Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 6 april 2011

Hawaï bloemen en "deze is ook leuk"...


Ik kan er niet over uit.... Vandaag staat er een linkje over de Hawaï bloemen van mijn blogberichtje van 30 maart op "deze is ook leuk" !
Jolette van Origedoe heeft mij daarvoor opgegeven..., kijk maar eens rond op http://origedoe.blogspot.com/
Zij maakt echt hele mooie dingen, veel op scrapgebied. Daarnaast heeft ze prachtige natuurfoto's op haar blog, waar ik van geniet.
Hartstikke leuk vind ik het Jolette, echt enorm bedankt! Ik ben nog maar zo kort aan het bloggen en had dit nooit kunnen verwachten.

Nu even over de Hawaï bloemen. De eerste soort met de vier bloemblaadjes ging bij mij steeds omkrullen. Toen ik bij Danielle op http://thenyell.blogspot.com/ keek, zag ik dat zij een prachtige platte bloem had. Danielle heeft mij haar geheim verklapt, en ik denk dat ik het best mag doorgeven aan jullie... Ze heeft de bloem natgespoten en op het prikbord gespannen en laten drogen. Super idee van haar, het staat echt veel netter!
Kijken jullie ook maar eens bij Danielle rond, want dit lijkt me veelbelovend worden...

En tja.., dan over de netheid van de Hawaï bloemen.. Ik was niet tevreden over mijn zes bloembladige exemplaren. Die roze randjes flapperden maar een beetje.. Toen ik de bloemen maakte wist ik ook nog niet wat ik er van ging maken. Een sjaaltje of zo, dacht ik, en dan was het misschien wel leuk geweest om die losse randjes zo te houden. Inmiddels heb ik een veel beter idee, maar ik ga het voorlopig nog niet verklappen. Het gaat me enorm veel geduld en volharding vragen, want ik moet - heel oneerbiedig - "massaproductie" gaan toepassen. Ik bedoel dat ik HEEL veel van deze bloemen nodig heb voor mijn plan!!
Het begin is er al, zie de foto... En ik heb bedacht dat ik zomaar na het ontbijt een bloemetje kan haken, en in de middagpauze één, en één tijdens het koken, en nog één 's avonds bij het bakkie thee...
O ja, en nu nog het gekleurde randje... Dat is telkens een feestje om te haken, die doet-et-em. Ik haak nu met een gekleurde draad allemaal vasten in de stokjes van de bloemblaadjes. Het blaadje is nu netjes te krullen (hier vind ik dit leuk omdat het diepte geeft) en in vorm te brengen!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Elizabeth,

    Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Jij hebt ook een hele leuke blog. Handig ook met al die patroontje en vrolijke kleurtjes!
    Ik ga jou ook volgen!

    Groetjes en nog een fijne dag,
    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk mag je mijn "geheim" verklappen. Het is ook niet echt een geheim haha. En wat leuk dat je zo enthousiast bent over mijn blog, wordt er gewoon verlegen van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben je blog gaan volgen om je leuke bloemetjes.
    Ik zag dat je mij nu ook volgt...gezellig hoor!
    Deze bloemetjes zijn ook weer zo schattig.
    Ik heb een patronenboek met bloemetjes, maar snap geen 'steek'van de uitleg.Dus dan maar gewoon afkijken, toch?!

    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, al die hartelijke reacties! Doet me echt goed en inspireert me enorm...!!
    Tiny, jammer dat je de beschrijving uit je boek niet te volgen vindt, of gaat het via symbooltjes? Ik hoop maar dat mijn beschrijvingen duidelijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn ook prachtig!!! Ga ze ook eens proberen, dank je wel!! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...