Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 8 november 2021

Nòg meer kaarten




Tja, als die kwartetspelkaarten dan tòch op je tafel liggen, dan is het gevaar groot dat je aan de gang blijft...
Het is zò leuk om te spelen met kleurtjes en papiertjes!
Vaak leg ik van tevoren al e.e.a. klaar, zodat ik de volgende keer meteen kan beginnen.




Ik kijk altijd goed naar de kleuren in de afbeelding en zoek daar papier/karton bij voor de kaart die ik meestal zelf in formaat snijd. Daarna komt de snippertjesbak erbij. Soms is het zoeken naar wat kleine toevoegingen in stijl om het 'af' te maken.


Wat een prachtige tekeningen zijn het toch op die kaarten, en de kleuren matchen soms goed met pasteltinten en dan weer met een wat stoerdere aanpak.. Blijft leuk om te doen.



Maar ik had ook nog een Decotime luxe paper block liggen met van die uitdrukfiguren/ stansen.
Er was nog niet eerder van gekomen, maar het leek me nu wel leuk om een paar 'mannenkaarten' te maken. Ik vond het nog lastig om er een geschikte kaart van te maken. De plaatjes passen natuurlijk wel precies bij elkaar, maar ja... ze zijn wel wat uitgesproken bepalend, vind ik...


En zo is het ook met deze BBQ- kaarten. Maar wie weet... ze komen vast nog een keer van pas!


En als laatste laat ik de kaart zien die ik voor de verjaardag van Angélique maakte, begin november.
Waar kwartetspellen niet goed voor zijn!


17 opmerkingen:

  1. Leuke kaarten heb jij gemaakt.
    Die mannen kaarten zijn goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral de kaart die je voor mij hebt gemaakt prachtig! Zo goed gevonden met de kwartetkaart met de hoofdtoren van Hoorn erop en dan staat mijn geboortestad Haarlem er ook nog op. Leuk ook het blokje "with love" erop, als reverentie naar "made with love", de voormalige naam van mijn blog. Maar je hebt allemaal leuke kaarten gemaakt, het spelen met papiertjes gaat je goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hé om 'tussendoor' kaarten te maken. Het zijn geen grote werken, het is overzichtelijk, leuk om te doen én je maakt er iemand blij mee.
    Grappig om lezen dat je van te voren al het een en ander klaar legt zodat je meteen kunt beginnen. Zelf heb ik dat ook wel eens geprobeerd en soms gaat dat prima, maar meer nog werkt dat averechts bij mij; ik word dan geremd en kan beter met een schone lei beginnen.
    Ja de mannenkaarten zijn inderdaad echte mannenkaarten. Hoe zullen we daar over lange tijd naar kijken als we allemaal gewend zijn aan genderneutraal? Voorlopig geniet ik nog van de echte 'mannendingen' en de echte 'vrouwendingen'! En mixen doe ik ook ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaarten zijn het geworden! Het basisidee ga ik beslist nog eens toepassen, ik heb nog zoveel mooie oude kwartetten. Nu nog een bergje tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt zo leuk, de plaatjes bepalen de kaart, maar de accenten maken het echt af.
    Je mannenkaarten zijn ook heel goed geslaagd.
    En wat is leuker, dan een kaart uit je eigen stad/dorp te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig geworden die kaarten. Vooral die Lathyruskaart, zo lief en zacht van kleur, net als de bloemen.
    Die mannenkaarten zijn natuurlijk stoer en komen zeker wel van pas. Mannenkaarten zijn vaak moeilijk te vinden, maar jij hebt er voorlopig genoeg, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die kaart net de Hoofdtoren uit mijn woonplaats

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaarten Elizabeth, jij hebt er slag van !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk hè, als je zoveel inspiratie krijgt van een mooi Kringloop gelukje.
    Je maakte maarliefst en hele serie en ze zijn stuk voor stuk heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk om te zien wat jij allemaal maakt van oude kwartetspellen. Ik heb gelukkig nog niet alles naar de kringloop gebracht, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest Elizabeth, die kwartet kaarten zij
    hier echt super geschikt voor. Echt heel mooi geworden met alle leuke
    toevoegingen. De mannenkaarten zijn ook echt mannenkaarten, altijd moeilijk
    wat je mannen moet sturen, maar jij hebt nu een mooi voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee met die kwartetten. Ik maakte jaren geleden ook veel kaarten en daarna nooit meer. Onlangs zocht ik mijn spullen op toen mijn kleindochter kwam logeren. Ze is bijna zes en vond al die kartelscharen en stansen reuzeleuk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn het schitterend gemaakte kaarten, prachtig met die postzegels erbij!
    We genieten allemaal van jouw creatieve kronkelingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow wat zijn ze mooi en wat denk je..... ik loop maar zo langs de speelgoed want bij de kringloop. Niet dat ik het mee zou nemen maar gewoon ff loeren ha ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaarten heb je weer gemaakt. Mooi met die pastelkleuren. Ik vind de mannenkaart met barbecue geweldig, die zou ik zo naar mijn schoonzoon sturen, maar die is net jarig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...