Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 15 maart 2022

Onesies

Vandaag laat ik de laatste popjes zien die ingeleverd werden voor de actie Libanon.
Deze babypopjes had ik al heel lang liggen en er was nooit van gekomen om iets leuks qua kleding voor ze te maken. Er zijn ook niet zoveel patroontjes te vinden voor dergelijke kleine popjes.



Maar bij Memorylane Crochet vond ik iets dat ik vrij gemakkelijk kon aanpassen door dunner garen en dito haaknaald te kiezen. Tussendoor paste ik het steeds bij de pop en zo kon het 'maatwerk' worden.
Ik haakte de onesies met restjes Soft van Zeeman en naald nr. 3
Het is eigenlijk een mooi basispatroon dat je ook voor een jurkje kunt gebruiken. Je draait het bovenstukje om met de sluiting naar achter en je haakt er een rokje aan...




Maar daar is het allemaal niet van gekomen, want er was haast bij vanwege de sluitingsdatum van de actie.
Ik had ook nog roze fleecestof liggen om bijpassende slaapzakjes te naaien, maar ook dat lukte niet meer qua tijd.

Toen ik door deze actie weer eens in mijn poppenhoek dook, merkte ik hoe leuk ik het eigenlijk weer vind.
Zo kwam ik Susanna weer tegen die altijd zo goed met ouwe Magda was en hier nog zo'n prachtig zomerjurkje kreeg. 
Susanna hoeft ouwe Magda niet meer te helpen, maar mocht wel mee naar Libanon.


Ik heb al haar kleren maar over elkaar heen getrokken; zo blijft alles bij elkaar.

Intussen zijn er nog een paar andere poppen aangeschaft bij de kringloopwinkel, maar die ga ik voor een andere actie mooi aankleden.

13 opmerkingen:

  1. ach wat leuk en poppenkleertjes haken is eens heel anders dan breien , denk dat ik ook maar eens ga kringlopen, goede acties genoeg nu. Goede reis allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer goed je best gedaan, alle dametjes zien er prachtig uit en zullen wel wat hartjes verwarmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je een leuke dingen voor de poppen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De drieling is Prachtig. Wat een werk heb je daaraan gehad. En dan ook nog zo'n mooie Susanna: geweldig allemaal. Die poppen krijgen vast een lieve moeder of vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi van je om dit allemaal te doen, jij maakt heel wat kinderen blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend lief van je dat je oude poppen een nieuw leven geeft dat heel betekenisvol is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je poppentjes hebben allemaal een leuk kleding setje aan.
    Daar zullen de kindjes heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig allemaal. Dit zorgt vast voor blije kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je weer lekker bezig met de popjes en hun kleertjes. Wat zullen de andere poppen, die bij jou blijven, weer jaloers zijn :-)
    Maar kinderen blij maken met een lieve pop met kleertjes gaat nu even voor.
    Ben benieuwd naar de andere poppen die je gekocht heb.
    Leuk dat je daar weer zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn deze kleertjes PRACHTI geworden, lekkere sprankelende kleurtjes
    dat spreekt kinderen erg aan. Dat koppie van Susanne, kan me voorstellen
    dat je verliefd werd toen je haar zag met haar sprekende blauwe oogjes.
    Hier worden weer heel wat kindjes blij mee, super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig werk heb je verricht voor de actie Libanon.
    Veel blije kindergezichten, tof van je !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke poppenkleertjes :)
    Inderdaad, daar zullen een aantal kinderen weer blij mee zijn!
    Fijn dat ze op tijd waren aangekleed voor de sluitingsdatum. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...