Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 15 november 2021

Junglebeestjes haken

Kijken jullie wel eens naar Koffie & Wol ? Een tijdje geleden werd ik er weer op geattendeerd door mijn vriendin Jolanda, en in de aflevering van september ging het o.a. over een nieuw boekje van Christel Krukkert, genaamd Junglebeestjes haken.


Het leek mij wel een leuk boekje en omdat ik in oktober jarig was, kwam het op mijn verlanglijstje.
En ik kreeg het cadeau van Robert en Marjoke (jongste zoon en schoondochter), met nog 3 bolletjes katoen. Ik kon dus vrijwel meteen aan de slag, en hòe leuk is dat!


Deze beestjes worden plat gehaakt, dat wil zeggen dat je een voor- en achterkant haakt en met vasten omhaakt en tenslotte met vasten aan elkaar zet.
Als je enige haakervaring hebt, is het niet heel moeilijk maar je moet wel precies werken en doen wat er staat. En dat betekent o.a. goed tellen. Ik kan niet zeggen dat het eenvoudiger is dan amigurumi haken, het is gewoon anders. 
Zodra je met meerdere kleuren per toer gaat werken, moet je goed opletten hoe je dat doet.


Inmiddels zijn er wat beestjes af. Allereerst Tim de Tijger, die een beetje lang gezicht heeft. Maar ach, sommige mensen hebben daar ook wel eens last van. Ik denk dat ik een toertje of 2 teveel heb gedaan...
Tim was zeker geen gemakkelijk beestje om mee te beginnen!
Toen Tim klaar was, vond ik wel dat zijn kopje een beetje groot was. Ik ben bang dat ik 2 toeren teveel heb gedaan. Nou ja, vooruit maar; sommige mensen hebben ook een lang gezicht...
Als tweede haakte ik Koko, de krokodil, verrassend leuk om te maken en eenvoudiger dan Tim.

Op het boekje zie je rechtsboven Perry de Papagaai, maar die is meteen uitgevlogen naar huize Guus.
Nog voordat ik een foto kon maken van hem, zat hij al veilig onder de autogordel tegen Guus aan.
Maar ik heb gehoord dat er een vleugeltje los hangt, dus hij zal nog wel langskomen om hersteld te worden. En dan neem ik meteen de kans waar!


                                                                En zo geschiedde....:)



En dan hebben we hier Ollie, de Olifant. Het scheelde niet veel of hij was op de foto gegaan zonder staart en oren... Maar dat kan natuurlijk echt niet, dus het was maar goed dat hij luid protesteerde!

Ik kan je vertellen dat het behoorlijk verslavend is om deze leuke beestjes te haken!

21 opmerkingen:

  1. Je hebt er duidelijk plezier in. Maar ze zijn ook heel leuk. Maar echt niet zomaar even snel gemaakt dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de junglebeesten langs zien komen via social media, erg leuke ontwerpen weer van Christel! Super cadeau natuurlijk, zeker als je oma bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat zijn ze leuk! Ook Tim met zijn "lange" gezicht (vind ik wel meevallen). Leuk dat Guus er meteen een mee wilde, dat is een goed teken. Ik vind het staartje van de olifant wel wat hoog zitten en de oren wat ver naar achteren, maar ze zijn erg leuk verder. Het zou mij niets verbazen als straks de hele dierentuin bij Guus en Moos woont.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt vast al geschoven met de oren en dat geinige staartje…. Ze zijn allemaal erg leuk, je vingers gaan meteen jeuken! Bovendien heb je een prachtig afzetgebied met de beide jongetjes. Dan ga je dat hele boekje toch door? Het lijkt mij eenvoudiger als een amigurimi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er valt niks meer te schuiven, want alles zit behoorlijk vast!

      Verwijderen
  5. Heerlijk dat jij die leuke beestjes gelijkt kwijt bent aan twee jongetjes :-)
    Die kunnen er vast geen genoeg van krijgen en willen alles hebben wat jij maakt.
    De olifant heeft wel een kort slurfje hoor. Hoe moet hij nu een verhaaltje uitblazen.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn erg leuk! het begint meteen te kriebelen hier, maar ik ben bang dat het gemakkelijker lijkt dan het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk deze beestjes. Weer creatief bezig hoor.
    Mijn dochter haakt ook dit soort werkjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik snap dat helemaal een nieuw boekje met zoveel leuke beestjes. Het zijn niet zulke grote projectjes en dat is ook weel eens heel fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die zien er heel erg leuk uit. En Guus heeft helemaal gelijk dat hij er één mee naar huis nam.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk cadeau heb je gekregen, en wat ben je enthousiast aan het werk
    gegaan. Vind ze heel erg leuk en best nog een flink formaat. Het lijkt me als
    je er eenmaal an begint je niet te stoppen bent. Er komen er vast nog veel meer.
    En Tim de Tijger vind ik eigenlijk wel euk met ee waat groter kopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige dieren zijn het. Leuk dat je het boekje hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke manier om te haken. Lijkt me makkelijker dan amigurumi. Ik denk dat je ons binnenkort meer laat zien, want je hebt de smaak al te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen wonder dat Guus de papegaai al meenam. Wat een schatje. Christel Krukkert ontwerpt leuke dingen, vind ik. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig dat de dieren plat gehaakt worden!
    Leuk dat jij en ik allebei een boekje van Christel Krukkert op tafel hebben liggen;ik ben aan het kerststalletje begonnen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Even opnieuw, vergat het na te lezen en te veel tikfoutjes er in.
    Wat zijn de beestjes leuk, dat is zo'n plezier om te maken. Je hebt natuurlijk ook een goed afzetgebied. Grappig dat Guus de papegaai meteen mee nam.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lief dat je zo'n leuk boekje kreeg met meteen een paar bolletjes garen erbij.
    Al de diertjes zijn reuzeleuk en het smaakt zeker naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk en wat maak je Guus daar blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...