar om me echt in de strijd te begeven, durf ik niet zo.
    Maar zal het zeker volgen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kijk graag bij jou wat er weer voor creativiteit is opgeborreld maar zelf moet ik er niet aan denken. Twee weken in de zenuwen zitten en dan nog niets weten te doen. Nee, dat doe ik mezelf niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een leuke uitdaging, dat wordt een puzzeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoewel ik bezig ben met inhalen van dit jaar (na maandenlang niet meegedaan te hebben) vind ik dit wel heel erg leuk. Even zien of ik dat ga redden. In elk geval veel succes allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Very beautifull! I will participate with pleasure! In the meantime, I must thank you for the wonderful opportunity you have given me this year! You have helped to make my days more active and focus my thoughts on beautiful things and create with your hands. You are fantastic !!! I have learned a lot in these months ... Thanks !!!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk ik ga zeker weer genieten van jullie creaties.
    Heel veel succes allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik doe mee, leuk om te spelen met taal. De afgelopen week heb ik al veel woorden met als beginletter de A geproefd en over nagedacht. Welke woorden komen spontaan in mij op en waarom? Om er een paar te noemen: alfabet, ambacht, afmaken, aardbei, afwassen, anemoon, aandacht, ambitie, associatie, de A van Abeltje, analoog. Dus: ga ik een handwerkje afmaken of de afwas doen? Of een aardbeientaartje bakken? Of schrijf ik een stukje over de A? Laat het nieuwe jaar maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je mee gaat doen! Ik heb even gekeken bij je profiel en zag dat je 3 blogs hebt...
      Op welke kunnen we je straks volgen?

      Verwijderen
  22. Ik ben een beetje laat misschien, maar zou het erg leuk vinden om mee te doen dit jaar. Heb ik gelijk een stok achter de deur om elke twee weken iets te maken. Ik vind het een heel leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...