Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 november 2021

Rolodex W-kaartjes

 


Dat weven van vorige week hield me nog wel even bezig. En toen ik de afgelopen dagen Rolodex kaartjes wilde gaan maken voor de letter W begon ik met een klein weefstukje. 
Vroeger maakten we wel eens boekenleggers op deze manier.


Ik gebruikte een kartonnetje waarbij ik boven en onder om de halve cm een inkeping maakte en spande de scheringdraden achter de lipjes om. Daarna kun je gaan weven...



De prachtige windwijzer die Josephine me toebedeelde, mocht natuurlijk niet ontbreken. 
We hebben nu een traditionele haan als windwijzer, maar bovenstaande zou beslist niet misstaan!
Speciaal voor Toos...  op het kaartje ernaast zie je de watertoren van Boven Hardinxveld
De foto komt van internet.
Vanuit ons huis hebben we er zicht op als de bomen kaal zijn...


Water, wolken, wind...  ze blijven fascineren...



Wortel gaat bij ons vaak ergens bij of door... Denk aan salade, soep, wokken, ovenschotel.
Angela bracht me op het idee van weiland. Het plaatje is helaas een beetje donker...



Toen Françoise begon met waarom? moest ik meteen denken aan Guus, die ook niet anders vraagt...
Kinderen willen gewoon alles weten! En de volgende gedachtensprong was het programma Wie weet waar Willem Wever woont. Hebben jullie daar nog herinneringen aan?

Als laatste een kaartje met een washi tape achtergrond, waar Marjan een art journal over maakte.
Ik heb een hele bak vol, maar gebruik het veel te weinig!


Niet iedereen maakt in de even week een extra blogpost voor Crea 2021, maar hieronder het lijstje van de deelnemende dames:

14 opmerkingen:

  1. De houder zal inmiddels al aardig gevuld zijn, je hebt je hersenen weer goed aan het werk gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kaartje heb je gemaakt.
    Vooral het blauwe gedeelte van weven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoe we elkaar kunnen inspireren. en volgens mij woont Willem Wever Wijd Weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom mooie kaartjes Elizabeth.
    Dus Guus is nu ook in die periode dat hij maar blijft vragen, leuk is dat hè.
    Ja Willem wever heb ik ook nog herinneringen aan, mijn moeder droeg dat versje vaak op, maar ik ken ook het programma.
    Wat een mooie watertoren is dat, die hebben we nog niet bezocht, maar staat wel op de lijst. Nu nog een fietsroute plannen ;-)
    Nu kun je de toren zeker zien, want veel blad is er al gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi weefwerkje! Ja inderdaad, zo heb ik vroeger ook eens geweven, ik weet nog dat het kartonnetje steeds meer krom ging trekken tot het uiteindelijk brak, daarna heb ik het nooit meer zo geprobeerd (dat zou ik nu trouwens wel gedaan hebben ;o)
    Gelukkig heb je weer wat washitape gebruikt, als je het te lang laat liggen komt het misschien niet meer van de rol af.....
    Willem Wever, ja, dat vond ik altijd super interessant, dat het ook leerzaam was had ik niet door ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie invulling van de W. Ergens in mijn hoofd ging er een vakje open toen ik las over het weven van boekenleggers. Dat heb ik als kind ook nog gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Willem Wever kan ik me niet herinneren. Dat is denk ik niet uit mijn jeugd.
    Wolken vind ik het mooiste woord voor de W, want ik ben mijn hele leven al gek op wolken.
    Ze hebben steeds andere vormen en drijven dat zo leuk weg en veranderen steeds. Je raakt nooit uitgekeken.
    Guus blijft vragen... ja dat weet ik nog wel. Bij elk antwoord klinkt het weer "waarom?", totdat je uiteindelijk het antwoord ook niet meer weet.
    Dus naast Wolken, vind ik "Waarom" ook een prachtig woord bij de W. Op die manier leer je toch heel veel?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn weer leuk kaartjes geworden. En ja, Willem Wever ken ik nog wel. Onze kinderen keken er altijd naar, wij natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wol wikkelen weven wat kan je daar toch veel bij bedenken, volgende week.......ik ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een geweldige serie Elizabeth, zo leuk ook de weefseltjes voor de Rolodex-kaartjes.
    Je kanb er echt erg leuke dingen mee doen. Wat leuk dat de Koe windwijzer ook een plekje
    kreeg, en wat attent voor Toos de watertoren van Boven Hardinxveld mooi dat jullie daar
    zicht op hebben. Water, wolken, wind, heerlijk al die sprankelende kleuren.
    Ook de afbeelding van de Wortel vind ik PRACHTIG. En ja...Willem Wever, heerlijk al die
    weetjes, kan het me nog herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb weer genoten van de W woorden die je hebt gebruikt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk dat je je inspiratie bij de andere deelnemers haalt en er weer je eigen draai aan geeft. Altijd een leuk vervolg op de afgelopen tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...